Lankeleisi je značka, která v posledních měsících na našem webu rezonovala poměrně často. Mladá čínská společnost chce přinést, již ohrané čínské fatbiky, v novém, dosud nevídaném stylu a jedním z nich je i Lankeleisi X3000 Max.
Podívali jsme se na tento high-end model značky, jestli stojí opravdu za téměř dvoutisícovku. Přece jen, je to vlajková loď se dvěma výkonnými elektromotory, kvalitními hydraulickými brzdami a netradiční vysokou a mohutnou přední vidlicí.
Zakoupit lze přímo na webu výrobce
Se značkou Lankeleisi jsme odstartovali spolupráci, což vyústilo v testování tohoto modelu. Lankeleisi X3000 Max si můžeš zakoupit přímo na webu výrobce, který ti garantuje delší záruku než ostatní čínské obchody a stále rychlé doručení do 7 dnů. Více v našem článku o zahájení spolupráce. Nechybí ani náš exkluzivní kupón China Planet!
Lankeleisi X3000 MAX, oficiální obchod
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | Lankeleisi X3000 Max |
---|---|
Materiál | slitina hliníku 6061 |
pneumatiky | CHAOYANG 20 x 4" |
Motor | 2 X 1000 W |
Maximální rychlost | 45 - 51 km/h |
Baterie | 48 V / 20 Ah Samsung články |
ovladač | 48 V / 36 A dual drive vector controller |
Dojezd na jedno nabití (čistě el. pohon) | 55 - 70 km |
Dojezd na jedno nabití (asistovaný režim) | 100 - 130 km |
Nabíjení | 6 hodin (48 V / 3 A nabíječka) |
Brzdy | DYISLANDDe hydraulické |
Přehazovačka | Shimano M310 7-rychlostní |
Hmotnost | 37 kg |
Nosnost | 180 kg |
Rozbalování lze zabrat
Lankeleisi X3000 Max přijde v obrovské krabici, na kterou jsme se pustili dva a doporučujeme odbalovat toto kolo s pomocí další osoby, protože je to pořádný kus železa, resp. hliníku. Kolo je podle slov výrobce na 90 % složeno a bylo potřeba, jak je u takových kol zvykem, zatáhnout nějaké šrouby, nahodit přední kolo, řídítka, sedátko, pedály, přední světlo a další drobnosti.
Nejsme si jisti, zda bylo kolo složeno na 90 %, protože skládání nám zabralo přibližně 30 – 40 minut i ve dvou. Zajímavostí je přední světlo, které je zabaleno zvlášť v krabici, jelikož se jedná o netradičně mohutné svítidlo, jaké jsme u jiného čínského kola ještě neviděli.
Hodnotíme velmi pozitivně propracovaný manuál, který obsahuje detailní obrázky pro složení a také návod k P nastavením displeje. V balení se také nachází pumpička, zámek i sady klíčů potřebné ke složení.
Na první pohled si ho zamiluješ
Po kompletním složení tmavě oranžové bestie si ji rozhodně na první pohled zamiluješ. Designově se Lankeleisi X3000 Max opravdu povedl a přední dominantní vidlice působí společně s tlustými pneumatiky mohutně a určitě budou mít někteří lidé respekt předtím, než si na něj sednou.
My jsme si zařídili kolo v černo-oranžovém provedení a prodejce jej má na webu ještě v kompletně černé barvě. Ta vypadá také velmi zajímavě, ale nám se osobně líbí víc toto provedení.
Klasická skládací konstrukce
Samozřejmostí je vlastnost skládání, se kterou přichází prakticky každý elektrický fatbike z Číny. I Lankeleisi X3000 Max používá téměř identický způsob skládání, jako například Engwe. Manipulace s ním lze však zabrat, jelikož váží až 37 kg.
Na spodním rámu se nachází klíček, se kterým se zajišťuje baterie, ale slouží pouze k mechanickému zajištění. Kolo lze zapnout i bez něj. Baterie lze vyjmout z rámu. Řídítka jsou pevná a ta nelze nijak složit.
Kompletní odpružení, nastavitelná vidlice
Velká přední vidlice s olejovým pružinovým dvoukorunkovým tlumičem s možností uzamčení odvádí velmi dobrou práci společně se zadním tlumičem HLT, který by měl zvládnout až 200 kg zátěž na rám.
Během testování však vycházely z přední vidlice zvuky chrastění a nepodařilo se nám je eliminovat. Přitáhli jsme všechny šrouby, které jsme mohli, ale zřejmě to vychází z konstrukce kola a nedá se to eliminovat. Žádným způsobem to ale neovlivňuje jízdu.
Hrubé značkové pneumatiky s netradičním ráfkem
Číňané milují tlusté pneumatiky. Vždyť když se podíváme na portfolio elektrických kol značek jako Engwe, Lankeleisi nebo DUOTTS, většina má osazeny 4-palcové pneumatiky. Na našem trhu nejsou tak v oblibě, ale pokud chceme opravdu výkonný elektrobajk, je třeba to akceptovat.
Lankeleisi X3000 Max má přímo z výroby osazené značkové CHAOYANG pneumatiky o rozměrech 20×4“. Velmi pěkný designový prvek je za nás dírkovaný ráfek, ze kterého je vidět oranžový vnitřní plášť. To je pro nás novinka pro čínské fatbiky.
Za nás jsou takové elektrické kolo s hrubými pneumatikami výhradně na zážitkovou jízdu pro ty, kteří se nepřetrhnou pedálováním a jsou skvělé na slovenské stezky, které jsou, přiznejme si to, ve většině míst rozbité. S takovými pneumatikami a odpružením lze přejet po obrubníku bez brzdění a žádná jáma není problém.
Pořádný výkon, na jaký nejsme zvyklí
U elektrických kol není vůbec zvykem mít motory o výkonu 1000 W, natož mít takové motory rovnou dva! Lankeleisi X3000 Max se liší od ostatních zejména svým masivním výkonem ukrytým vpředu i vzadu. Rozběh na této bestii nám mírně připomíná rozběh Kaabo Wolf King GT Pro, na kamíncích nemá problém přední kolo při akceleraci střílet kameny.
S tímto výkonem nemá kolo problém zdolat ty nejstrmější kopce a vždy potěší možnost zapnout/vypnout motory podle potřeby. Maximální rychlost se nám podařila zaznamenat na rovině, ale jen 45 km/h (testovací jezdec má 78 kg).
Podle nás má ale větší potenciál…
Osobně jsme čekali od maximálky mírně více, jelikož společný nominální výkon je až 2000 W. I tak je tato rychlost v rámci segmentu elektrických fatbiků úctyhodná. Kolo má zřejmě obsažený omezovač v ovladači, který jej limituje vyšší rychlosti.
Pocit z jízdy – málo převodů
Pocit z jízdy a hlavně pohodlí během jízdy jsou klíčovými faktory při výběru jízdních kol. Množství číňanů mají malé konstrukce a my, Evropané, jsme na kolech jednoduše pomačkaní a zkřivení. Lankeleisi X3000 Max má ovšem dostatečně velkou konstrukci a je vhodná i pro vyšší postavy.
Ideální je také šířka řídítek, takže komfort při jízdě je takový, jak bychom u kola za jeho cenu očekávali. Nás však nejvíce „sežíral“ fakt, že kolo má jen 7 převodů. To je žalostně málo pro výkonné kolo, které dosáhne v pohodě 40 km/h. Už při druhém, resp. třetím rychlostním režimu se po pár vteřinách šlape v podstatě naprázdno na nejvyšším převodu. Toto je ale problém všech čínských fatbiků.
Značková baterie od Samsungu
To, co rádi vidíme u elektrických kol, ale i koloběžek jsou značkové bateriové články. Ty zaručují, že baterie vydrží dlouho a výrazně snižuje riziko poruchy, vypínání zařízení při slabších napětích (předešlý problém s Laotie) zda rychlé opotřebování článků. V samotném rámu se nachází 20 Ah Samsung článek s napětím 48 V.
Baterie lze uchytit mechanicky klíčem a bez problémů vyjmout.
V balení je obsažena 3 A nabíječka, které potrvá nabít kolo za přibližně 6 hodin. Samozřejmě záleží, v jakém stavu se kolo nabíjí, ale my doporučujeme nabíjení při hranici 20 – 30 %. Dostupný je jen 1 konektor, takže duální nabíjení není možné.
Reálný dojezd
Samozřejmě jsme na tomto otcovi otestovali i dojezd. Výrobci již tradičně uvádějí často přestřelené údaje, které jsou ale naměřeny při lehkém jezdci, nízké rychlosti kolem 25 km/ha ideální teplotě. Nám je jasné, že takové podmínky z našich fanoušků má málokdo a také nikdo na takovém kole nepůjde jen rychlostí 25 km/h.
Proto jsme testovali dojezd při nejvyšším režimu pohonu 5 bez pedálování, se dvěma motory a na kole jsme dali co proto, byly i kopce a mnohdy maximální rychlost. Pomocí tachometru jsme při hmotnosti jezdce přibližně 78 kg naměřili dojezd 39 km.
To je u 20 Ah baterií poměrně očekávaný výsledek, vzhledem k tomu, že kola má dva motory. Určitě by bylo možné se dostat bez problémů na hodnotu 70 kilometrů při použití jednoho motoru, nižší průměrné rychlosti a samozřejmě asistence pedálováním.
Kvalitní brzdy, obrovské třmeny
Zabrzdit kolos jako je Lankeleisi X3000 Max vyžaduje pořádnou sílu. Proto výrobce nainstaloval kvalitní hydraulické kotoučové brzdy značky DYISLANDDe s opravdu obrovskými červenými třmeny, které na nás ihned strhly pozornost po vyjmutí kola z krabice. Vypadají krásně.
I jezdec s uváděnou maximální nosností 180 kg by tedy neměl mít žádný problém s rychlým zabržděním. Na začátek je třeba ale tyto brzdy doladit, protože mačkání páček bylo o něco tvrdší
Velký LCD displej, ale mizerný plyn
Další věc, která se nám na tomto kole velmi líbí, je přehledný barevný LCD displej, na kterém uvidíš vše potřebné, jako stav baterie, ujeté kilometry a aktuální rychlost. Také nabízí bohaté možnosti nastavení, které najdeš v manuálu.
Na levé straně řídítek se nachází ovladač pro aktivování napájení z baterie a také ovládání světel, blinkrů a displeje.
Abychom ale jen nechválili, nelíbí se nám otočný plyn na rukojeti a samotný materiál rukojetí. Měla by to být imitace kůže, ale za nás je materiál poměrně tvrdý a vypadá že se snadno opotřebuje. Na rukojetích bychom čekali naopak jemnou odezvu. Když může mít perfektní gumové rukojeti i koloběžka pod 900 € (Joyor S10-S), určitě je může mít takové kolo.
Parádní přední i zadní osvětlení
Přední světlo Lankeleisi X3000 Max je tak velké, že jej musel dát výrobce do samostatné krabice. Je to masivní svítidlo, které během tmy perfektně rozzáří okolí. Nikdo už nebude muset objednávat externí světla z AliExpressu, protože tato jsou opravdu výborná.
Zadní osvětlení funguje také jako signalizátor brzdění a kole ve tmě dodává opravdu parádní vzhled. Jednoduše Lankeleisi X3000 Max vypadá fakt dobře.
Závěrečné zhodnocení: Lankeleisi X3000 Max
Jak bývá u našich recenzí zvykem, na závěr se patří zhodnotit produkt. V některých ohledech Lankeleisi X3000 Max předčil naše očekávání, v některých je zase překročit nedokázal. Velkým pozitivem je masivní výkon a akcelerace, jaký u elektrických kol není vůbec běžné vidět. Za nás má plus také velmi dobré řazení a pohodlí při jízdě, kvalitní brzdy a celkově i kvalita použitých komponentů.
Ze subjektivního hlediska se výrobci povedl i design kola, vzhledem připomíná spíše motorku a působí masivně. Za kolem se garantovaně otočí nejeden kolemjdoucí.
Takové druhy elektrokol jsou vhodné v podstatě do jakéhokoli terénu. Jejich tlusté 20×4 palcové pneumatiky zdolají bez problémů obrubníky bez zabrzdění či velké jámy, čímž je dobře využitelný ve městě. Na druhé straně je skvělý i do terénu a nezalekne se kopců či hrbolů.
Mezi hlavní negativa patří jednoznačně velmi málo převodů a šlapání naprázdno prakticky ihned po rozjetí. Tento problém by částečně vyřešil snímač točivého momentu, který by byl schopen dávkovat zabírání elektromotoru podle otáček pedálů, ale ten zde chybí. V cenové hladině téměř 2000 € bychom takovou výbavu očekávali. Rovněž nám zde chybí převodník s více rychlostmi.
Nezapomeň na náš kupón
Lankeleisi X3000 MAX, oficiální obchod
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Pokud jsme tě touto recenzí přesvědčili o koupi Lankeleisi X3000 Max, učinit tak můžeš přes oficiální stránku výrobce is naším kupónem.
Při takových testech byste měli zveřejňovat i servis na Slovensku a nabídka dílů a následně jejich cena