Elektrický kompresor s akumulátorem Xiaomi Mi Portable Air Pump se stal okamžitě po zařazení do prodeje velmi populárním gadgetů. Oblíbili si ho zejména koloběžkáře a cyklisté, hlavně díky kompaktním rozměrům. My jsme v redakci otestovali a porovnali první model s nedávno představenou, vylepšenou verzí 1S.
V článku se dozvíš jaké jsou rozdíly mezi starým a novým modelem, jak se projevila optimalizace a zda se vyplatí koupit novou verzi tohoto kompresoru.
Technické parametry
Xiaomi Mi Portable Air Pump | Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S | |
---|---|---|
Rozměry |
124 x 71 x 45.3 mm | 124 x 71 x 45.3 mm |
Hmotnost |
430 g | 480 g |
Baterie |
2000 mAh | 2000 mAh |
rozsah tlaku |
0.2 - 10.3 bar / 3 - 150 psi | 0.2 - 10.3 bar / 3 - 150 psi |
hlučnost |
||
Nabíjecí port |
Micro USB | USB-C |
průtok vzduchu |
7 l / min | 15 l / min |
Délka hadičky |
180 mm | 180 mm |
Jak můžeš vidět na základě parametrů v tabulce, mnoho změn není vidět. Největší změnou je optimalizace funkčnosti a výkonu při zachování téměř stejného hardwaru.
Kde je koupit?
Hned na začátek si můžeme porovnat ceny samotných kompresorů, které se velmi neliší. Zatímco první generace kompresoru se v době psaní tohoto testu pohybovala na cenové úrovni 33 €, vylepšený model 1S se dal koupit za cenu těsně pod 40 €.
Vždy aktuální ceny obou kompresorů najdeš na našem sesterském webu XiaomiPlanet.sk. Tam v článcích pravidelně aktualizujeme ceny a kupóny.
Kupóny pro Xiaomi Mi Portable Air Pump
Kupóny pro Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S
Obsah balení
V balení obou produktů najdeme kromě samotných kompresorů i adaptér pro "Presta" nebo galuskový ventil na kola, jehlu na míč a praktické textilní sáček pro ochranu kompresoru během přenášení. Jediným rozdílem je přítomnost krátkého nabíjecího kabelu v balení první generace, který v balení nového kompresoru chybí.
Design, zpracování a rozmístění prvků
Po designové stránce jsme se dočkali drobných změn, které jsou však spíše kosmetické. Na první pohled vypadají kompresory totožně. Pozorné oko si všimne jiné zbarvení ohraničení portu, do kterého se vkládá hadička. První generace Xiaomi Mi Portable Air Pump má červené orámování portu, zatímco u nové generace nalezneme stříbrné orámování.
Viditelnou designovou změnou si prošel displej. Jeho velikost je sice stejná, ale zobrazení údajů dostalo nový styl. Jde však také jen o změnu designu, ne funkčnosti ani rozmístění jednotlivých údajů na displeji. Rozdíl je pouze ve stylu hlavních číslic, kde nová verze přináší tzv. tečkované čáry.
Zpracování i rozmístění prvků je totožné. Pod displejem se nachází 5 tlačítek uspořádaných do kruhového ovladače a ve spodní části je nabíjecí port, chráněný gumovou krytkou. Zde jsme se dočkali inovace v podobě USB-C nabíjecího portu.
optimalizace funkčnosti
Jak jsme již uvedli v úvodu, Xiaomi Mi Portable Air Pump i Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S nabízejí stejné technické parametry s jediným rozdílem, kterým je vyšší průtok vzduchu. Zatímco první generace dokáže vyprodukovat 7 L / min, u nové verze je to více než dvojnásobek - 15 L / min, což je zlepšení až o 114%.
Xiaomi dosáhlo vyšší průtok vzduchu díky optimalizaci hardwaru. Očekáváme tak, že nová generace dokáže nafouknout kola výrazně rychleji.
Jaký je reálný rozdíl v rychlosti foukání?
Technické parametry slibují dvojnásobně rychleji foukání pomocí nové verze, co jsme si samozřejmě ověřili. V tabulce níže si můžeš prohlédnout jaký je reálný rozdíl v čase foukání kol koloběžky, auta či kola. Všechny udávané hodnoty jsme naměřili během našeho testu.
Xiaomi Mi Portable Air Pump | Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S | |
---|---|---|
Kolo auta (225/45 / R17 z 1.8 bar na 2.4 bar) |
4 minuty 48 sekund | 3 minuty |
Kolo bicyklu (26 "na 3.1 bar) |
2 minuty 23 sekund | 1 minuta 43 sekund |
Kolo koloběžky Eleglide D1 (10 "80/65 na 3.2 bar) |
1 minuta 13 sekund | 39 sekund |
Kolo koloběžky Xiaomi Pro (10 "- na 3.1 bar) |
47 sekund | 27 sekund |
Výdrž a nabíjení
Na jedno nabití s Xiaomi Mi Portable Air Pump první generace podle údajů výrobce nafoukne přibližně 41 fotbalových míčů nebo 8 duší kola, případně 6 kol motorky či 5 pneumatik auta (z 2,0 bar do 2,5 bar).
Při nové generaci Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S udává výrobce zlepšení až o 45.4% a jako příklad uvádí, že s tímto kompresorem bychom měli nafoukat až 8 kol auta, na rozdíl od 5 při první verzi. Samozřejmě jen z 2.0 bar do 2.5 bar.
Dále však přidává i tabulku s dalšími dopravními prostředky a míči, kde už ale takové výrazné rozdíly nejsou. Udávaných 45.4% tak jaksi nesedí. Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S nafouká 44 fotbalových míčů, stejně 8 kol silničního kola a 7 kol motorky.
My jsme výdrž porovnali při foukání 26 "kol horského kola. První generace kompresoru dokázala nafoukat kolo 8krát, během devátého pokusu se kompresor vypnul. Při nové verzi 1S jsme kolo nafoukali 10krát a kompresor se vypnul až během jedenáctého foukání.
Nová verze dostala USB-C port pro nabíjení, zatímco starší verze má micro USB. Obě verze však mají 2000 mAh baterii a nabíjení trvá přibližně stejně dlouho - 2 hodiny a 40 minut.
Změnil se i zvukový projev
Podle specifikaci obou kompresorů je jejich hlučnost na stejné úrovni. Pokud je přímo porovnáme, novější verze je pocitově hlučnější a má zcela jiný zvukový projev během své činnosti. Navzdory malým rozměrům tak kompresory docela slušně slyšet.
Pro srovnání jsme změřili úroveň hluku pomocí digitálního hlukoměry ve vzdálenosti přibližně 1 m od kompresoru. Starší verze dosahovala 79 dB, zatímco při nové verzi to bylo 80 dB. Hlučnost je tak na stejné úrovni.
závěrečné zhodnocení
V našem testu jsme přímo porovnali 2 generace kompresoru od Xiaomi. Nová verze přichází s téměř stejným designem, ale přináší optimalizovanou funkčnost, což se projevilo na rychlejším dofukování kol.
Potěší i nabíjení pomocí USB-C kabelu a zachování podobné ceny. Pokud vlastníš první generaci kompresoru a používáš ho jen na občasné huštění pneumatik, upgrade na novou verzi se pravděpodobně příliš nevyplatí. Pokud však dofuk kola pravidelně nebo takový kompresor ještě nevlastníš, no zvažuješ jeho koupi, určitě bychom sáhli po nové verzi Xiaomi Mi Portable Air Pump 1S.
Přesně jak píše na závěr. Mám 1. verzi a občas dofuk pneumatiky na autě. Absolutně postačuje. Kdybych neměl, tak kupuji novější verzi ale počkám na kupón nebo akci na cenu pod 30 €.
Ten kompresořík je fakt výborný.