Jelikož venkovní teploty pomalu ale jistě stoupají, s cyklistickou a koloběžkářskou sezónou začínáme i my s testováním zajímavých elektrických koloběžek. První za letošní rok je KuKirin G2 Master.
V naší detailní recenzi se opět podíváme na technické specifikace, kvalitu zpracování, ovládání, pohodlí během jízdy a v neposlední řadě otestujeme i výdrž baterie na jedno nabití.
Kde ji koupit?
KuKirin G2 Master je dostupná u našeho partnera Banggood přímo v českém skladu. To znamená rychlé doručení bez dalších poplatků do 7 pracovních dnů.
KuKirin G2 Master
CZ sklad
CZ sklad
% Zľava v košíku
9,30 €
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | KuKirin G2 Master |
---|---|
Rozměry v rozloženém stavu | 1260 x 595 x 1315 mm |
Rozměry ve sklopeném stavu | 1260 x 595 x 595 mm |
Hmotnost | 33 kg |
Materiál | slitina hliníku |
Maximální nosnost | 120 kg |
Výkon | 2 X 1000 W |
Maximální rychlost | 60 km/h |
Rychlostní stupně | 1. 20 km/h; 2. 40 km/h; 3. 60 km/h |
Baterie | 52 V / 20.8 Ah |
přístup | 70 km při středním režimu |
MaximálnÍ stoupání | 20° |
Voděodolnost | IP54 |
Nabíjení | 10 - 11 hodin |
Brzdy | kotoučové mechanické |
kola | 10 "x 2.75 |
odpružení | přední a zadní hydraulické |
Obsah a kvalita balení
Elektrickou koloběžku KuKirin G2 Master nám dovezl kurýr společnosti GLS v krabici o rozměrech 129 x 28.7 x 63 cm. Provázána byla i dvojicí popruhů, ale celková hmotnost balení je až 39 kg, což naznačuje, že se nejedná o žádnou malou a lehkou koloběžku.
Oceňujeme dvojité balení, což znamená, že koloběžka byla zabalena ve dvou krabicích. Jsme rádi, že výrobce zvolil takové balení, protože vnější krabice byla místy docela výrazně poškozena.
Uvnitř je koloběžka uložena ve sklopeném stavu ve tvarovaných polystyrenech. Bohužel mnohé z nich byly polámané a roztříštěné, a tak jsme měli polystyren roztroušený po celé krabici a koloběžce. Vybalování se tak neobešlo bez vysavače.
Kromě koloběžky obsahuje balení také manuál, malou pumpu, nabíječku, multifunkční klíč s nářadím a moto zámek na brzdový kotouč. Celkově tak obsah balení hodnotíme pozitivně, ale kvalita balení mohla být lepší. NamiEsto polystyrenu mohl výrobce použít pěnové výztuhy, které se nemohou polámat a roztroušit.
Skládání koloběžky je velmi jednoduché, jelikož nemusíme téměř nic montovat. Jediná věc, která na koloběžce není upevněna jsou její řídítka. Ty však stačí přišroubovat do představce řídítek pomocí čtveřice šroubů, dofoukat pneumatiky a můžeš jezdit.
Kvalita konstrukce a design
Elektrická koloběžka KuKirin G2 Master má rozměry v rozloženém stavu 1260 x 595 x 1315 mm a ve sklopeném stavu 1260 x 595 x 595 mm. Její celková hmotnost je 33 kg a už na pohled jde o poměrně mohutnou koloběžku.
Rozhodně zaujme také svým designem, který nese černo-oranžové barvy. Celá konstrukce je tedy černá, vyrobená ze slitiny hliníku, který doplňují oranžové prvky jako logo značky, háček na řídítkách či pružiny tlumičů odpružení.
Platforma pro nohy je pogumovaná a má rozměry 18.6 x 48 cm se stupínkem na nohu v zadní části, nad zadním kolem. Konstrukce je samozřejmě sklápěcí a samotný sklápěcí mechanismus sestává z větší hlavice šroubu a kovové západky, kterou tato matice drží na svém místě.
Takové sklápění je poněkud zdlouhavější, protože rychleji by bylo odjistit jen jakousi pojistnou páku. Podobný systém jsme již viděli iu koloběžky Kugoo Kirin G3.
Řídítka a displej
Řídítka jsou výškově nastavitelná ve třech polohách – 114, 121 a 128 cm od země. Jejich šířka je téměř 60 cm. Dominuje jim poměrně velký displej uprostřed. Ten je podsvícený a zobrazuje aktuální rychlost, jízdní režim (1/2/3), napětí baterie, symbol baterie s deseti dílky, a také nás informuje jestli máme zapnutý režim single nebo dual (pohon jedním nebo dvěma motory).
Výrobce tak poněkud zvláštně řeší zobrazení nájezdu. V pravém dolním rohu displeje totiž neustále problikává údaj o celkovém nájezdu a nájezdu od zapnutí koloběžky (ODO a TRIP). Displej se hodně leskne, což je menší nevýhodou a vidět to i na našich fotografiích.
Na levé straně řídítek najdeme brzdovou páku zadní brzdy o ovladač se čtveřicí tlačítek. Dvě z nich slouží k ovládání směrovek, třetí pro zapnutí světel a čtvrté ovládá klakson.
Na pravé straně je zase brzdová páka přední brzdy a menší ovladač s dvojicí tlačítek. Jedno slouží pro zapnutí a vypnutí koloběžky, zatímco s druhým tlačítkem ovládáme přepínání mezi pohonem jedním nebo dvěma motory – single nebo dual režimu.
Výkon a dva motory
KuKirin G2 Master disponuje celkovým výkonem až 2000 W. Starají se o něj dva motory, jeden v každém z kol, kde oba mají po 1000 W. Zajišťují maximální rychlost až 60 km/h. K dispozici jsou tři rychlostní režimy označené číslicemi, které mají maximální rychlost 20, 40 a 60 km/h.
Koloběžka tak má dostatek výkonu i do kopců. Podle papírů zvládá maximálně 20° stoupání. To jsme si bohužel ověřit nevěděli, ale subjektivně zvládá i strmější kopce velmi dobře.
Jak jsme zmínili už i dříve, jelikož zde máme dvojici motorů, můžeme si zvolit zda chceme jezdit s pohonem obou motorů nebo jen s jedním. Samozřejmě při pohonu jedním motorem je výkon slabší a koloběžka nemá tak silnou akceleraci.
Maximální rychlost 60 km/h, tak jak ji uvádí výrobce, není příliš dosažitelná ani v režimu dual. I při dlouhé rovince jsme se dostali maximálně na 56 km/h, což bylo podle GPS v chytrém telefonu 54 km/h. Akcelerace ze 45 km/h na maximálku je již slabší.
Po přepnutí na režim dual, kdy máme aktivní oba motory a plný výkon 2000 W, je koloběžka živá, má výrazně lepší akceleraci než při režimu single a celkový zážitek z jízdy je na úplně jiné úrovni. I když nejde o jednu z nejsilnějších koloběžek, výkonu je dostatek a při plném plynu od nuly je akcelerace opravdu velmi slušná. S koloběžkou jsme jezdili rádi a jízdu jsme si užívali.
Osvětlení a směrovky
Elektrická koloběžka KuKirin G2 Master disponuje kromě předního a zadního světla také efektním podsvícením loga KuKirin na bočních stranách podvozku. Kromě něj svítí také čtveřice světel v rozích podvozku.
Docela dobře viditelná jsou i směrová světla. Jako směrovky slouží právě zmiňovaná čtyři světla v rozích platformy, takže po zapnutí směrovky je pěkně vidí řidiči jedoucí naproti, ale i ti za nami.
Brzdy a kola
Výkonnější koloběžky si zaslouží kvalitní brzdy. Zde máme k dispozici kotoučové mechanické brzdy vpředu i vzadu. Škoda, že výrobce nesáhl po hydraulických brzdách, ty by se nám tady líbily víc. Jsme však rádi, že výrobce použil standardní kotoučové brzdy, kde máme dvojici brzdových destiček, které obepínají brzdový kotouč z obou stran. Jedná se tak o plnohodnotné kotoučové, mechanické brzdy.
Jejich účinnost je docela dobrá, ale je třeba je mírně zaběhnout. Od výroby brzdí trochu slabší a brzdové destičky se jemně otírají o kotouč, ale chytrý uživatel si jejich polohu nastaví tak, aby se nešoupaly během jízdy.
Kola jsou poměrně široká. Mají rozměr 10″ x 2.75, offroadový dezén a jsou pneumatické. Výrobce neudává, zda se pod plášti skrývají i duše nebo ne. Zadní blatník je rozdělen na dvě části, což dotváří celkový design koloběžky.
Odpružení vpředu i vzadu
Velkým lákadlem této koloběžky je také celkové odpružení podvozku, tedy přední i zadní části. O pohodlnou jízdu se stará dvojice hydraulických tlumičů s efektní oranžovou pružinou.
Musíme uznat, že jízda na této koloběžce je mimořádně pohodlná. Odpružení funguje výborně, není příliš tuhé, ale ani příliš měkké. Je tak akorát dobře nastaveno, takže nerovnosti a výtluky nedělají této koloběžce žádný problém.
Do těžkého terénu sice určena není, ale lehčí terén zvládne docela dobře. Průjezd polními cestičkami je naprosto bezproblémový a výborně nám sedí i šlapák nad zadním kolem.
Baterie a dojezd
KuKirin G2 Master je založena na 52 V systému s 20.8 Ah baterií. Výrobce udává dojezd na jedno nabití přibližně 70 km při středním rychlostním stupni. Jelikož my jsme koloběžku využívali naplno, většinu času jsme jezdili v duálním režimu s pohonem obou motorů a při nejvyšším stupni s číslem 3, kde je maximální rychlost 60 km/h.
Samozřejmě, nešli jsme kontinuálně maximální rychlostí, ale výkon jsme využívali naplno a koloběžku jsme vůbec nešetřili. Redaktor, který koloběžku testoval má 78 kg. Jezdilo se s ní v Košicích a blízkém okolí. Jelikož nám počasí příliš nepřálo, testovací jízdu, při které jsme měřili celkový dojezd na jedno nabití jsme museli rozdělit na 2 dny.
Společně jsme na jedno nabití ujeli 29 km. Druhou jízdu jsme ukončili, když jsme cítili výrazný pokles výkonu a maximální rychlosti. Baterie měla na konci jízdy už jen 46.1 V, což odpovídá kapacitě pod 20 % a koloběžka už nezvládala vyšší rychlost než 25 km/h.
KuKirin G2 Master: Závěrečné zhodnocení
Elektrická koloběžka KuKirin G2 Master nás nesmírně bavila. Nabízí atraktivní design, výborné odpružení a kvalitní zpracování konstrukce. Potěší také výkon 2000 W a maximální rychlost téměř 60 km/h.
Koloběžka má dobrý výkon i slušnou akceleraci. Zajímavé je také řešení směrových světel v rozích platformy pro nohy. Baterie má 52 V a 20.8 Ah, což by podle výrobce mělo stačit na dojezd 70 km. Nám se podařilo v nejvyšším režimu bez šetření koloběžky ujet 29 km. Dojezd ovšem značně ovlivňuje styl jízdy, terén i hmotnost jezdce.
Celkově můžeme tuto koloběžce rozhodně doporučuj a její testování jsme si užívali. Má dobrou akceleraci a výborné jízdní vlastnosti.