Jelikož je hlavní sezóna elektrických koloběžek již v plném proudu, otestovali jsme další zajímavou elektrickou koloběžku v cenové hladině těsně pod 500 EUR s naším kuponem. Jedná se o IENYRID M4 Pro S+ Max s 800 W motorem a maximální rychlostí 45 km/h.
Kde koupit IENYRID M4 Pro S+ Max?
Elektrická koloběžka IENYRID M4 Pro S i výkonnější verze IENYRID M4 PRO S+ MAX jsou dostupné u internetového prodejce Geekbuying. Velkou výhodou je expresní doručení z EU skladu zcela zdarma bez celních poplatků.
IENYRID M4 PRO S+ MAX
Další kupóny
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | IENYRID M4 Pro S+ Max |
---|---|
Rozměry | 117 x 60 x 130 cm |
Hmotnost | 25.38 kg |
Motor | 800 W |
Maximální rychlost | 45 km/h |
Baterie | 48 V / 20 Ah |
přístup | 40 - 75 km |
Nabíjení | 6 - 8 hodin |
pneumatiky | 10" terénní |
Maximální nosnost | 150 kg |
Brzdy | 2 x kotoučová a E-ABS |
maximální stoupání | 10 - 20° |
odpružení | přední i zadní / pružinové |
podsvícení | ano |
Obsah a kvalita balení
Koloběžka od značky IENYRID nám přišla kurýrem společnosti DPD v krabici o rozměrech 120 x 25 x 49.5 cm a hmotností 29.94 kg. Krabice byla převázána i dvojicí plastových pásků, díky kterým se snadněji přenáší.
Uvnitř je složená koloběžka, která je po vyjmutí z krabice a odstranění obalových materiálů víceméně připravena k jízdě. Kolem koloběžky je poměrně velké množství pěnové výztuhy, takže v krabici je chráněna velmi dobře.
Přesto byl zadní blatník koloběžky poměrně poškrábaný, ale toto poškození vypadá spíše na výrobní vadu. Upřímně, mírné nedokonalosti jsou pro takové čínské koloběžky poměrně běžné.
V balení s koloběžkou najdeme také pěkně zabalenou sadu nářadí, sedlo, uživatelský manuál a nabíječku s anglickou i evropskou koncovkou.
Skládání a příprava pro první jízdu
Jak jsme již zmínili, koloběžka není v krabici nijak rozebrána. Je jen standardně složená, tak jak ji můžeš složit kdykoli. Jediným komponentem, který je třeba namontovat je přední světlo. K této činnosti ti stačí imbusový klíč a jeden přibalený šroub.
Po odstranění všech obalových materiálů a uchycení předního světla stačí rozložit řídítka a vyklopit koloběžku. Na koloběžce najdeme i dvojici klíčů, které budeš potřebovat k jejímu zapnutí.
Doporučujeme však zkontrolovat a dotáhnout šrouby, které drží displej, ovladač s tlačítky a brzdy na řídící tyči. V našem případě byly dost uvolněné, tedy na řídítkách vůbec nedrželi pevně. Takto jsme si je alespoň nastavili podle našich potřeb.
Kvalita zpracování a design
Elektrická koloběžka IENYRID M4 Pro S+ Max vypadá již na první pohled velmi atraktivní a robustně. Designem je samozřejmě velmi podobná jiným čínským koloběžkám s podobným výkonem, ale její design doplňují některé barevně odlišené komponenty, které hned zaujmou.
Vyrobena je ze slitiny hliníku a zpracování je na velmi dobré úrovni. Potěší výškově nastavitelná řidítka, sedlo či dvojice brzd. Jednotlivým komponentům se ještě budeme věnovat podrobněji v samostatných kapitolách.
Sedlo nebo stupínek na nohu
Skvělým krokem od výrobce je možnost výběru mezi sedlem a stupínkem na nohu, kterou nechává na zákazníkovi. Od výroby je na koloběžce uchycena základna pro sedlo.
Jelikož my osobně nejsme příliš zastánci sedadel na těchto koloběžkách, rozhodli jsme se ho hned vyměnit za stupínek. Ten následně poslouží i jako rukojeť pro snazší manipulaci s koloběžkou, pokud ji potřebujeme například vynést po schodech.
Všechno nářadí pro výměnu je přibaleno ke koloběžce. Začali jsme demontováním zadního blatníku, který drží čtyři šrouby. Ten sice demontovat nemusíš, ale mírně zhoršuje přístup k maticím, které drží základnu sedla. Stačí odstranit čtveřici šroubů, které drží tuto základnu a vyměnit ji za stupínek.
Výškově přizpůsobitelná řidítka
Řídítka mají šířku 61 cm a jsou výškově přizpůsobitelná v rozmezí 100 – 125 cm. Jelikož náš redaktor měří 185 cm, výškově nastavitelná řídítka s takovým rozsahem a šířkou rozhodně potěšila.
Na levé straně najdeme brzdovou páku zadní brzdy, ovladač pro zapnutí osvětlení a blinkrů, spolu s klaksónem a na pravé straně páku přední brzdy a displej s integrovanou páčkou pro ovládání plynu. Jedná se o klasický systém s displejem, jaký známe z mnoha čínských koloběžek.
Displej je kulatý a poměrně špatně čitelný na přímém slunci. Za jízdy jsme na něm mnohokrát neviděli téměř nic. Vedle něj najdeme jen dvojici tlačítek. Jedno pro zapnutí a vypnutí a druhé pro přepínání mezi režimy.
Jelikož jsou řídítka sklápěcí a ne pevná, projevuje se to mírnou vůlí během jízdy. Navíc jsou i výškově nastavitelná a právě tato místa jsou také zdrojem mírného skřípání, které vzniká při zapření se o řidítka, zejména při průjezdu nerovnostmi.
Dostupný je i tzv. “režim P”, kde lze změnit některá nastavení. Dostaneme se do něj současným stisknutím obou zmiňovaných tlačítek.
Pneumatiky, brzdy a odpružení
Koloběžka IENYRID M4 Pro S+ Max má široké, 10palcové pneumatiky do terénu. Co se týká brzd, ty jsou kotoučové, ale mechanické, ne hydraulické. Brzdové páky se ale mačkají poměrně snadno a co se týče jejich efektivity, ta není vůbec špatná.
Brzdy jsou v našem případě stále jen v záběhu ai když nepatří mezi špičkové brzdy, brzdí docela dobře. Brzdové třmeny mají navíc atraktivní červenou barvu. Od výroby se však přední brzdová destička třela o kotouč, ale stačí mírně nastavit polohu třmenu.
Výrazným prvkem na koloběžce, který okamžitě upoutá pozornost, jsou zejména zadní oranžové tlumiče. Ty jsou dvě, v jejich nitru je pružina a fungují docela dobře.
Vpředu najdeme také dvojici pružin v odpružené vidlici. Celková jízda s koloběžkou je pohodlná, ale pokud ve vyšší rychlosti přejedeme přes větší nerovnosti, zepředu se ozývá klepání, jelikož v takovém případě narážejí tlumiče na své limity.
Výkonný motor vzadu
IENYRID M4 Pro S+ Max disponuje 800 W motorem v zadním kole. Díky němu umíme dosáhnout maximální rychlosti až 45 km/h. Přednastaven je však režim, který limituje maximální rychlost na 25 km/h. Do režimu s maximálním výkonem se umíme jednoduše přepnout pomocí tlačítka M, které je třeba stisknout 5krát za sebou (ne příliš rychle).
Reálné však pro dosažení maximální rychlosti 45 km/h potřebujeme dlouhou rovinku. Po městě jsme ve většině případů jeli maximálně rychlostí kolem 41 km/h.
Akcelerace z nuly je celkem dobrá, ale nad 35 km/h se již zhoršuje. Jelikož jsme s koloběžkou jezdili po Košicích a okolí, nevyhnuli jsme se ani mnoha kopcům, které koloběžka sice zvládla, ale u těch strmějších výrazně zpomalila (někdy i na 15 km/h). Celkově bychom si uměli samozřejmě představit u takové koloběžky i vyšší výkon, ale to by se odrazilo i na ceně.
Baterie a dojezd na jedno nabití
Elektrická koloběžka od IENYRID má docela slušnou, 48 V/20 Ah baterii. Výrobce udává dojezd na jedno nabití v rozmezí 40 – 75 km, což zní poměrně atraktivní.
My jsme si dojezd samozřejmě ověřili, tak jak to děláme u všech elektrických koloběžek. Naši trasu jsme měřili nejen pomocí displeje na samotné koloběžce, ale také přes aplikaci Runkeeper ve smartphonu, jelikož měření vzdálenosti přes GPS je určitě přesnější.
Jezdili jsme v ulicích Košic a také v okolních vesnicích. Právě prvních 25 km jsme ušli mimo město, čili většinu času jsme šli na plný plyn, maximální rychlostí. Koloběžku jsme tedy vůbec nešetřili. Nevyhýbali jsme se ani strmým kopcům.
Na jedno nabití jsme ušli podle koloběžky 41 km a podle aplikace Runkeeper 35.37 km. Nedosáhli jsme tak ani tu spodní hranici, kterou udává výrobce, ale na styl naší jízdy to není špatná hodnota.
Zklamal nás ale grafický ukazatel stavu baterie na displeji koloběžky. Ten vůbec neodráží reálný stav, jelikož u čtyř dílků z pěti byla reálná kapacita již pod polovinou a následně ubývaly dílky velmi rychle. Kvůli tomu jsme koloběžku během našeho testu dojezdu zcela vybili a nedostali jsme se ani zpátky domů, jelikož jsme se řídili podle tohoto zobrazení stavu baterie.
Skládání a osvětlení
Koloběžku IENYRID M4 Pro S+ Max si samozřejmě umíme kdykoli sundat. Systém sklápění je podobný jako u mnoha jiných koloběžek. Obě strany řídítek se po odšroubování pojistných matic dají sklopit směrem dolů ke středové tyči.
Následně stačí odjistit malou pojistku vedle oranžového jazýčku, zatlačit na něj a řídítka se sklopí směrem k zadnímu blatníku. V takové poloze můžeme koloběžku někde uskladnit či přenést.
Kromě předního a zadního standardního osvětlení zde najdeme také směrovky v zadní části, na bocích platformy pro nohy. Ty sestávají z více LEDek, které se rozsvěcují postupně, čímž vytvářejí jakýsi efekt známý iz novějších aut.
IENYRID M4 Pro S+ Max má ovšem ještě jeden bonus. Tím je barevné podsvícení celé platformy z obou stran, kde si ze spodu můžeme všimnout LED pásů. Ty blikají různými barvami a po tmě si tě díky tomuto podsvícení jistě každý všimne. Bohužel nezjistili jsme, jak toto podsvícení vypnout.
IENYRID M4 Pro S+ Max: Závěrečné zhodnocení
Elektrická koloběžka IENYRID M4 Pro S+ Max už na první pohled zaujme atraktivním designem i svojí cenou těsně pod hladinou 500 EUR. Nabízí 800 W motor vzadu, 48 V/20 Ah baterii, maximální rychlost až 45 km/h, odpružení vpředu i vzadu, dvojici kotoučových brzd a efektní podsvícení.
S touto koloběžkou se nám jezdilo velmi příjemně. Nepatří sice do terénu, ale na běžném asfaltu či chodnících nabízí pohodlnou jízdu s dostatečným výkonem.
Nelíbil se nám snad jen ukazatel stavu baterie na displeji, který neodráží reálný stav. Řídit se však můžeme i podle aktuálního napětí baterie, jelikož displej zobrazuje i tuto informaci. Za cenu těsně pod 500 EUR jde rozhodně o velmi lákavý model.