Přestože sezóna pro kola a koloběžky se pomalu chýlí ke konci, počasí nám stále přeje. Rozhodli jsme se proto otestovat další velmi zajímavý elektrický fatbike, Engwe E26.
V recenzi se podíváme na kvalitu zpracování, jednotlivé komponenty, skládání kola, jeho ovládání a otestujeme také dojezd na jedno nabití či pohodlí během jízdy.
Tady si ho můžeš zakoupit
Elektrické kolo Engwe E26 najdeš u více prodejců ve verzi s nízkým rámem (Step-Thru) as vysokým rámem (Step-Over). Doručení proběhne bez celních poplatků z EU skladu do 7 pracovních dnů.
Engwe E26, vysoký rám
Engwe E26, nízký rám
Technické specifikace
Model | Engwe E26 |
---|---|
Materiál | slitina hliníku 6061 |
pneumatiky | 26 x 4 " |
Motor | 750 W (špička 1000 W) |
kroutící moment | 70 Nm |
Baterie | 48 V / 16 Ah |
Maximální rychlost | 25 km/hs možností navýšení |
Dojezd na jedno nabití | až 140 km |
Nabíjení | 6 hodin |
Brzdy | hydraulické |
Přehazovačka | 7-rychlostní |
Hmotnost | 34.5 kg |
Nosnost | 150 kg |
Obsah a kvalita balení
Elektrický fatbike Engwe E26 nám dovezl kurýr společnosti SPS v pořádně velké a těžké krabici. Ta má na obou koncích plastové úchyty a nejlépe se přenáší ve dvou.
Uvnitř je kolo v částečně rozloženém stavu, kde je přední kolo uloženo vedle rámu s demontovanými řídítky a některými komponenty.
Vše je pěkně obaleno v pěnových dílech, které jsou k rámu přichyceny pomocí eska pásků. Kvalita balení je tak velmi dobrá a výrobce si skutečně dal záležet, aby kolo nepřišlo poškozené.
Kromě samotného kola najdeme v krabici také nabíječku, návod a nářadí potřebné pro montáž.
Montáž kola jde snadněji ve dvou
Jelikož Engwe E26 váží přibližně 34 kg, pro jeho vybalení a montáž doporučujeme sehnat si pomocníka. Zvládneš to i sám, ale ve dvou to jde jednodušší a rychlejší.
Po vyjmutí kola z krabice jsme začali s demontáží všech obalových materiálů, které chrání samotné kolo a jednotlivé komponenty. Už jen tento proces nám zabral poměrně dost času, jelikož pěnové výztuhy jsou uchyceny skutečně kvalitně s mnoha pásky.
Pokračovali jsme v montáži předního kola a řídítek. Tady nejde o nic neobvyklého. Stačí demontovat ochrannou osu z přední vidlice, vložit na její místo přední kolo, ve kterém už je připravena osa a zatáhnout matice.
Řídítka drží v představci 4 šrouby, ke kterým jsme potřebovali imbusový klíč. Následuje uchycení některých komponentů, kterých je více. Konkrétně potřebujeme namontovat přední blatník se světlem, zvonek, zadní blatník, zadní držák nad blatník a příslušné světlo.
Na konec jsme si nechali pedály, u kterých je pěkně vyznačen směr závitů na klikách.
Design a kvalita zpracování
designově je Engwe E26 velmi atraktivním kolem, za kterým se nejeden kolemjdoucí otočí. Lákadlem je také výrazné žluté lakování rámu s černými díly, které spolu výborně ladí.
Rám je vyroben ze slitiny hliníku s označením 6061 a je výrazně mohutný. Svary jsou na většině míst poměrně pěkné, ale ne všude. Lakování vypadá kvalitně. Co se nám nelíbí, jsou otvory se závity v přední části rámu, které nemají své využití. Výrobce tak pravděpodobně vyrábí stejné díly rámů pro více kol, kvůli čemuž vznikají nevyužitá místa jako tato.
Celkově jsme však s kvalitou i designem velmi spokojeni. Kolo vypadá dobře, působí kvalitním dojmem a přináší několik zajímavých částí jako například zapuštěná baterie do rámu nebo zadní držák zavazadel či výškově nastavitelný představec.
Řídítka a displej
Řídítka mají velkorysou šířku 70 cm a pryžové ergonomické gripy, které jsou docela pohodlné, ale snadno se na řídítkách otáčejí, což není nejlepší.
Na levé straně najdeme ovladač s tlačítky pro zapnutí/vypnutí, nastavení režimu, zapnutí světel a přepínání mezi zobrazenými údaji na barevném displeji. Zde si umíme prohlédnout vzdálenost aktuálního výjezdu, celkovou ujetou vzdálenost, maximální a průměrnou rychlost. Ve středu displeje vidíme aktuální rychlost a režim.
Levá brzdová páčka obsluhuje přední brzdu, zatímco pravá páčka ovládá zadní brzdu. Vedle ní je také řazení, které kazí celý dojem, Výrobce opět sáhl po nejlevnější možnosti a použil staré řazení Shimano za pár drobných. V pravém gripu je také otočný ovladač plynu.
Chválíme výškově nastavitelný představec řídítek, který pomůže k pohodlnému nastavení úchopu řídítek. Celkově je rám poměrně vysoký a zmiňovaný představec se nachází ve výšce 112 cm od země, takže tuto možnost nastavení jistě uvítá více z vás.
Ovládání a režimy jízdy
Kolo se zapíná nenápadným tlačítkem na spodní straně ovladače na řídítkách. Tím se aktivuje displej, kde vidíme aktuální režim, vždy nastavený na 0 po každém zapnutí.
Celkem zde máme 6 režimů. Režim 0 umožňuje jízdu bez elektrické pomoci, která je však poměrně náročná, hlavně u kopců, jelikož kolo je těžký ak dispozici máme jen 7 převodů.
Další režimy s číselným označením 1 až 5 jsou odstupňovány podle maximální rychlosti od 5 do 25 km/h. Maximální rychlost 25 km/h si však umíme navýšit přes skryté menu nastavení.
Do tohoto menu se dostaneme současným podržením tlačítek + a -. Potom stačí přejít na volbu P06, kde vidíme hodnotu 25. Tu stačí navýšit na požadovanou hodnotu, maximálně na 63.
Motor a výkon
Engwe E26 má 750 W motor s maximálním peakem na úrovni 1000 W. Ten je umístěn v zadním kole. S navýšenou rychlostí jsme se maximálně dostali na 45 km/h na delší rovince. Redaktor má hmotnost přibližně 78 kg.
Akcelerace je docela dobrá a pro takto velké a těžké kolo je 750 W motor tak akorát. U kopců bychom si však uměli představit i silnější motor, protože Engwe E26 ve strmějších kopcích jemně ztrácí výkon a běžně jsme takto zpomalili i na 20 km/h či méně.
Při velmi strmých a dlouhých stoupáních jsme mu museli dopomáhat pedály abychom nešli příliš pomalu. Přece jen je to kolo, takže s tím nemáme žádný větší problém. Pokud se ale chceš vozit bez dopomoci pedály, jízdu do dlouhých kopců si příliš neužiješ.
Odpružení a pohodlí během jízdy
Přední odpružená vidlice je již jakýmsi standardem u takových elektrických kol. V tomto případě zde máme pružinovou vidlici s možností zablokování a nastavení tvrdosti.
Vidlice funguje velmi dobře, je pohodlná, její chod je plynulý a co je hlavní, při průjezdu nerovnostmi neklepe. K pohodlné jízdě samozřejmě přispívají i velká a široká kola. Jejich pláště mají rozměr 26 x 4″ a doporučují se nahustit maximálně jen na 20 PSI.
Odpružení je i sedátko, které je mimochodem také jedno z těch pohodlnějších. Celkově je jízda na tomto kole velmi pohodlná a během testování jsme si ji užívali.
Baterie, dojezd a nabíjení
Engwe E26 je vybaven 48 V/16 Ah baterií, která je krásně zapuštěna v rámu, což vysoce oceňujeme. Přesto je vyjímatelná pomocí klíče, který je přibalen k kole.
Nabíjecí port najdeme v rámu pod gumovou krytkou, ale také na samotné baterii. Nabíjet ji tedy můžeme v kole nebo i samostatně.
Co se týče dojezdu na jedno nabití, výrobce udává vysoký dojezd až 87 mil, což je 140 km. Samozřejmě jde o dojezd v asistovaném režimu s pomocí pedálů a rozhodně při nízké rychlosti.
My jsme dojezd samozřejmě otestovali a rozhodli jsme se kolu pomáhat pedály jen ve strmějších kopcích. Jezdili jsme v nejvyšším režimu s odemčenou rychlostí s jezdcem o hmotnosti 78 kg a výšce 185 cm.
Naše testovací jízda vedla přes vesnice v okolí Košic, kde jsme absolvovali i několik kopců. Měli jsme vysoká očekávání, ale kvůli vyšší rychlosti se nám dílky baterie na displeji míjely poměrně rychle. Celkově jsme ušli 41.48 km.
Je to sice mnohem méně než 140 km, ale jezdili jsme téměř zcela bez pomoci pedálů a často maximální rychlostí kolem 45 km/h.
Hydraulické brzdy
Při takové hmotnosti a velikosti kol by měly být hydraulické brzdy již samozřejmostí a jinak tomu není ani v tomto případě. Brzdy jsou dobré, účinné a brzdové páčky se stlačují příjemně.
Po osazení předního kola se nám však mírně třel kotouč o brzdové destičky, takže jsme museli třmen mírně nastavit, což ovšem není žádný problém.
Engwe E26: Závěrečné zhodnocení
Elektrický fatbike Engwe E26 je mimořádně zajímavé kolo s atraktivním designem, 750 W motorem a maximální rychlostí 45 km/h. Oceňujeme kvalitní provedení, zapuštěnou baterii v rámu kola a zejména pohodlí jízdy.
K tomu přispívají velké 26“ a široké pneumatiky, dobré přední odpružení i pohodlné sedlo. Potěší také přehledný a barevný displej uprostřed řídítek, zadní držák na zavazadla či nastavitelný představec.
Výrobce udává téměř nedosažitelný dojezd na jedno nabití, až 140 km. My jsme bez pomoci pedálů ujeli při maximální rychlosti přibližně 41 km, ale na kole jsme skutečně pomáhali jen u strmých kopců, takže pokud budeš pedálovat, dojezd se výrazně zvýší.