Značka Eleglide produkuje velmi zajímavé elektrické koloběžky či kola, ze kterých jsme několik i sami otestovali. Mezi koly máme tentokrát možnost testovat úplnou novinku, elektrický hardtail Vyberte M2.
V recenzi se opět podíváme na kvalitu zpracování, jednotlivé komponenty, odpružení, ovládání, jízdní režimy, výkon a nezapomeneme ani na test dojezdu na jedno nabití.
Kde koupit Eleglide M2?
Elektrické horské kolo Eleglide M2 je momentálně na prodej v mezinárodním e-shopu Geekbuying. Kolo je dostupné v polském skladu, takže se nemusíš obávat o celní poplatky.
Využít můžeš i náš exkluzivní kupón, který zlepší cenu o něco níže.
Vyberte M2
Technické specifikace
Model | Vyberte M2 |
---|---|
Rozměry | 180 x 68 x 106 cm |
Hmotnost | 22 kg |
Šířka řídítek | 68 cm bez gripů / 70 cm s gripy |
Výška sedla | 87 - 106 cm |
Doporučená výška jezdce | 160 - 195 cm |
Maximální nosnost | 120 kg |
Motor | 250 W (max. 570 W) |
Maximální rychlost | 25 km/h |
rychlostní režimy | 12 / 16 / 20 / 23 / 25 km/h |
voděodolnost | IPX4 |
Materiál rámu | hliník (AL6061) |
Brzdy | hydraulické kotoučové |
Baterie | 36 V / 15 Ah / 540 Wh |
Nabíječka | 42 V / 2 A |
kola | 27.5 "x 2.4" |
Displej | 1.75 "LCD |
Aplikace | ano (Eleglide) |
Obsah a kvalita balení
Elektrické kolo Eleglide M2 nám dovezlo kurýr společnosti DPD v krabici o rozměrech 148 x 24 x 77 cm a hmotností 27.5 kg. Krabice byla obtažena trojicí popruhů, takže se přenášela poměrně jednoduše.
Uvnitř je částečně rozebrané kolo chráněno množstvím obalového materiálu a polystyreny. Díky tomu bylo kolo ve výborném stavu bez poškození. Na druhé straně, namiEsto polystyrenu bychom přivítali jen pěnové výztuhy, protože polystyren byl roztroušen v celé krabici.
Kromě samotného kola je v balení i dvojice menších krabic. V jedné se nachází nabíječka a ve druhé pedály, odrazky, nářadí a gripy pro elektrické ovládání bez asistence.
Montáž kola
Jak jsme již zmínili, podobně jako ostatní elektrická kola, i Eleglide M2 vyžaduje částečnou montáž před prvním použitím. Rám je totiž v krabici bez předního kola, pedálů, řídítek a předního světla.
Začali jsme tedy uchycením předního kola. Tady jsme museli nejprve odstranit ochranný plast a kovovou tyč. Na její místo jsme vložili přední kolo a utáhli matice. Oceňujeme, že výrobce použil pevnou osu s maticemi namieso rychloupínáku.
Následně jsme vložili řídítka do představce, který bylo nejprve třeba vyrovnat do správné polohy. Pokračovali jsme s uchycením předního a zadního světla a pedálů. Nezapomeň, že levý pedál má opačný závit.
Netradiční součástí montáže bylo upevnění odrazových sklíček do výpletu kol. Tyto jsou většinou již namontovány v kole.
Kvalita zpracování a design
Elektrický hardtail Eleglide M2 je na první pohled designově velice povedený. Černý rám s červenými a šedými prvky vypadá opravdu dobře.
Co se týče kvality zpracování, vyroben je z hliníku a kvalita svarů vypadá na pohled dobře. Výrobce udává, že je vhodný pro výšku jezdce 160 – 195 cm, což je velmi široký rozsah, který nelze pokrýt jednou velikostí rámu. Pokud si prohlédneš velikostní tabulky různých výrobců, tak zjistíš, že pro výšku 160 cm je rám velikosti M a pro 195 dokonce až XL.
Rám kola Eleglide M2 je tak vhodný spíše pro nižší postavy. Náš redaktor má 185 cm a pro takovou výšku je rám poněkud nízký i krátký.
Řídítka a displej
Řídítka mají šířku 68 cm, což je fajn. Na levé straně je přední brzda, přední řazení a LCD displej. Ten má úhlopříčku 1.75″ a zobrazuje aktuální rychlost, zvolený režim, ujetou vzdálenost. Disponuje také tlačítky “+” a “-” na přední stanu a dalšími ve spodní a horní části.
Pravá strana řídítek je místem pro páku zadní brzdy, zadní řazení přehazovačky a klasický zvonek. Kabeláž vede od řídítek po vnější straně rámu, což je pro kolo v takové cenové kategorii normální.
Kvůli tomu, že se Eleglide M2 prodává i na evropském trhu, od výroby má namontovány klasické pogumované gripy bez jakékoli páčky ovládání plynu. V balení však najdeme také náhradní gripy pro řešení tohoto problému.
Režimy jízdy a výkon
Elektrické kolo Eleglide M2 nabízí 5 režimů odstupňovaných podle zvyšující se maximální rychlosti, konkrétně 12/16/20/23/25 km/h. Motor je umístěn vzadu a má nominální výkon 250 W s maximálním krátkodobým peakem 570 W.
Jak jsme již zmínili iv předchozí kapitole, v základním složení disponuje jen asistovanými režimy, což znamená, že elektromotor se aktivuje jen během kroucení pedály. Nemáme zde žádnou páčku pro manuální ovládání plynu, tak jako u jiných čínských kol.
Výrobce to však řeší náhradními gripy v balení, z nichž jeden má otočnou část, která slouží k dávkování plynu bez asistence pedály. Gripy stačí vyměnit a ten pravý zapojit do volného konektoru.
Později během testování jsme zjistili, že maximální rychlost si umíme navýšit na přibližně 32 km/h přes skrytá nastavení. P-settings. Výrobce o této možnosti neinformuje ani na svých stránkách, ani v návodu k použití. Do skrytých nastavení se dostaneme podržením tlačítek “+” a “-” současně a pro změnu maximální rychlosti slouží volba P3, kde si umíme nastavit maximálně 32 km/h.
Aplikace Eleglide
Ne zcela běžnou výbavou elektrických kol je technologie Bluetooth, díky které si můžeme Eleglide M2 spárovat s chytrým telefonem pomocí aplikace Eleglide.
Aplikace nevyžaduje registraci a přidání kola je velmi rychlé. Stačí mít zapnutý Bluetooth ve smartphonu, vyhledat zařízení v okolí a vybrat si kolo M2. Jediným problémem je heslo, které aplikace vyžaduje při připojení, a které výrobce jaksi zapomněl uvést do návodu k použití. Pokud by sis toto kolo koupilo, heslo pro prvotní párování je: 000000 (šest nul).
Úvodní obrazovka aplikace zobrazuje aktuální rychlost, ujetou vzdálenost, stav baterie v procentech, a také nabízí několik nastavení. Pomocí ní si můžeme nastavit jízdní režim, zapnout či vypnout světla, změnit jednotky rychlosti, navýšit rychlost do 32 km/h, nastavit jas displeje nebo start z nuly (tzv. zero start).
Dojezd na jedno nabití
Eleglide M2 má 36 V/15 Ah/540 Wh baterii, se kterou bychom podle výrobce měli ujet až 125 km při konstantní rychlosti 15 km/h se 75 kg jezdcem při teplotě 26 °C.
My jsme kolo testovali s jezdcem o hmotnosti 78 kg a nejprve s maximální rychlostí 25 km/h, jelikož až později jsme zjistili, že rychlost si umíme navýšit i na 32 km/h.
Jezdili jsme v Košicích a okolních vesnicích se zapnutou aplikací Runkeeper ve smartphonu pro sledování dojezdu. Jeli jsme v asistovaném režimu s původními gripy, tak jak je to od výroby. Pedály jsme však točili jen naprázdno a šli jsme až téměř do úplného vybití. Na jedno nabití jsme takto ušli až 61.24 km, přičemž i na displeji kola se zobrazoval téměř totožný údaj, 62 km.
Není to sice 125 km, ale nešli jsme rychlostí 15 km/h. Přesto jde o výborný dojezd, který překonal naše očekávání. Pro srovnání, s nedávno testovaným SAMEBIKE LO-26 II jsme ujeli jen 28 km na jedno nabití as kolem Eleglide M1 Plus přibližně 46 km.
Před druhým testem jsme vyměnili pravý grip za náhradní, o kterém jsme psali i výše. Obsahuje totiž otočný ovladač plynu, takže během tohoto testu jsme téměř netočili pedály. Zároveň jsme si navýšili rychlost na 32 km/ha téměř do úplného vybití baterie jsme ušli 46.53 km.
Baterku můžeme po odjištění pomocí klíče jednoduše z rámu kola odpojit a nabíjet samostatně. Nabíjení trvá přibližně 9 hodin.
Odpružení, pneumatiky a pohodlí během jízdy
Co se týče odpružení, vpředu máme klasickou pružinovou hydraulickou vidlici, která ovšem není vůbec špatná. Mnoho vidlic levných kol klepe při průjezdu nerovnostmi, ale tato ne. Jízda je tak docela pohodlná, a tak jsme bez problémů zvládali i delší trasy.
Pneumatiky mají rozměr 27.5″ x 2.4″. Při naší výšce 185 cm bychom přivítali spíše 29″ kola, ale stále jsme na tom lépe než většina čínských e-biků, které mají jen 26″ kola.
Sedlo je také dobré a pohodlné, takže celkově hodnotíme pohodlí během jízdy pozitivně, i když při naší výšce jsme cítili, že nám je tento rám poněkud malý a zejména krátký.
Řazení, osvětlení a brzdy
Obrovským pozitivem je i ostatní výbava elektrického kola Eleglide M2. Výrobce totiž nesáhl po úplně nejlevnějších komponentech, a tak si můžeme užívat konečně lepšího řazení pomocí pák. Vpředu máme k dispozici 3 rychlostní stupně, zatímco vzadu jich je 8. Celkem je to 24 rychlostí a řazení je bezproblémové.
Brzdy jsou kotoučové a také hydraulické. Brzdové páky se však nemačkávají až tak snadno, jak jsme očekávali, v porovnání s jinými hydraulickými brzdami, ale jejich účinnost je dobrá.
Osvětlení je dostačující i pro jízdu v noci, ale škoda, že zde chybí zadní světlo. Vzadu totiž máme jen klasickou červenou odrazku, což je dost nepochopitelné u elektrických kol, ale bohužel je to takhle u většiny z nich.
Eleglide M2: Závěrečné zhodnocení
Elektrické kolo Eleglide M2 nás zaujalo již na první pohled na jeho specifikace před oficiálním spuštěním prodeje. Musíme uznat, že nás nezklamal ai po reálném otestování jsme s ním velmi spokojeni. Nabízí sice jen standardní výkon 250 W, ale zaujme lepšími komponenty, a také atraktivním designem.
Kotoučové hydraulické brzdy, dobrá pružinová vidlice a moderní řazení převodových stupňů zajistí výrazně lepší zážitek z jízdy v porovnání s většinou jiných kol v podobné ceně.
Třešničkou na dortu je skvělý dojezd na jedno nabití, kdy jsme při maximální rychlosti 25 km/h ujeli až 61 km. Negativem je snad jen menší rám vhodný spíše pro nižší postavy a absence zadního osvětlení.