Tentokrát tu máme pro vás méně tradiční elektrickou koloběžku, která je určena výlučně pro jízdu vsedě. Jedná se o model Bogist M5 Pro s výkonem 500 W a velkými 12″ koly.
Jak se na takové koloběžce jezdí? Vše důležité včetně výkonu, dojezdu či kvality zpracování se dozvíš v naší recenzi, jelikož koloběžku jsme podrobně otestovali.
Kde koupit Bogist M5 Pro?
Koloběžku nyní můžeš mít díky našemu kuponu za výhodnou cenu. V nabídce ji má e-shop Geekbuying, a to dokonce v evropském skladu, takže se nemusíš obávat žádného cla či jiných poplatků navíc. Kromě toho se můžeš spolehnout i na rychlé doručení, prodejce udává 3-10 pracovních dní.
BOGIST M5 Pro
akcie EU
akcie EU
% Zľava pri platbe
5,00 €
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
CZ sklad
% Zľava v košíku
9,18 €
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | Bogist M5 Pro |
---|---|
Rozměry | 1170 x 620 x 940 mm |
Rozměry se sklopenými řídítky | 1170 x 620 x 550 mm |
Hmotnost | 20.5 kg |
Nosnost | 150 kg |
Výkon | 500 W |
Maximální rychlost | 40 km/h |
Baterie | 48 V / 11 Ah |
přístup | 30 - 35 km |
Materiál | hliník a železo |
voděodolnost | IP64 |
Obsah a kvalita balení
Koloběžku Bogist M5 Pro nám dovezl kurýr společnosti DPD v krabici o rozměrech 1160 x 235 x 595 mm a hmotností 29.6 kg. Krabice byla obtažena dvojicí plastových pásů, takže její přenášení je bezproblémové.
Po otevření je na vrchu podél celé krabice vrstva pěnové výztuže. Koloběžka je v krabici s demontovanými a sklopenými řidítky a je chráněna různými pěnovými výztuhami a polystyreny z každé strany. Výrobce zabalil tuto koloběžku opravdu velmi precizně. Škoda jen, že malé částice polystyrenu byly roztroušeny po celé krabici i koloběžce.
Tvarované polystyreny pevně držely přední i zadní kolo ze spodní i vrchní strany. Kromě koloběžky jsme si v krabici našli také návod k použití, sedátko, košík, sadu nářadí, nabíječku is redukcí pro anglické zástrčky a plastový držák pro chytrý telefon.
Skládání koloběžky
Po odstranění všech polystyrenů a obalových materiálů jsme se pustili do skládání koloběžky. Jak jsme již zmínili, koloběžka má v krabici demontovaná řídítka. Kromě nich jsme museli upevnit také sedátko a zadní košík.
Nejde však o nic komplikované. Řídítka stačí vložit do představce a uchytit je pomocí rychloupínáku. Následně jsme vložili přibalenou tyč do sedáku ze spodní strany a zajistili matice z obou stran pomocí vidlicového klíče. Potom stačí vložit tyč se sedadlem do konstrukce a znovu uchytit objímkou s rychloupínákem.
Celý proces je jednoduchý a zvládneš to i sám během pár minut.
Kvalita zpracování a design
Elektrická koloběžka Bogist M5 Pro má výrazně odlišný design od většiny koloběžek, které jsme v minulosti testovali. Její konstrukce je hliníková, mohutná a její součástí je také sedátko. Rám pro sedátko je zde napevno, takže jde o koloběžku, která je určena pro jízdu výlučně v sedě.
Předpokládáme, že takový design zaujme spíše starší ročníky, ale jízda vsedě je docela zajímavá. Už na první pohled zaujmou i velká, 12″ kola.
Spodní platforma pro nohy je docela široká a má rozměry přibližně 22 x 41 cm. Platforma je bohužel jen plastová a na koncích se mírně prohýbá, ale má velmi dobrý grip v podobě materiálu podobnému brusnému papíru.
Jelikož sedák je také poměrně široký, v sedě nás to nutí mít nohy mírně od sebe. Z toho důvodu bychom si uměli představit i ještě o něco širší platformu pro nohy. Pro vyšší postavy by zároveň mohla být io něco delší.
Řídítka s displejem
Řídítka patří mezi ta širší a konkrétně mají 58 cm. Na levé straně máme brzdovou páku zadní brzdy, ovladač světel s klaksonem a zapalováním na klíč s displejem pro zobrazení aktuálního napětí baterie. Výrobce přibaluje ke koloběžce dvojici klíčů.
Na pravé straně je zase brzdová páka přední brzdy a menší displej. Ten zobrazuje více údajů jako je aktuální rychlost, režim, ujetou vzdálenost a symbol baterie s grafickým zobrazením jejího stavu pomocí deseti dílků.
Displej má docela vkusný design, ale jeho viditelnost venku je velmi slabá. Na přímém slunci jsme většinou na displeji neviděli vůbec nic.
A kde je ovladač plynu? Koloběžka Bogist M5 Pro má tzv. motorkový ovladač plynu, integrovaný v pravém gripu. Výkon tedy regulujeme pootočením prvního gripu na řídítkách. Manipuluje se s ním jednoduše a osobně se nám takové řešení líbí.
Brzdy a kola
Už na první pohled zaujmou velká 12palcová kola, která jsou sice jen o 2 palce větší v porovnání s běžnými koly elektrických koloběžek, ale na pohled vypadají výrazně větší. Jedná se o klasická kola s dušemi.
Rozměr plášťů je 12,5 x 2.75/62 – 203 a jsou skutečně velmi pohodlné. Jezdit na koloběžce s takto velkými koly je citelně jiné ve srovnání s klasickými 10“.
Co se týká brzd, ty jsou kotoučové, mechanické. Brzdové páky se tedy nemačkávají až tak snadno jako je tomu v případě hydraulických brzd, ale jejich používání je bezproblémové.
Kotouče mají navíc velmi zajímavý design, který zaujme na první pohled. Brzdové třmeny však nepatří mezi ty nejlepší. Brzdí tak, že při stlačení páky zatlačí brzdová destička z jedné strany na kotouč, čímž jej přitlačí k protilehlé straně. Nejde tak o standardní brzdy s dvojicí plotýnek,
Co se týká jejich účinnosti, ta je překvapivě velmi dobrá. Brzdy reagují dobře ai při nouzovém brždění, když ti někdo vběhne do cesty tě podrží.
Výkon a jízdní režimy
K dispozici máme 3 jízdní režimy odstupňované podle maximální rychlosti, přičemž nejvyšší režim s číslem 3 má maximálku 40 km/h. Takové rychlosti jsme dosáhli jen málokdy, většinou na velmi dlouhých rovinkách, případně při jízdě z mírného kopce.
Koloběžka akceleruje od nuly, tedy není zapotřebí žádné odražení se nohou. Rozběh je ale poměrně pomalý a celková akcelerace není příliš silná. Kopce zvládá s nabitou baterií docela dobře, ale s klesajícím napětím už výrazněji zpomaluje ve strmějších kopcích, takže občas jsme jí museli i pomoci.
Odpružení a osvětlení
Bogist M5 Pro má vpředu odpruženou vidlici s poměrně nízkým zdvihem. V kombinaci s velkými koly je ovšem jízda na této koloběžce velmi pohodlná.
Přední vidlice však samozřejmě občas klepe, zejména přejedeme-li ve vysoké rychlosti přes nerovnosti. V této cenové kategorii to ale dělají všechny odpružené vidlice na elektrických koloběžkách.
Co se týče osvětlení, vpředu najdeme bílé světlo se čtveřicí LED diod, které svítí překvapivě dobře. Vzadu je zas standardní červené světlo nad zadním blatníkem.
Baterie a dojezd
Elektrická koloběžka Bogist M5 Pro má 48 V, 11 Ah baterii. Výrobce při takové konfiguraci uvádí dojezd na jedno nabití kolem 30 – 35 km. Z našich zkušeností už víme, že při reálných podmínkách můžeme očekávat výrazně nižší dojezd.
Jako vždy i tentokrát jsme si dojezd ověřili během jedné z našich jízd. Opět jsme jezdili po Košicích a blízkém okolí a koloběžku jsme nijak nešetřili. Používali jsme ji vždy v nejvyšším režimu a jezdili jsme nejvyšší rychlostí, jakou nám aktuální podmínky umožnily.
Ujetou vzdálenost jsme sledovali na displeji koloběžky, ale i na smartphonu pomocí aplikace Runkeeper, protože GPS měří přesněji než koloběžka. Podle displeje na koloběžce jsme ušli na jedno nabití 28 km a podle aplikace Runkeeper 23.82 km.
Upřímně, jak jsme již zmínili i výše, očekávali jsme dojezd kolem 15 - 17 km, takže necelých 24 km je vcelku slušný dojezd na 11 Ah baterii.
Bogist M5 Pro: Závěrečné zhodnocení
Bogist M5 Pro je méně tradiční, elektrická koloběžka určená výhradně pro jízdu vsedě. Zaujme tak pravděpodobně spíše starší ročníky, ale jízda na ní je docela zábavná i pro později narozené. Díky 500 W motoru a 48 V baterii nabízí maximální rychlost až 40 km/h.
Potěší i velká kola, kotoučové brzdy vpředu i vzadu a displej se zobrazením napětí baterie. Mezi negativa řadíme nepříliš pohodlné sedátko na delší trasy a hlavní displej se slabou viditelností venku.
Já zrobiłam na té hulajnodze 36 km na jednym ładowaniu. A nenístem filigranową osobą 😉
Dobré ráno
Qual a Pressão ideal para osa pneus para quem pesa 130Kg
Gostava que me desse essa respuesta,
Eu toho uma igual.
Děkuji