Otestovali jsme unikátní městskou koloběžku Alfa atomy, která zaujme 650 W motorem a více prvky, které na běžných koloběžkách nenajdeš. Snad nejzajímavějším z nich je integrovaný zámek.
V recenzi se podíváme na všechno, co koloběžka nabízí. Seznámíme se s její aplikací, podíváme se na kvalitu zpracování, výkon a celkový dojem z jízdy.
Kde koupit Atomi Alpha?
Pokud tě tato koloběžka zaujala natolik, že by sis ji chtěl pořídit, učinit tak můžeš prostřednictvím renomovaného e-shopu Geekbuying. Prodejce dokonce nabízí na koloběžku dodatečnou slevu, přičemž nechybí ani expresní doručení z evropského skladu.
Alfa atomy
akcie EU
akcie EU
% Zľava pri platbe
5,00 €Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | Alfa atomy |
---|---|
Rozměry v rozloženém stavu | 113.5 x 55.5 x 119 cm |
Hmotnost | 16.4 kg |
Motor | nominální výkon 350 wa maximální výkon 650 – 700 W |
Baterie | 36 V / 10 Ah / 360 Wh |
Maximální přístup | 40 km |
Doba nabíjení | 6 hodin |
pneumatiky | 9" bezdušové odolné vůči defektům |
Režimy | 3 (6 / 18 / 25 km/h) |
MaximálnÍ stoupání | 20° |
voděodolnost | IP65 |
Brzdy | zadní elektrická a přední bubnová |
odpružení | zadní |
Displej | ano |
Aplikace | ano |
Maximální zátěž | 120 kg |
osvětlení | přední a zadní brzdové + směrovky + ambientní osvětlení |
Zámek | prostřednictvím aplikace + fyzický zámek |
Obsah a kvalita balení
Elektrickou koloběžku Atomi Alpha nám doručil kurýr společnosti DPD v krabici o rozměrech 121.5 x 55 x 17 cm a celkovou hmotností 20.5 kg. Koloběžka je zabalená jen v jedné krabici, ale ta je z poměrně hrubého kartonu.
Uvnitř je uložena ve tvarovaných pěnových výztuhách, které chrání koloběžku před poškozením. Jednotlivé díly se tak uvnitř o sebe nešoupají, takže koloběžku jsme dostali v perfektním stavu.
V krabici je koloběžka samozřejmě složena s demontovanými řidítky, tak jak to bývá iu jiných podobných koloběžek. Dále zde najdeme také nabíječku s evropskou koncovkou, manuál, imbusový klíč a dvojici šroubů.
Skládání koloběžky je velmi jednoduché
Jak jsme již naznačili iv předchozí kapitole, koloběžka Atomi Alpha je v krabici umístěna ve složeném stavu. Koloběžku tak v podstatě stačí vyjmout z krabice, upevnit řídítka na své místo a můžeš se vozit.
V hlavní tyči vedoucí k řidítkům najdeme kabel s koncovkou, kterou je třeba zapojit do druhé koncovky s kabelem, který trčí z řídítek. Kabel je dostatečně dlouhý a není nijak napnutý, takže se nemusíš obávat, že by ti skočil dovnitř tyče.
Po spojení kabelů pomocí konektoru jsme jen vložili řídítka do tyče a upevnili dvojicí šroubů. U většiny koloběžek se používají čtyři šrouby, které drží řídítka z přední ale i zadní části. Zde máme jen dva šrouby, které drží řídítka z přední strany. Přesto nemáme pocit, že by řídítka držela nedostatečně.
Po jejich upevnění jsme ještě dofoukali pneumatiky, jelikož měli tlak jen kolem 20 psi. Následně stačí koloběžku zapnout a můžeš jezdit. Žádné další komponenty není třeba upevňovat.
Design a kvalita zpracování
Již z designu koloběžky je jasné, že je určena hlavně do města. Má menší, 9″ kola a standardní sklápěcí design podobný řadě dalších elektrických koloběžek. Je zde však několik zajímavých specialit, se kterými se běžně nesetkáš.
Její rozměry v rozloženém stavu jsou 113.5 x 55.5 x 119 cm a ve složeném stavu 122 x 17.5 x 56 cm. Hmotnost představuje 16.4 kg, takže nepatří mezi ty nejlehčí koloběžky, ale pro nás je taková hmotnost ještě v pořádku.
My jsme měli koloběžku dostupnou v bílé barvě, která je ve skutečnosti spíše stříbrná, ale na výběr máš i černou nebo zelenou, která je docela zajímavá.
Celá konstrukce koloběžky je samozřejmě kovová a její kvalita je velmi dobrá. Jednotlivé části jsou většinou dostatečně mohutné a působí kvalitním dojmem. Platforma pro nohy je pogumovaná, ale jakási příliš úzká. Má šířku pouhých 15.5 cm a její hrany jsou výrazně zaoblené, což není ideální pro větší nohy.
Zajímavým prvkem je integrovaný zámek v boční stěně podvozku, potěší také ambientní osvětlení, směrovky a odpružení zadní části. O těchto komponentech si povíme ještě víc.
Efektní ambientní osvětlení
Cílová skupina koloběžky Atomi Alpha je očividně spíše mladší generace, čemuž nasvědčuje i netradiční ambientní osvětlení, které je vskutku zajímavé. Podsvícení podvozku není ničím výjimečným, ale zde najdeme i další osvětlení v podobě LED pásku na přední svislé tyči řízení.
Tento pásek se táhne téměř po celé délce tyče a kromě stylového osvětlení poslouží určitě také pro lepší viditelnost koloběžky. Celkové ambientní osvětlení, tedy spodní i přední světlo, se ovládají spolu pomocí aplikace. Nemůžeme si tak zapnout nebo vypnout jen jedno z nich, ale nastavení se vztahují vždy na obě společně.
K dispozici máme kromě vypnutí či zapnutí také výběr konkrétní barvy ze širokého spektra nebo až 14 různých efektů, které jsou velmi zajímavé. Jedná se o různé efekty blikání či postupné změny barev.
Také si můžeme nastavit i intenzitu ambientního osvětlení na stupnici od 0 do 100%.
Řídítka a displej
Řídítka mají šířku 55 cm a pogumované gripy se drží velmi příjemně a vůbec nekloužou. Na levé straně je páka přední brzdy, ovladač směrovek a malý zvonek.
Pravá strana obsahuje pouze ovladač plynu a ve středu řídítek najdeme displej. Ten zobrazuje kromě aktuální rychlosti i stav baterie, stav světel, jízdní režim či ujeté kilometry. Jeho čitelnost je docela dobrá, i když na přímém slunci bychom přivítali vyšší jas.
Výhradu máme snad jen k designu displeje a okolním lesklým rámům, kde se zachycují otisky prstů. Tato kombinace v trojúhelníkovém prvku s hlouběji zasazeným displejem působí poněkud zvláštně.
Výkon, jízdní režimy a pohodlí jízdy
Pojďme tedy k té nejpodstatnější části, kterou je výkon a samotné pohodlí jízdy. Motor má nominální výkon 350 W a maximální výkon 650 – 700 W (manuál uvádí 700 W, webstránka 650 W). Je umístěn v zadním kole a je mimořádně tichý.
Maximální rychlost, kterou dokáže dosáhnout je 30 km/hv režimu Sport. Tuto rychlost je však třeba povolit v aplikaci. Jinak je k dispozici maximálka jen tradičních 25 km/h. Zbývající režimy Eco a Normal nabízejí rychlosti 6 a 18 km/h.
Pozornost bychom rádi zaměřili zejména na odpružení, které je v zadní části, před zadním kolem. To je až překvapivě mimořádně dobré a účinné. Jeho tuhost je nastavena výborně a musíme uznat, že jde o jedno z nejlépe odladěných odpružení u městských koloběžek.
Co se týká brzdového systému, máme zde přední bubnovou brzdu a elektronickou brzdu E-ABS. Účinnost bubnové brzdy není nejlepší a celkově nemáme rádi tento typ brzd u koloběžek. Navíc ani elektrická brzda příliš citelně nezabírá. Koloběžka by si rozhodně zasloužila lepší brzdy.
Aplikace Atomi
Aplikaci Atomi najdeš v obchodě Google Play i Apple Store. My využíváme Android a aplikace se po vyhledání názvu Atomi nachází jaksi nízko ve výsledcích vyhledávání. Víme se k ní ale dostat také naskenováním QR kódu z manuálu.
Připojení koloběžky je velmi jednoduché. Stačí si zapnout Bluetooth, vyhledat zařízení v okolí a aplikace koloběžku okamžitě najde. Následně po kliknutí na tlačítko Add proběhne již vše automaticky, až se zobrazí úvodní obrazovka.
Ta zobrazuje koloběžku, stav baterie, nájezd či trip a několik nastavení. Mezi ně patří volba jízdního režimu, zamknutí koloběžky, ovládání světel, ambientního osvětlení, tempomatu či startu z nuly.
Dále se zde nachází také sledování jízdy na mapě se záznamem trasy nebo podrobnější informace o baterii. Aplikace běží spolehlivě, ale má několik much. Celkový nájezd koloběžky zobrazuje nesmyslné informace, jelikož s koloběžkou jsme ušli jen něco nad 25 km, ale aplikace zobrazuje celkem až více než 200 km.
Dalším problémem je zaznamenání trasy na Google Mapě, které nefunguje vůbec dobře. Zobrazená trasa se skládá z několika přímých čar, které procházejí budovami a křížem přes ulice.
Baterie a dojezd
Atomi Alpha funguje na 36 V systému s 10 Ah baterií. To naznačuje nepříliš dobrý dojezd, ale výrobce udává poměrně reálný dojezd kolem 20 km na jedno nabití. Maximální dojezd by měl být 40 km, ovšem samozřejmě jedině v ECO režimu za ideálních podmínek.
My jsme koloběžku testovali během zimy při teplotě kolem 7 °C a ujetou vzdálenost jsme sledovali pomocí aplikace Atomi, další aplikace Runkeeper a také na displeji koloběžky. Jezdili jsme v Košicích na sportovním režimu s maximální rychlostí 30 km/h. Nijak jsme se neomezovali a jezdili jsme maximální rychlostí všude, kde to bylo možné.
Aplikace Atomi nám naměřila 15.6 km, Runkeeper 13.6 km a koloběžka 15 km. Nejvíce v tomto důvěřujeme aplikaci Runkeeper.
Po testovací jízdě v ulicích Košic nám aplikace zobrazovala zbývající kapacitu baterie 36%. Výrobcem udávaný dojezd 20 km je tak docela reálný, ale pokud bychom chtěli ujet více, museli bychom si snížit rychlost na 25 km/h nebo použít slabší režim.
Baterie se nabíjí přibližně 6 hodin a nabíjecí port je pěkně schovaný za opěrkou koloběžky a pryžovou krytkou.
Integrovaný zámek a směrovky
Zámek integrovaný ve spodní platformě koloběžky je opravdu velmi netradičním a zajímavým prvkem. Kovové lanko má 70 cm a je schované pod krytkou, odkud si jej jednoduše vytáhneš, provlečeš kolem stojanu na kola a zamkneš do podvozku. Pro odemčení slouží číselný kód, který se skládá ze tří číselníků.
K dispozici je tak 1000 různých kombinací číselného kódu, což je skvělé, ale samotné ocelové lanko nepředstavuje příliš vysoké zabezpečení. Je totiž velmi tenké, a tím pádem není nijak náročné jej rychle přeseknout.
Přednastavený číselný kód je 000 a pro jeho změnu slouží resetovací tlačítko. Princip je stejný jako u jiných číselných zámků, takže své heslo si můžeš nastavit přepnutím tohoto tlačítka, které poté potvrdíš jeho návratem do původní polohy.
Další zajímavostí koloběžky Atomi Alpha jsou blinkry. Ty jsou umístěny vzadu z obou stran zadního blatníku. Jsou poměrně dobře viditelné a zapínají se přepínačem se dvěma tlačítky na levé straně řídítek.
sklápěcí mechanismus
Koloběžku si můžeš snadno a rychle složit v případě, že ji potřebuješ přenést. Sklápí se pomocí páky s pojistkou v kloubu sklápění, který mimochodem ukrývá i kabeláž.
Po sklopení v kloubu vidět kabely, což se nám osobně líbí mnohem víc v porovnání s jinými koloběžkami, kde jsou kabely vedeny po vnější straně, kde mohou zavazovat.
Po sklopení se háček na řidítkách zajistí do otvoru na zadním blatníku a koloběžku si můžeme snadno přenést. Hlavní tyč je sice poměrně tlustá, takže pro menší ruce to není ideální.
Atomi Alpha: Závěrečné zhodnocení
Elektrická koloběžka Atomi Alpha je velmi zajímavou novinkou s několika prvky, které běžně u elektrických koloběžek v této kategorii nenajdeš. Disponuje směrovkami, ambientním podsvícením s LED páskem i na hlavní tyči vedoucí k řízení a integrovaným číselným zámkem s ocelovým lankem.
O výkon se stará 350 W motor s maximálním výkonem 650 - 700 W a 36 V / 10 Ah baterie. Potěší také vlastní aplikace, displej a velmi dobré zadní odpružení, které funguje opravdu výborně. Celkové pohodlí jízdy je tak díky odpružení na velmi solidní úrovni.
Mezi negativa řadíme bubnovou přední brzdu, která by mohla mít vyšší účinnost, průměrnou baterii a poměrně úzkou platformu pro nohy. Celkově nás však tato koloběžka velmi mile překvapila a rozhodně ji řadíme mezi ty nejlepší městské koloběžky, jaké jsme měli možnost testovat.
Az alkalmazás és a roller nem társítható , a kijelzőn a menü ikonek nem láthatóak (csak azok amik a rollerrol elérhetőek). Így egy félkarou oriás lett. Szoftver hibás.
Jaký tip pneumatik jsou na této kolobezce? Výrobce udává bezdusově i když je tam ventil
Pneumatiky jsou přesně takové, jak uvádí výrobce. I bezdušové mají ventily.
Can i make this scooter go 30 KM/h if i live in Europe somehow?
Dá se nastavit v aplikaci.