ANGWATT C1 je zajímavá elektrická koloběžka s velmi dobrým výkonem až 2400 W, 52 V systémem a maximální rychlostí 65 km/h.
V recenzi se podíváme na kvalitu zpracování, jednotlivé komponenty, celkové pohodlí během jízdy a otestujeme také dojezd na jedno nabití v nejvyšším režimu.
Kde koupit ANGWATT C1?
Elektrickou koloběžku nám na recenzi poskytl Banggood, kde je v nabídce v českém skladu s rychlý doručením do 7 dnů. Aktuálně je i za výhodnější cenu díky výprodejům, takže s nákupem neváhej.
🔥 Extra sleva přes PayPal: Na Banggoode platí do 9.9.2023 (11:00 našeho času) extra slevy při platbě přes službu PayPal. Prvních 400 zákazníků bude moci každý den v košíku využít extra slevu 6 $ (5,48 EUR) při objednávce nad 120 $ nebo slevu 10 $ (9,14 EUR) při objednávce nad 250 $.
ANGWATT C1
Technické specifikace
Model | ANGWATT C1 |
---|---|
Rozměry | 117 x 68 x 125 - 143 cm |
Rozměry ve složeném stavu | 117 x 68 x 48 cm |
Hmotnost | 38 kg |
Motor | 2 x 1200 W (celkem 2400 W) |
Maximální rychlost | 65 km/h |
pneumatiky | 10" terénní |
Nosnost | 150 kg |
Baterie | 52 V / 28 Ah |
ovladač | 2*28 A (+- 1 A) |
Nabíjení | 5 - 6 hodin |
Dojezd na jedno nabití | 60 - 80 km |
Brzdy | hydraulické kotoucové + elektronická brzda |
odpružení | přední i zadní |
Obsah a kvalita balení
Elektrickou koloběžku ANGWATT C1 nám dovezl kurýr společnosti SPS v krabici o rozměrech 131 x 26 x 50 cm a hmotností přibližně 38 kg. Krabice byla již na první pohled dodatečně lepená, pravděpodobně jednou z přepravních společností, a také byla i poškozena, až děravá.
Výrobce však koloběžku ochránil množstvím pěnových výztuh a silonů, takže samotná koloběžka neměla žádná poškození. Veškeré příslušenství bylo zároveň uchyceno o rám koloběžky pomocí silonu, takže ani děravá krabice nepředstavovala žádný problém. Jelikož příslušenství nelétalo v krabici, nic nám nechybí.
Co se týče obsahu balení, kromě koloběžky zde najdeme také dvojici nabíječek, návod k použití a multifunkční klíč pro utažení šroubů a matic.
Koloběžka tak byla chráněna v krabici kvalitně, ale samotná krabice nezvládla přepravu nejlépe. Škoda, že výrobce nepoužil ještě další ochranu krabice v podobě jakéhosi silonu nebo druhé krabice.
Jednoduchá a rychlá montáž
Podobně jako řada jiných koloběžek, i ANGWATT C1 se nachází v krabici ve složeném stavu se sklopenou tyčí vedoucí k řízení. Montáž je přehledně popsána také v návodu k použití, spolu s ilustracemi.
Začali jsme odstraněním ochranného a obalového materiálu a pokračovali vyklopením hlavní tyče vedoucí k řízení. K ní se uchytávají řídítka pomocí dvojice šroubů, které stačí dotáhnout.
Potom stačí už jen upevnit přední i zadní směrovky pomocí matic a zatáhnout jednotlivé prvky na řídítkách jako jsou brzdové páky, displej a další. Ty jsou totiž jen mírně utaženy, aby si je každý mohl přizpůsobit podle vlastních představ.
Design a kvalita zpracování
Vzhledem se koloběžka ANGWATT C1 podobá známým silným koloběžkám, akorát v menším těle jako je například Laotie ES18 Lite. Celá konstrukce je kovová a poměrně mohutná, takže působí kvalitním dojmem.
Na vrchní straně platformy pro nohy najdeme materiál podobný brusnému papíru, díky kterému nám nohy během jízdy vůbec nekloužou. Oceňujeme, že výrobce tento povrch ochránil v krabici lesklým papírovým krytem, jelikož takový materiál je velmi náchylný na jakékoli škrábance či nečistoty.
Design koloběžky definuje zejména tvz. klokaní odpružení, které je typické i pro mnohé jiné čínské koloběžky. Potěší výškově nastavitelná a široká řídítka nebo blatník s výztuhou, kde můžeme koloběžku uchopit během přenášení.
Najdou se však i nedostatky. Snad největším z nich je uchycení předního modulu, na kterém jsou upevněna světla, houkačka a blinkry. Celá tato konstrukce drží na jednom jediném šroubu, což je velmi nešťastným řešením. Na jeden šroub je toho na zmíněném modulu příliš mnoho, a tak vůbec nedrží pevně svou polohu.
Řídítka a displej
Řídítka elektrické koloběžky ANGWATT C1 mají šířku 64 cm a jsou ergonomicky ohnutá, což nám naprosto vyhovuje. Potěší i možnost výškového nastavení, konkrétně ve 3 polohách, které nabízejí výšky 120/130/140 cm od země. Samotná platforma je ve výšce 28 cm od země.
V levé části řídítek najdeme brzdovou páku zadní brzdy, ovladač světel a blinkrů, startér s klíčem spolu s displejem, který zobrazuje aktuální napětí baterie. V pravé části je zase brzdová páka přední brzdy, displej s ovladačem plynu a tlačítka pro přepínání mezi režimy Eco/Turbo či Single/ Dual. Řídítka v tomto případě nejsou sklápěcí, což zvyšuje jejich pevnost.
Displej s ovladačem plynu není žádnou novinkou. Výrobce sáhl po dobře známém systému TF-100, který známe iz jiných koloběžek, například z nedávno testované DUOTTS D88. Zobrazuje aktuální rychlost, stav baterie v grafické podobě a údaj o ujeté vzdálenosti od posledního zapnutí.
Tuto položku si umíme přepnout pomocí stisknutí tlačítka pro zapnutí/vypnutí, kdy přepínáme mezi aktuální vzdáleností, celkovou vzdáleností, napětím, proudem, chybovými hláškami a trváním jízdy.
Gripy jsou pryžové a ergonomicky tvarované. Drží se příjemně, ale bohužel se poměrně snadno otáčejí na tyči řídítek.
Ovládání, výkon a režimy jízdy
ANGWATT C1 disponuje dvojicí motorů, z nichž každý má výkon 1200 W, takže spolu koloběžka nabízí výkon 2400 W, což vůbec není málo. Nepatří sice mezi ty nejsilnější, přesto poskytne docela dobrou dávku adrenalinu při rychlé jízdě.
Koloběžka má 3 hlavní režimy označené číslicemi, které se liší maximální rychlostí. Konkrétně 25/35/65 km/h. K tomu se přidávají i volby mezi režimem Eco (max 25 km/h) a Turbo (max 65 km/h) či pohonem jedním motorem (Single) nebo oběma (Dual). Tyto režimy mají různou akceleraci a rozdíly mezi nimi jsou výrazné.
Maximální rychlost 65 km/h je dosažitelná na vcelku krátké trase a za nás je takový výkon naprosto dostačující pro běžné použití. I s 2400 W koloběžkou si užiješ zábavnou jízdu, zvláště pokud jsi zvyklý na slabší stroje.
Na delší rovince nám displej koloběžky dokonce zobrazoval maximální rychlost 73 km/h, což ovšem v realitě bylo kolem 67 – 68 km/h.
Pneumatiky a brzdy
ANGWATT C1 má 10″ kola s terénním dezénem, která jsou jedinou volbou při koupi. Se silničními pneumatikami koloběžku nekoupíš. Rozměr plášťů je 80/65 – 6 a každá z nich zvládne zátěž 85 kg při tlaku 50 PSI. Osobně bychom si na této koloběžce dovedli představit i větší kola, alespoň 11“.
Důrazně doporučujeme zkontrolovat tlak v pneumatikách po koupi ještě před první jízdou. Naše pneumatiky totiž měly velmi nízký tlak, jen 16 a 20 PSI.
Co se týká brzd, ty jsou samozřejmě kotoučové, hydraulické. Kotouče mají průměr 140 mm a brzdy jsou od značky DYISLAND. Jejich účinnost je velmi dobrá, což je při výkonnější koloběžce důležité. Brzdové páky se díky minerálnímu oleji v brzdovém systému stlačují snadno a disponují také šroubem pro nastavení přítlaku.
odpružení
Jelikož koloběžka vychází z dobře známé konstrukce s tzv. klokaním pružením, nejde o žádnou novinku. V tomto případě však pružení funguje až překvapivě dobře a jízda na koloběžce je velmi pohodlná.
Navíc si můžeme také mírně nastavit přítlak pružiny na tlumiči pomocí matice, která je nad pružinou. Její otáčení je však náročné, jelikož nemá standardní tvar. Při takové konstrukci ale doporučujeme doplnit tlumič řízení, díky čemuž se vyhnete tzv. woblingu a jízda bude mnohem bezpečnější.
K pohodlné jízdě přispívají i poměrně široká kola, takže v tomto směru jsme s koloběžkou velmi spokojeni.
Baterie, dojezd a nabíjení
Nová koloběžka od značky ANGWATT funguje na 52 V systému s 28 Ah baterií. Ta je již standardně uložena ve spodní části pod platformou, na které stojíme.
Výrobce udává dojezd na jedno nabití na úrovni 60 – 80 km, v závislosti na režimu. Neudává však, za jakých podmínek bychom měli dosáhnout takového dojezdu. My jsme si samozřejmě dojezd na jedno nabití ověřili. Jezdili jsme v nejvyšším režimu v Košicích a okolních vesnicích.
Jízdu jsme si užívali, a tak jsme často jeli rychlostí nad 50 km/h. Redaktor váží přibližně 78 kg a na jedno nabití dokázal ujet 45.37 km. Dojezd jsme sledovali pomocí aplikace Runkeeper.
Skvělým bonusem od výrobce je dvojice nabíječek v balení, spolu s koloběžkou. Díky nim dokážeme nabít baterii mnohem rychleji. Konkrétně za přibližně 6 – 7 hodin.
Osvětlení a směrovky
Jak jsme již zmínili iv úvodu, ANGWATT C1 má dobře známá kulatá světla, která na první pohled připomínají oči. Jsou silné, dosvítí velmi daleko, ale jejich rozptyl je slabý, takže nejsou nejlepší.
Co je ale skvělé, to jsou blinkry. Ty jsou totiž nejen vzadu, ale také vpředu. Na rozdíl od mnoha jiných koloběžek, při této budou vidět znamení o změně směru jízdy i řidiči jedoucí naproti, ne jen ti za nami.
Skládání koloběžky
Koloběžku můžeme jednoduše sundat, díky čemuž zabere méně prostoru při jejím skladování. Pro sklopení stačí odjistit dvojici pojistek. První se nachází z boční strany při kloubu sklápění a druhá nad ním.
Jak jsme již psali, řídítka nejsou sklápěcí, takže se dají maximálně zasunout do nejnižší polohy, aby příliš nepřekážela. Koloběžka je poměrně těžká, takže manipulace s ní není jednoduchá ani ve složeném stavu.
ANGWATT C1: Závěrečné zhodnocení
Elektrickou koloběžku ANGWATT C1 jsme si během testování mimořádně oblíbili. Disponuje pevnou kovovou konstrukcí, výkonem 2400 W a funguje na 52 V systému s 28 Ah baterií. S koloběžkou jsme podle jejího tachometru dosáhli maximální rychlosti až 73 km/h, i když reálně to bylo asi o 6 -7 km/h méně.
K výbornému výkonu se přidává také skvělé pružení, které funguje mimořádně dobře. Jízda na této koloběžce je velmi pohodlná. Potěší také dojezd na jedno nabití, který se v našem případě pohyboval na úrovni 45 km.
Největším negativem je z našeho pohledu nesmyslné uchycení předních světel spolu s klaksonem a předními směrovkami, jelikož všechny tyto komponenty drží kovová konstrukce uchycená jedním šroubem k rámu koloběžky. Ta během jízdy chrastí a klepe.