Sekání chytrého telefonu je problém, který zná asi každý z nás, kdo někdy vlastnil chytrý telefon. Toto je několik účinných tipů, které můžeš vyzkoušet, abys měl plynulejší zážitek z používání svého zařízení. Ber však na vědomí, že se jedná se spíše o tipy pro laické uživatele.
1) Restart chytrého telefonu
Jednou z prvních věcí, které napadnou téměř každého uživatele, je restart chytrého telefonu. Právě restartování tvého zařízení může pomoci zejména po stránce vymazání procesů na pozadí. Z tohoto pohledu je efektivnější "Vypnout / Zapnout" zařízení přes příslušnou nabídku v menu pro "Vypnutí" nebo "Restartování." Tuto nabídku najdeš při podržení tlačítka napájení. Více informací o výhodách této volby najdeš v následujícím článku.
Toto jsi dosud možná nevěděl: Je velký rozdíl mezi vypnutím a restartováním smartphonu
Pokud však tvůj smartphone vůbec nereaguje a nemůžeš se dostat do příslušné nabídky, zmáčkni a drž tlačítko pro vypnutí resp. zapnutí zařízení. Po přibližně 30 sekundách tvoje obrazovka zcela zhasne, a při pokračujícím držení se zařízení úspěšně restartuje. U některých modelů může být tato funkce ukryta i pod tlačítkem snížení hlasitosti.
2) Nainstaluj aktualizace softwaru
Některé softwarové problémy může způsobit také „bug“ nebo nesprávně optimalizovaný operační systém či grafická nástavba. V tom případě můžeš postupovat opravdu jednoduše. Stačí přejít do nastavení tvého smartphonu a tam zvolit možnost pro vyhledávání aktualizací. Nejnovější software by měl být zárukou správné optimalizace, a proto by si aktualizace rozhodně neměl odkládat na později.
Pokud se do nastavení neumíš dostat, protože neumíš ovládat dotek tvé obrazovky, nezapomínej, že Android smartphony nabízejí pomocí USB příslušenství (klávesnice, myš) možnost ovládat samotný systém i bez funkční dotykové vrstvy obrazovky.
Někdy však právě aktualizace systému dokáže některé funkční věci pokazit. Proto je dobré si nejprve na internetu najít ohlasy na novou aktualizaci, případně si prohlédnout seznam všech změn, které aktualizace provede.
3) Zkontroluj volné úložiště
Dalším důležitým prvkem pro zajištění plynulosti tvého zařízení je úložiště. Právě nízká hodnota dostupného úložiště může způsobit zpomalení i „zamrznutí“ tvého smartphonu. Je tak třeba přejít do nastavení, zkontrolovat hodnotu interní paměti, případě uvolnit část úložiště.
Pro tento účel jsou k dispozici také některé vestavěné aplikace od výrobců. Ty mají za úkol vymazání dočasných souborů nebo vyčištění zařízení, což může pomoci.
4) Zavři aplikace na pozadí
Mobilní aplikace, zejména ty spuštěny na pozadí, a ve větším množství, mohou také způsobit problémy s plynulostí tvého zařízení. V první řadě si zkontroluj, jestli jsou tvé aplikace aktualizovány na nejnovější dostupnou verzi. Následně si můžeš v nastavení svého smartphonu prohlédnout práva aplikací, jejich běh na pozadí, automatické spuštění nebo můžeš při problémové aplikaci vynutit její zastavení.
Líbí se ti naše návody? Pokud máš jakýkoli jiný typ pro zlepšení chodu smartphonu, klidně nám je můžeš napsat níže do diskuse pod článkem. Sleduj také náš web China Planet, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám i do naší skupiny na Facebooku.