Otestovali jsme designově velmi atraktivní elektrickou koloběžku Kugoo Kirin G3. Nabízí výkon 1200 W, TPU pružení a 18 Ah baterii postavenou na 52 V systému. Tento model si však vysloužil řadu kritiky, kvůli vadné výrobní sérii se špatným výkonem. Tyto problémy mají být však již vyřešeny.
Vzhled i parametry vypadají velmi lákavě, tak pojďme se spolu podívat, jaká je tato koloběžka ve skutečnosti. V naší recenzi se podíváme na kvalitu zpracování, ovládání, dojezd ale i celkový pocit z jízdy.
Kde stojí Kugoo Kirin G3?
Elektrickou koloběžku Kirin G3 zařadil do prodeje renomovaný a mnohými oblíbený internetový obchod Geekbuying. Je navíc dostupná v sousedním polském skladu s expresním doručením bez nutnosti doplácení DPH či cla při doručení. Samozřejmostí je pak náš slevový kupón, který srazí finální cenu ještě o něco níže.
Kugoo Kirin G3
Technické specifikace
Model | Kugoo Kirin G3 |
---|---|
Rozměry ve složeném stavu | 120 x 55 x 66 cm |
Rozměry v rozloženém stavu | 120 x 129 x 66 cm |
Hmotnost | 25 kg |
Výkon motoru | 1200 W |
Maximální rychlost | 50 km/h |
světlá výška | 18 cm |
Maximální zátěž | 100 kg |
Baterie | 52 V 18 Ah |
Nabíjení | 8 - 10 hodin |
přístup | 60 km |
pneumatiky | 10" vzduchové |
MaximálnÍ stoupání | 30° |
voděodolnost | certifikace IPX4 |
Obsah a kvalita balení
Koloběžku Kugoo Kirin G3 nám dovezl kurýr DPD ve velké krabici o rozměrech 120 x 29 x 59.5 cm a hmotností přibližně 31 kg. Výrobce chválíme za dvojité balení, což vlastně znamená, že koloběžka byla zabalena ve dvou krabicích, čímž se zvyšuje odolnost vůči poškození během přepravy.
Samozřejmostí je také několik tvarovaných pěnových výztuh, které zabraňují nechtěnému pohybu koloběžky v krabici. Ta je uložena v pěnových výztuhách ve složeném stavu s demontovanými řídítky a zadním blatníkem.
V balení se kromě koloběžky nachází nabíjecí kabel s adaptérem, šrouby potřebné k montáži a dvojice klíčů pro dotahování šroubů.
Kvalita zpracování a design
Elektrická koloběžka Kugoo Kirin G3 má celokovové tělo a působí velmi mohutně, což by mělo zajistit vysokou odolnost. Jednotlivým prvkům se ještě budeme věnovat podrobněji v samostatných kapitolách, ale na úvod si přejděme alespoň ty základní vlastnosti.
Novinka od značky Kugoo okamžitě zaujme svým atraktivním designem a kombinací černé barvy s oranžovou. Po designové stránce se tento model skutečně povedl a v ulicích jednoznačně poutá pozornost kolemjdoucích lidí a zejména jiných koloběžkářů.
Přední i zadní uchycení kol je v syté oranžové barvě z plastu TPU, čímž nabízí také zajímavé TPU pružení, které má také atraktivní design s mohutnou konstrukcí. Zaujme také zadní blatník, na který se můžeš během jízdy zapřít jednou nohou. Řídítka jsou komfortně široká a střední části dominuje velký displej. Potěší také světlá výška 18 cm.
Neobešli nás ani problémy
Ani naše objednávky se občas neobejdou bez problémů spojených s následnou reklamací zboží. Koloběžku Kugoo Kirin G3 jsme dostali už na konci února, ale recenze na tento kus by byla velmi negativní.
Značka Kugoo totiž pustila do prodeje chybnou sérii, která měla několik problémů. Na Facebooku dokonce vznikla skupina s názvem Kugoo Kirin G3 Nightmare, kde si nešťastní majitelé stěžují na stejné problémy, jaké jsme zaznamenali i my.
Prvním problémem byl slabý výkon, který ani zdaleka nepřipomínal koloběžku s 1200 W motorem. Displej sice zobrazoval rychlost kolem 50 km/h, ale reálně podle GPS to bylo spíše 35 km/h. Další problém představoval ovladač plynu v podobě otočné páky, který však fungoval spíše jako tlačítko pro vypnutí nebo zapnutí. Koloběžka tak šla buď na plný výkon nebo vůbec. Žádná regulace plynu nebyla možná.
Mnoho majitelů této novinky si také stěžuje na nekvalitní ovládací jednotku. controller, který se po několika kilometrech odpálil. My jsme tento problém neměli.
Koloběžku jsme po dohodě s prodávajícím zaslali zpět do Polska, odkud nám přišla. Prodejce přislíbil, že nám zašle na test druhou, jakmile vyřeší tyto problémy. Své slovo dodržel, a tak jsme obdrželi opravený model, ve kterém byly zmíněné problémy vyřešeny.
Co čert nechtěl, s novou koloběžkou se nám stala menší nehoda hned během prvního testování. Někde během jízdy jsme ztratili jeden ze šroubů, který držel třmen přední kotoučové brzdy na svém místě a při nouzovém prudkém zabrzdění se zlomil držák zmíněného třmenu. Šroub byl pravděpodobně uvolněn již od začátku, protože žádný další šroub nevykazoval vůli. Prodejce nám poslal novou brzdu.
Skládání koloběžky a jízdní režimy
Jak jsme již zmínili v úvodu, koloběžka Kugoo Kirin G3 je v krabici ve složeném stavu. Do rozloženého stavu ji dostaneme standardním zvednutím tyče řízení a jejím zajištěním v kloubu. Zde zvolil výrobce zajímavý, ale nepraktický systém zajištění. Kloub, kde se tyč řízení prohýbá, se totiž zajišťuje zašroubováním poměrně dlouhé závitové tyče s odrazovým předním světlem. Šroubování je poměrně zdlouhavé, a proto je pro nás nepraktické.
Před první jízdou jsme ještě museli namontovat zadní blatník, který se upevňuje dvojicí šroubů a také řídítka, pro která jsme potřebovali 5 šroubů – 2 z boků a jednu zepředu. Nejde o nic obtížného a navíc všechny šrouby i klíče jsou v balení.
Koloběžka nabízí 3 jízdní režimy s maximálními rychlostmi 25, 35 a 50 km/h. Mezi režimy se přepíná pomocí jednoho z dotykových tlačítek na displeji, konkrétně se středním. Režimy jsou očíslovány od 1 do 3.
Pohodlí během jízdy
Nejvíce asi všechny čtenáře zajímá, jak se na koloběžce jezdí, jaký má výkon a celkový dojem. Musíme uznat, že díky širokým vzduchovým kolům je jízda velmi pohodlná a příjemná. Konkrétně jde o rozměr plášťů 10 x 2.75 – 6.5.
Již na první pohled je koloběžka velká a robustní, čemuž odpovídá i poměrně vysoké umístění řídítek, které nelze výškově přizpůsobit. To jim ovšem dodává vysokou pevnost a stabilitu. Řídítka jsou ve výšce 123.5 cm od země a mají velkorysou šířku 66 cm. Gripy jsou z měkké pryže, která má protiskluzový povrch, takže i ty se drží velmi příjemně.
Menším negativem může být kratší prostor pro nohy, který je mírně netradiční v tom, že platforma plynule pokračuje na mohutném zadním blatníku, který je také určen pro zapření jedné z nohou. Pokud jsi viděl prezentační video této koloběžky, určitě víš o čem mluvíme. Pokud ne, video si můžeš prohlédnout i zde. My jsme však takový styl jízdy nezkoušeli.
Musíme ale uznat, že bez využití zadního blatníku jako nášlapného místa, se nám na platformu příliš nevešli obě nohy za sebe. Jedině pokud jsme je měli položeny obě těsně vedle sebe, protože platforma je dostatečně široká. Při vyšší rychlosti ale taková poloha není příliš dobrá. Na jednu nohu vyvýšenou na blatníku jsme si museli zvyknout delší dobu. Je to však otázkou osobních preferencí.
Výkon a maximální rychlost
Elektrická koloběžka Kugoo Kirin G3 má motor o výkonu 1200 W umístěný vzadu, což by mělo přinést lepší akceleraci a zajímavější jízdní vlastnosti. Akcelerace z nuly je však slabší než jsme očekávali, ale postupně se koloběžka pěkně rozjede. Výrobce udává maximální rychlost na úrovni 50 km/h. My jsme si rychlost ověřili podle chytrého telefonu, kde jsme měli staženou aplikaci tachometru, která využívá GPS.
Při nižších rychlostech byl rozdíl mezi rychlostí na displeji koloběžky a reálnou rychlostí podle GPS přibližně 3 km/h. Při vyšší rychlosti se rozdíl zvětšil přibližně na 6 – 7 km/h. Maximálně se nám podařilo dosáhnout rychlosti 46 km/h na delší rovince s jezdcem o hmotnosti 80 kg.
Koloběžka má dostatek výkonu i pro strmější stoupání. Subjektivní jsme vnímali dostatečný výkon v kopcích. Výrobce udává maximální stoupání 30°, proto jsme vyzkoušeli změřit sklon kopce pomocí aplikace ve smartphonu, ale byli jsme překvapeni, že i skutečně strmě vypadající kopce měly stoupání jen kolem 12°. Nejstrmější kopec, který jsme ve městě našli měl sklon 15 °.
Kopec s takovým sklonem dal koloběžce zabrat, ale bez rozběhu ho zdolala rychlostí přibližně 15 km/h. Proto se obáváme, že 30-stupňové stoupání by nezvládla a tento údaj od výrobce je přehnaný.
Displej, odpružení a brzdy
Velký displej uprostřed řídítek je jejich dominantním prvkem a zaujme hned na první pohled. Ve střední části se zobrazuje aktuální rychlost, ale najdeme zde i jiné, zajímavé informace jako teplota motoru, jeho napětí a také napětí baterie. Nechybí zobrazení ujeté vzdálenosti či zobrazení aktuálního módu. Škoda, že stav baterie se zobrazuje pouze graficky v podobě deseti dílů symbolu baterie, ale pomůže informace o aktuálním napětí, podle něhož lze také orientovat.
Displej disponuje také trojicí dotykových tlačítek. Ty slouží pro ovládání osvětlení, jízdního režimu a přepínání mezi jednotkami rychlosti (km/h nebo mph).
Co se týče odpružení, to se nachází vpředu i vzadu. Jedná se o takzvané TPU pružení (plastové), které funguje docela dobře a je poměrně měkké. Jízda na koloběžce byla pohodlná, k čemuž však přispívají i široké pneumatiky.
S lehčím terénem než polní nebo lesní cestičky si koloběžka poradí s lehkostí. V těžším terénu kde je množství kamenů tě už podstatně vyklepe, jelikož otřesy se výrazně přenášejí do rukou a celého těla.
Mechanické, tedy lankové kotoučové brzdy jsou vpředu i vzadu spolu se 140 mm kotouči. Jejich účinnost je dostatečná a v obou případech, ať už použijeme přední nebo zadní brzdu, se aktivuje i elektronická brzda motorem.
Po jízdě v terénu doporučujeme zkontrolovat všechny šrouby, zejména ty, které se utahují po vybalení z krabice. Jedná se tedy o šrouby držící řídítka a blatník. Ty se totiž poměrně výrazně uvolňují. Jedním z řešení pro bezstarostnou jízdu je také zalepení šroubů lepidlem na závity.
Dojezd a nabíjení
Výrobce udává maximální dojezd na úrovni 60 km. Jak dobře víme, výrobcem udávaný dojezd je ve většině případů nedosažitelný v běžných podmínkách a často to bývá těsně za polovinou papírové hodnoty. Baterie je založena na 52 V systému a má 18 Ah.
My jsme si samozřejmě dojezd odměřili pomocí aplikace Runkeeper v našem chytrém telefonu a naměřenou hodnotu jsme porovnali is tou na displeji koloběžky. Jezdili jsme v ulicích Košic a příměstských částech a na jedno nabití jsme ušli podle GPS téměř 34 km. Aplikace nám během krátké foto-přestávky aktivitu přerušila, takže aktivitu máme rozdělenou na dvě části, kde chybí zhruba 1 km.
Displej koloběžky zobrazoval vzdálenost 39 km a zbývající kapacita baterie byla kolem 10 %, jelikož z deseti dílků grafického zobrazení nám zbýval už jen jeden. Na základě napětí baterie by to mělo být o něco víc. Dojezd tak není nijak ohromující a v této cenové hladině by nás více potěšila baterie s vyšší kapacitou. Nabíjení trvá přibližně 10 – 11 hodin.
Osvětlení a aplikace pro smartphone
K designové koloběžce patří také nevšední osvětlení. Přední, bílá světla se nacházejí na obou stranách přední části platformy. Jejich nízké položení zajistí, že nebudeš oslepovat oproti jdoucích lidí.
Zadní, červené světlo je integrováno v blatníku a při stlačení brzdy bliká. Navíc zde máme také boční osvětlení platformy na nohy, které rozsvítí oranžové pásky po bocích bílým světlem.
Kugoo Kirin G3 má i Bluetooth, ale oficiální stabilní aplikace je stále ve vývoji. Výrobce zpřístupnil zatím jen beta verzi aplikace pro Android, kterou si můžeš stáhnout například z tohoto odkazu. My jsme ji zkoušeli na více chytrých telefonech, ale na všech se po připojení koloběžky aplikace stále vrátila na vyhledávání koloběžky.
Z tohoto důvodu jsme ji neuměli otestovat. Měla by však zobrazovat aktuální rychlost, kapacitu baterie v procentech, stav tachometru a nabídnout nastavení startu bez rozběhu, zamknutí koloběžky a tempomatu.
Kugoo Kirin G3: Závěrečné zhodnocení
Kugoo Kirin G3 je designově velmi atraktivní koloběžka, zejména pro mladší generaci. Poutá výraznou oranžovou barvou, ve které se nesou zejména ramena TPU pružení a celkovou mohutnou konstrukcí.
Motor o výkonu 1200 W umístěný vzadu se postará o maximální rychlost 50 km/h, což vůbec není málo. Nám se podařilo dosáhnout maximálně 46 km/hs 85 kg jezdcům. Potěší vysoká a široká řídítka s dobrými gripy, dvojice kotoučových brzd a také přehledný a velký displej.
Reálný dojezd se však při maximálním výkonu pohybuje na úrovni kolem 35 km, což není příliš mnoho. Potěšila by nás baterie s vyšší kapacitou a také fungující aplikace pro chytré telefony, která je stále ve vývoji. Také nás nepotěšily úvodní problémy spojené s vadnou sérií, které sice byly opraveny, ale stále představují jisté riziko.
Ahoj, asi před měsícem jsem si koupil model Kugoo Kirín G3 🙂, ale dosud bylo vše bez problému, fakt byl jsem spokojen s výkonem, rychlostí, celkem tento typ modelu mi vyhovuje protože jezdím po asfaltu ale iv mírném, lehčím terénu….no před večerem mě zklamala v tom nejhorším…. ujel jsem zhruba 4-5 km. Zastavil jsem na křižovatce a když jsem se pak chtěl rozjet tak nic, prostě plyn vůbec nereagoval. Displej pěkně svítil ale vůbec jsem ji nedokázal rozjet, nevím a nerozumím proč se mi to stálo 😭😭😭no cestu zpět domů jsem musel koloběžku otisknout…cca 3-4 km…..měl už někdo podobný, technický problém? Děkuji za odpověď… Michal, SP
Podrz dlouze vypínání a pocké než se vypne znovu zapni a je to