Další z elektrických koloběžek, kterou jsme měli možnost otestovat je Inmotion S1. Disponuje motorem o výkonu 500 W, silnou baterií, odpružením a velkým displejem. Na základě parametrů se jedná o velmi zajímavý městský model.
V recenzi se již tradičně podíváme na kvalitu zpracování, pohodlí během jízdy, výkon a také změříme maximální dojezd na jedno nabití. Výrobce totiž udává dojezd až 95 km, což je jistě nadprůměrná hodnota v této kategorii. Uvidíme, jaká však bude realita.
Kde stojí Inmotion S1?
Elektrická koloběžka Inmotion S1 je momentálně dostupná u ověřeného prodejce Ninebot Global Store na tržišti DHGate. Doručení z polského skladu je mimořádně rychlé, a tak můžeš balík očekávat během několika dní od odeslání bez jakýchkoli celních poplatků navíc.
Inmotion S1
Důležité: Objednávku z DHgate udělejte výhradně přes prohlížeč Chrome (nejlépe přes inkognito režim) v počítači nebo v smartphonu přes jejich aplikaci. Nákup přes aplikaci DHgate už funguje korektně.
Technické specifikace
Model | S1 |
---|---|
Rozměry ve složeném stavu | 1264 x 541 x 512 mm |
Rozměry v rozloženém stavu | 1264 x 1219.5 x 512 mm |
Hmotnost | 24 kg |
pneumatiky | 10" pneumatické bezdušové |
Maximální zátěž | 140 kg |
Výkon motoru | 500 W (max. 1000 W) |
Napětí | nominální 54 V / max 63 V |
Maximální rychlost | 30 km/h |
MaximálnÍ stoupání | 30 % |
Baterie | 12.5 Ah / 675 Wh |
Nabíjení | 7 h (s jednou nabíječkou) / 3.5 h (se dvěma nabíječkami) |
přístup | až 95 km |
IP ochrana | IP55 |
Obsah a kvalita balení
Elektrickou koloběžku Inmotion S1 nám doručil kurýr společnosti DPD. Koloběžka byla zabalena v krabici o rozměrech 120 x 25 x 56.5 cm a chráněna byla netradičně i průhlednou fólií, kvůli čemuž se však neprakticky přenáší. Popruhy, které slouží i pro snazší uchopení krabice jsou totiž pod vnějším silonem.
Stejně netypické je i otevírání krabice. Zatímco většinu koloběžek vybíráme z horní části krabice, tady jsme podle instrukcí na krabici museli zvolit jiný způsob. Krabice se totiž otevírá z delší hrany, takže jsme ji dali lehnout na zem a vyklopili směrem vzhůru. Takto se vyklápí i přední část a boky, takže jsme si vlastně pěkně rozevřeli celou krabici.
Uvnitř je velký polystyren, ve kterém nás čekalo překvapení. Koloběžka byla totiž rozebrána na více dílů, než bývá zvykem. Obsahem balení je tedy tyč řízení, řídítka, podvozek, přední kolo s tlumiči, šrouby, nabíjecí adaptér s kabelem, hadička na pumpu, imbusové klíče a návod v angličtině.
Navzdory netradičnímu balení je jeho kvalita výborná. Všechny díly koloběžky mají své místo v polystyrenu, který je chráněn dalším kusem polystyrenu z vrchní části. Potěší také vnější fólie, která chrání alespoň krabici před znečištěním nebo vlhkostí.
Skládání koloběžky
Jak jsme již naznačili v předchozí kapitole, koloběžka není ani zdaleka připravena k jízdě hned po vybalení z krabice. Sestává z několika dílů, které je třeba poskládat dohromady podle přiloženého manuálu. Pokud se ti nechce číst manuál, doporučujeme vyhledat si video na YouTube s unboxingem, kde si jednoduše podíváš, jak se koloběžka skládá.
Začali jsme tedy s uchycením řídítek do hlavní tyče řízení. K tomuto úkonu je zapotřebí 5 šroubů, které se jednoduše uchytí do připravených dírek. Pozor však na přední stranu, kde jsou 3 dírky, ale k uchycení řídítek využíváme jen jednu, střední. Zbývající slouží pro upevnění háku pro skládání.
Druhým krokem je vložení předního kola do konstrukce koloběžky. Zde je třeba dávat pozor zejména na vrchní ložisko, které tyč od předního kola lehce vytlačí ven. Ložisko musí zůstat na svém místě v konstrukci. Na něj se položí kovový kroužek, který zčásti zapadne mezi tyč a ložisko. Následně jsme přes obruč provlékli ještě černý kryt a poté jsme už mohli uložit i celou tyč řízení se sklápěcím mechanismem.
Zde doporučujeme dávat pozor na kabely, aby vedly správnou stranou. Po uložení sklápěcího mechanismu s tyčí se tento mechanismus zajistí pomocí přibaleného šroubu s podložkou. Během utahování dáváme pozor, zda jsou řídítka i přední kolo rovně.
Utáhneme i dvojici bočních šroubů ve sklápěcím mechanismu z vnější strany. Posledním krokem bylo uchycení zmíněného háku do přední části tyče řízení pomocí dvojice šroubů. Tuto kapitolu tak můžeš použít i jako návod ke skládání, pokud by sis koloběžku zakoupil.
Nejde o úplně nejjednodušší proces. Potrápilo nás zejména vložení předního kola na své místo spolu s ložiskem a kovovými kroužky tak, aby hezky do sebe zapadly. Chce to trpělivost, ale podle videa skládání určitě zvládne každý.
Bez aplikace ve smartphonu to nepůjde
Podobně jako tomu bylo u nedávno recenzované koloběžky Ninebot D28Enebo Inmotion S1 není použitelná bez aktivace pomocí aplikace ve smartphonu. První kroky tedy vedou k instalaci aplikace Inmotion a vyhledání koloběžky pomocí Bluetooth.
Dokud není koloběžka aktivována a spárována s aplikací, blikají její boční světla, ozývá se občasné pípání a vůbec nereaguje na plynovou páčku. Chápeme, že jde o bezpečnostní prvek, ale nejsme zastáncem nutnosti použití aplikace ve smartphonu.
Při registraci jsme museli zadat e-mailovou adresu, na kterou jsme obdrželi ověřovací kód. Následuje kliknutí na tlačítko “Activate”, čímž se aktivuje koloběžka. Od tohoto momentu je připravena k jízdě.
Kvalita zpracování a design
Elektrická koloběžka Inmotion S1 má kovovou konstrukci s podobným designem, jaký už dobře známe z jiných koloběžek do města. Už na pohled je však celkově větší a zejména delší. Její rozměry v rozloženém stavu jsou 1264 x 1219.5 x 512 mm a hmotnost se pohybuje na úrovni 24 kg. Pokud hledáš kompaktní a lehkou koloběžku pro časté přenášení, pravděpodobně tento model od Inmotion nebude zcela to pravé ořechové.
Řídítka má ve výšce 125 cm od země a platforma pro nohy má rozměry přibližně 49 x 16 cm. Prostor pro nohy je tedy docela velkorysý a vysokým řidítkům se potěší zejména vyšší lidé.
Co se týče kvality, ta je výborná. Koloběžka nevrže, nemá vůli v řídítkách a celkově oceňujeme kvalitní zpracování a pevnou konstrukci.
Velký, ale nevyužitý displej
Ve středu řídítek najdeme poměrně velký prvek, který je domovem pro světla a displej. Ten má efektní modré podsvícení po svém obvodu a zobrazuje především aktuální rychlost a kapacitu baterie.
Bohužel kapacita baterie je zobrazena jen graficky v podobě pěti dílků. Displej zobrazuje ještě aktuální jízdní režim a několik symbolů prezentujících stav jednotlivých prvků jako osvětlení, směrovky či Bluetooth.
Mírnou kritiku si zaslouží právě tento displej, který je poměrně velký, ale jeho plocha není absolutně využita. Na takto velkém displeji bychom přivítali alespoň procentuální zobrazení stavu baterie, napětí baterie a informaci o ujetých kilometrech.
Odpružení, pneumatiky a brzdy
Inmotion S1 jistě mnohé potěší díky odpružení vpředu i vzadu. Vpředu se nachází odpružená vidlice a vzadu si můžeme všimnout dvojice pružinových tlumičů, které jsou vidět ze spodní strany koloběžky. Odpružení není příliš tuhé, ale ani nadměrně měkké. Je tak akorát nastaveno pro pohodlnou jízdu i přes nerovnosti na cestách či chodnících.
Při větších dírách na cestách přední tlumiče samozřejmě narazí na své limity a v tomto momentě mírně klepou. Netřeba od nich očekávat zázraky, pořád to není koloběžka do terénu a přední vidlice má už na pohled krátký zdvih.
Tlumičům pomáhají i 10palcová pneumatická kola, která jsou bezdušová a měla by být vysoce odolná vůči defektům. Kombinace pneumatických kol a odpružení v tomto případě funguje výborně a musíme uznat, že jde o jednu z nejpohodlnějších městských koloběžek z těch, které jsme měli možnost testovat.
Jedním z mála negativ této koloběžky je přední bubnová brzda. Brzda je slabá a náročnější na údržbu než klasická kotoučová brzda. Její brzdná dráha je dlouhá, což nemusí stačit při nouzovém brzdění. Škoda, že výrobce nesáhl po kotoučové brzdě vpředu i vzadu.
K dispozici je také brzdění motorem, které bylo vylepšeno aktualizací. Do té doby jsme ho téměř necítili, ale po nejnovější aktualizaci z konce července 2022 se elektronická brzda natolik zlepšila, že nyní téměř necítit přední bubnovou brzdu. Reaguje však poměrně agresivně a je třeba si na ni zvyknout.
Výkon a jízdní režimy
Elektrická koloběžka od značky Inmotion má 500 W motor umístěný vzadu. Maximální výkon, který dokáže vyvinout je až 1000 W. Maximální rychlost koloběžky je 30 km/hv nejvyšším režimu „S“ a její akcelerace je výborná. Kromě tohoto režimu máme k dispozici také ECO režim a “D”. V ECO režimu je maximální rychlost nastavena na 15 km/hav režimu “D” je to 25 km/h.
Reálně s 80 kg jezdcem dosáhne ECO režimu něco přes 13 km/h, režim D přibližně 24 km/ha nejvyšší režim 28 – 29 km/h. Přesných 30 km/h jsme dosahovali jen při plně nabité baterii. K dispozici je také tzv. Walk mode (režim chůze), který se však aktivuje jen přes aplikaci.
Koloběžka papírově zvládne maximální stoupání až 30 %, což jsme si neuměli ověřit, ale při 15procentním stoupání nejevila žádné problémy s nedostatkem výkonu. S koloběžkou jsme jezdili v Košicích, kde jsme si vyzkoušeli několik kopců a všechny s minimálním zpomalením.
Baterie a dojezd
Výrobce láká potenciální zákazníky i na vysoký dojezd, až 95 km na jedno nabití. Baterie je umístěna ve spodní části a má 12.5 Ah/675 Wh. Postavena je na 54 V systému s maximálním napětím 63 V.
My jsme dojezd otestovali v ulicích Košic a jejich příměstských částech pomocí aplikace Runkeeper a výsledek jsme porovnali is údaji v aplikaci Inmotion. Na jedno nabití jsme přešli přesně 51.61 km.
Podle aplikace Inmotion to bylo o něco méně, ale na základě více jízd jsme zjistili, že měření v aplikaci není příliš přesné. Trasa, kterou zobrazuje aplikace Inmotion často prochází křížem přes různé ulice a budovy.
Nehledě na výrobce udávané hodnoty, která je samozřejmě nereálná v běžných podmínkách je dojezd 56 km velmi slušný.
Nabíjení a indikátor stavu baterie
Během testovací jízdy, kdy jsme měřili dojezd na jedno nabití, jsme si začali všímat, že grafický indikátor stavu baterie na displeji koloběžky je velmi nepřesný. Sestává z pěti dílků, takže každý z nich by měl činit 20 % baterie. Reálně to však takto nefungovalo, ale i tento problém vyřešila poslední aktualizace.
Potěší duální nabíjecí port, pomocí kterého lze baterii nabít již za 3.5h. V balení je však jen jedna nabíječka, se kterou trvá nabíjení téměř 7 hodin. Nabíjecí porty koloběžky mají nevšední tvar, čemuž přísluší i nepraktická krytka, která se těžko zavírá, jelikož musíš trefit přesně do jednotlivých otvorů. Upřímně, lezlo nám to na nervy.
Aplikace Inmotion
Domovská obrazovka aplikace Inmotion zobrazuje aktuální rychlost, zbývající dojezd v kilometrech a kapacitu baterie v procentech. Nachází se zde několik symbolů pro rychlý přístup k nastavením jako zapnutí či vypnutí světla nebo zablokování koloběžky.
Tažením prstu po obrazovce směrem doprava se dostaneme na informace o aktuální jízdě. Zde se zobrazuje počet ujetých kilometrů, průměrná rychlost, maximální rychlost, trvání jízdy, stav baterie, teplota hlavní jednotky a celkový nájezd. Další obrazovka slouží pro zaznamenání aktivity is trasou na mapě.
V nastaveních si umíme vybrat jízdní režim, zapnout či vypnout světla nebo boční LED pásky, blinkry, tempomat, zamknout koloběžku nebo i spustit diagnostiku koloběžky.
Osvětlení a směrovky
Zajímavým prvkem koloběžky od Inmotion je i podsvícení po obou bocích platformy, které primárně svítí modře. Tyto LED pásky slouží také jako směrová světla. Pokud řídítky pootočíš do jedné ze stran, aktivuje se příslušný LED pásek, který začne blikat červeně. Podobně jako v autě, i na displeji koloběžky bliká šipka.
Takové znázornění směru jízdy je sice efektní, ale ne příliš účinné. Stačí totiž že jemně pootočíš řídítky a směrové světlo se ihned aktivuje. Směrová světla, stejně jako celkové podsvícení lze v aplikaci deaktivovat.
Samozřejmostí jsou také standardní odrazky spolu s předním bílým a zadním červeným osvětlením, které se zapínají krátkým stisknutím tlačítka pro zapnutí koloběžky.
Inmotion S1: Závěrečné zhodnocení
Elektrická koloběžka Inmotion S1 je skvělou městskou koloběžkou. Chválíme zejména výborné pohodlí během jízdy díky přednímu i zadnímu odpružení, skvělou akceleraci, výše umístěná řidítka a dostatečný výkon, o který se stará 500 W motor v zadním kole. Potěší také dostatečně silná baterie, se kterou jsme na jedno nabití ujeli 51 km.
Výhrady máme jen k přední bubnové brzdě, která je dosti slabá a zabírá spíše elektronická brzda. Škoda, že výrobce nesáhl raději po kotoučové brzdě. Celkově se však jedná o velmi zdařilou koloběžku, se kterou jsme rádi jezdili a doporučovali bychom ji každému, kdo chce kvalitní městskou koloběžku s výborným dojezdem.
Inmotion S1