Ne tak dávno jsme ti přinesli recenzi na první elektrickou koloběžku od značky HIMO, model L2. Výrobce tentokrát vydal novou verzi pod označením HIMO L2 Max. Navzdory přívlastku Max však nejde o větší koloběžku.
V naší krátké recenzi se dozvíš, jaký je rozdíl mezi starší a novou verzí koloběžky, jak se nám jezdilo během zimy, jaký má dojezd na jedno nabití a mnohem víc.
Výborná cena, už jen bílá barva
Elektrická koloběžka HIMO L2 Max je zařazena v nabídce našeho mezinárodního partnera Geekbuying. Díky naší spolupráci s tímto obchodem ti přinášíme také slevový kupón pro získání ještě lepší ceny. Potěší doručení z evropského skladu, takže na koloběžku nebudeš dlouho čekat a na sezónu se můžeš připravit včas.
Elektrokoloběžka měla ještě před dvěma měsíci běžnou cenu přes 400 €, nyní padá na výborných 289,99 €.
HIMO L2 Max
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické parametry
Model | L2 Max |
Barva | bílá / černá |
Maximální rychlost | 25 km/h |
Materiál | slitina hliníku |
Výkon motoru | 350 W |
Baterie | 10.4 Ah 36 V |
Velikost kol | 10" |
MaximálnÍ zatížení | 100 kg |
Doba nabíjení | 5 - 6 hodin |
Rozměry | 1180 x 495 x 1200 mm |
Hmotnost | 18.7 kg |
Pokud si porovnáš tyto parametry se specifikacemi předchozí verze HIMO L2, nenajdeš žádný rozdíl. V čem je tedy nový model s označením Max lepší? Vydal výrobce totožnou koloběžku s novým označením?
Na první pohled jsme také zůstali překvapeni a žádný rozdíl jsme neuměli najít. Po rozbalení a testovací jízdě jsme si ale rozdílu všimli. Čti dál a dozvíš se, co se změnilo.
Obsah balení se nezměnil
Balení koloběžky je naprosto stejné jako u modelu HIMO L2. Dokonce se nezměnilo ani modelové označení na krabici. Jediným rozdílem je nápis HIMO L2 Max na boční straně, spolu s nálepkou o evropské SGS certifikaci. Právě tato certifikace je jedním ze dvou rozdílů mezi starou a novou verzí.
Koloběžka HIMO L2 Max je tak oficiálně certifikována pro Evropu, na rozdíl od staršího modelu. V balení se však nezměnilo nic. Koloběžka je v krabici uložena ve složeném stavu s odpojenými řídítky a předním světlem. Z každé strany ji chrání kartonové výztuhy a celá koloběžka je ještě zabalena v silonové folii.
Před prvním použitím je třeba uchytit řídítka čtveřicí šroubů. Imbusový klíč i šrouby se nacházejí v malém sáčku při návodu k použití. Malým bonusem je kompaktní ruční pumpa. Pro rychlejší dofoukání kol doporučujeme raději použít elektrický kompresor, jelikož pneumatiky byly výrazně podhuštěné.
Vylepšené sklápění
Druhým rozdílem, který jsme zpozorovali až během skládání koloběžky je vylepšený sklápěcí mechanismus. V něm přibyla jedna pojistka v podobě kovového kolíku. Ten se jednoduše manuálně ovládá pomocí malé koule v přední části. Při sklápění nebo rozkládání koloběžky je třeba tento kolík vytáhnout směrem vzhůru, jinak bude kloub řídící tyče zajištěn a ty s ním nepohneš.
Tento dodatečný bezpečnostní prvek chválíme. Při testování starší verze koloběžky se nám totiž stalo, že jsme páku sklápěcího mechanismu nezajistili dostatečně a během jízdy se nám řídítka v kloubu uvolnila. S tímto kolíkem, který zapadne do středu kloubu se to stát nemůže.
Celkově máme pocit, že zmiňovaný kloub drží i díky kolíku pevněji. Ani po několika jízdách se neobjevila žádná nechtěná vůle v kloubu sklápěcího mechanismu. Při starší kolobeběžce jsme po několika jízdách pociťovali vůli ve sklápěcím mechanismu. Proto jsme občas museli dotáhnout jednotlivé šrouby v kloubu sklápění.
Výkon a pohodlí jízdy
Elektrická koloběžka HIMO L2 Max obdržela stejný motor o výkonu 350 W, díky kterému je maximální rychlost nastavena na 25 km/h. Dostupné jsou 3 režimy, odstupňované dle maximální rychlosti – 5/18/25 km/h.
Koloběžka není odpružená, ale díky širokým a velkým, 10″ pneumatikám je jízda velmi pohodlná. Jejich rozměr je 255 x 70. Jelikož vlastníme i oblíbenou elektrickou koloběžku Xiaomi Mi Scooter Pro, kterou používáme jako náš „daily driver“, musíme uznat, že HIMO L2 Max je výrazně pohodlnější a mnohem lépe tlumí nárazy a nerovnosti.
Dojezd na jedno nabití
Mnohé určitě zajímá zejména dojezd na jedno nabití. Koloběžka HIMO L2 Max obdržela 36 V 10.4 Ah baterii, která je sestavena ze 40 článků typu 18650. Výrobce udává dojezd na jedno nabití 35 km, ale není třeba zapomenout na poznámku pod čarou, která informuje o podmínkách, za jakých výrobce měřil dojezd. V tomto případě šlo o měření při konstantní rychlosti 15 km/h v eko módu při zátěži 75 kg a venkovní teplotě 25 °C.
My jsme koloběžku testovali o váze přibližně 80 kg v nejsilnějším režimu při venkovní teplotě 4 °C. Ani zdaleka tak nejde o ideální podmínky, zejména co se týče venkovní teploty. Při nízké teplotě totiž výrazně rychleji klesá kapacita baterie.
Jezdili jsme v ulicích Košic až téměř do úplného vybití a ujeli jsme 22.41 km. Vzdálenost jsme testovali pomocí aplikace Runkeeper ve smartphonu, jelikož displej koloběžky nezobrazuje ujetou vzdálenost. Pro srovnání, se starším modelem HIMO L2 jsme ujeli 29 km, ale koloběžku jsme testovali během léta při zcela jiných venkovních teplotách.
Konstrukce a bezpečnost
Již u staršího modelu jsme chválili velikost a pevnost samotné konstrukce koloběžky. Ta se naštěstí nezměnila a i v tomto případě jde o mohutnou a pevnou koloběžku s kovovou konstrukcí. Potěší dostatek prostoru pro nohy a také vyšší umístění řídítek, čímž se koloběžka výborně hodí i pro vyšší postavy.
Co se týče bezpečnosti, máme zde znovu dvojici brzd. Levá páka ovládá zadní kotoučovou brzdu, které pomáhá také elektronické brzdění motorem. Pokud chceš využít jen elektrickou brzdu, slouží k tomu účelu páka na pravé straně řídítek. Tato brzda je však velmi slabá, a proto jsme ji téměř nepoužívali. Kotoučová mechanická brzda by mohla být také účinnější, ale postačuje.
Koloběžce nechybí ani boční, oranžové odrazky a aktivní přední a zadní osvětlení. Přední světlo je dost malé, ale jelikož jde o koloběžku určenou do města, jde spíše o to, abys byl viditelný pro ostatní účastníky provozu. Tento účel světlo splňuje. Pokud bys ale chtěl jezdit v naprosté tmě bez pouličního osvětlení, doporučujeme dokoupit externí světlo s vyšším výkonem.
Displej a nedořešené kabely
Displej ve střední části řídítek je poměrně velký a přehledný. Zobrazuje však pouze aktuální rychlost, stav baterie v podobě čtyř dílků a aktuální režim. Škoda, že výrobce nevylepšil displej v podobě více údajů, které běžně zobrazují jiné koloběžky. Uvítali bychom zejména ujetou vzdálenost a stav baterie v procentech.
Přestože jde o nový model, značka HIMO nezakryla kabely, které vedou z tyče řídítek směrem k baterce po vnější straně ve spodní části, hned za předním kolem. Kabely sice nadměrně nevyčuhují do prostoru, přesto bychom byli raději pokud by byly zakryty nebo vedeny uvnitř konstrukce. Malé detaily se tak pořád dají vylepšovat.
HIMO L2 MAX: Závěrečné zhodnocení
Nový model elektrické koloběžky od značky HIMO, který nese označení Max nepřináší mnoho vylepšení. Konkrétně jde jen o 2 rozdíly – evropskou certifikaci a vylepšený kloub sklápěcího mechanismu, ve kterém přibyl bezpečnostní kolík, který zvyšuje celkovou pevnost tohoto prvku.
Pokud vlastníš starší model, důvodů pro přechod k nové verzi je žalostně málo a upřímně jsme překvapeni, že výrobce vydal novou verzi, která se téměř neliší od té staré. Od přívlastku Max v názvu modelu jsme totiž očekávali něco většího, ať už baterii, výkonnější motor nebo větší kola. Nic z toho zde však nenajdeme.
Pokud ale uvažuješ o koupi městské elektrické koloběžky, HIMO L2 Max může být velmi zajímavou volbou. Výkon 350 W do města zcela postačuje a díky 10″ širokým kolům přejedeš pohodlně i přes rozbité cesty a chodníky. Potěší také kvalitní kovová konstrukce, vhodná i pro vyšší postavy a dobrý dojezd na jedno nabití.
HIMO L2 Max
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.