Oblíbená čínská společnost OnePlus, kterou zakládal mimo jiné i Carl Pei, který dnes stojí za značkou Nic, patří spolu s ostatními populárními značkami jako Oppo, Vivo či realm pod čínský konglomerát BBK Electronics. Kdysi velmi populární značka přicházela se zabijáky vlajkových lodí, ale teď se docela trápí, což podtrhuje i letošní největší výstava chytrých telefonů na světě.
OnePlus a Mobile World Congress 2022
OnePlus 10 Pro, jako nejnovější vlajkový chytrý telefon značky OnePlus, byl součástí aktuálního veletrhu Mobile World Congress 2022 ve španělské Barceloně. OnePlus zde neměl zrovna největší prostor a pokud by si je hledal na mapě výstavy, bylo by to marné. Měli totiž maličký stánek hned vedle toho od Oppo, což je zároveň největší značka BBK. Tam se už nacházela také vlajková loď OnePlus 10 Pro.
Jak vidíš, prostor pro OnePlus byl opravdu minimální. Jeden plus 2.0, tedy velkolepé ohlášení spolupráce OnePlus a Oppo připomíná pomalu, ale jistě, spíše integraci značky pod Oppo. A právě Oppo na svém stánku představilo mnohem pokrokovější novinky, jako chytrý telefon Find X5 Pro, 150 W nabíjení nebo koncept 240 W nabíjení, které pochopitelně předčilo OnePlus.
Smartphony pro mladé?
Navzdory své kompaktní velikosti nabízela část stánku Oppo všechny vlajkové lodě OnePlus od vzniku značky. Šlo o modely od OnePlus One (slavný model, který se dal koupit jen na pozvánku) až po OnePlus 9 Pro, a následně měl samostatné místo i nejnovější One Plus 10 Pro. Pomyslný "zabiják vlajkových lodí" je však dnes už minulost. Proč tomu tak je?
První zařízení OnePlus opravdu otřásla technologickým odvětvím, zejména díky vynikajícímu poměru ceny a výkonu, na poměry tehdejších vlajkových lodí. Revolučním byl OnePlus 3T, který se mohl poprvé přímo objednat z e-shopu OnePlus, podobně jako další pozdější vlajkové lodě jako OnePlus 5, OnePlus 7 Pro nebo OnePlus 9 Pro.
Značka Oppo je sice velká ve smyslu aktivní součásti pod BBK Electronics, po stránce popularity mezi fanoušky však zatím výrazně vede OnePlus, co se týče mimo Čínu. A to i na americkém trhu či dokonce na komunitních sociálních sítích, jako například Reddit. Ovšem aktuální kroky naznačují, že právě Oppo chce vlastník těchto značek posunout na novou úroveň.
Realme jako vycházející hvězda
Staré přísloví, “čísla nelžou,” platí zejména o prodejích jednotlivých značek, které patří pod BBK Electronics. Přestože v první pětce celosvětového žebříčku se nachází jen Oppo, není třeba se nechat oklamat. Protože už na šestém a sedmém místě této celosvětové statistiky největších výrobců chytrých telefonů se nacházejí další značky BBK Electronics.
Jedná se konkrétně o Vivo a realmu, což rozhodně nejsou zanedbatelné počty kusů chytrých telefonů. Pokud si například sečteme podíly výrobců Oppo, žiju a Realme za rok 2021, dostaneme se na číslo větší, než má konkurenční čínské Xiaomi. Naopak OnePlus spadá hluboko níž, do kategorie označené jako „Jiné“.
Své o tom mluví i postavení LG. Tento jihokorejský výrobce ukončil v polovině roku 2021 své působení na trhu s chytrými telefony a přesto zaznamenal až 1,53%. Uvedená čísla tedy značí, že OnePlus dosáhlo za uplynulý rok ještě méně než 1,53% podílu na trhu.
Ze značek patřících pod BBK Electronics září zejména realmě, které jaksi převzalo roli dostupných chytrých telefonů určených zejména pro mladé a dynamických uživatelů. Tato značka uvádí na trh jedno zařízení za druhým. Neuvěřitelné tempo nám, koncovým zákazníkům, přináší nejen nové chytré telefony, ale také tablety, notebooky či true-wireless sluchátka do uší.
Už na první pohled tak může jít o odlišnou strategii, která spíše připomíná konkurenční ekosystém Xiaomi produktů. OnePlus při své premiéře začínalo s jednoduchým portfoliem v podobě jednoho zařízení, které bylo později doplněno o novou a levnější sérii či o originální příslušenství od výrobce.
Pro srovnání, OnePlus prodává produkty již od roku 2013, zatímco mladé a úspěšné realme teprve od roku 2018.
Značka na okraji pozornosti BBK Electronics
OnePlus má však jedno pomyslné „eso v rukávu“. A jde konkrétně o dostupnost a prodej ve Spojených státech amerických. Dokonce ani OPPO jako pátý největší výrobce zde své chytré telefony neprodává. OnePlus tak na tomto trhu získalo nesmírnou výhodu v rámci současného portfolia chytrých telefonů patřících pod konglomerát BBK Electronics.
V celosvětovém měřítku to však neudělá příliš velký rozruch. Výrobci jako LG, Motorola nebo dokonce HTC se pokoušeli prolomit extrémně silnou pozici jablko a Samsung chytrých telefonů na tamním trhu, ovšem ani jednomu se to nepodařilo. Značka OnePlus se pokusila navázat spolupráci s operátory T-Mobile a Verizon, avšak ani to nepřineslo změnu.
Zmiňovaný Verizon už dokonce chytré telefony OnePlus ani neprodává. I to může být důvod, proč OnePlus váhá s nejvybavenějšími prémiovými produkty a spíše se soustředí na cenově dostupnější segment střední třídy, ve kterém vidí mezeru, a to i na americkém trhu. Dominance Apple a Samsung smartphonů je totiž nejvýraznější právě u vlajkových smartphonů.
Výrobce chytrých telefonů střední třídy bez prémiového modelu, který by mohl konkurovat chytrým telefonům jako Samsung Galaxy S22 Ultra nebo Apple iPhone 13 Pro Max si tak letos nevysloužil ani vlastní stánek na veletrhu MWC 2022. My v redakci jsme zvědaví, jak se této značce bude dařit i nadále, zejména ve střední a vyšší střední třídě produktů a pod křídly výrobce Oppo.
Jak se ti líbí čínská značka OnePlus? Chtěl/a by sis přečíst podobný článek io situaci ostatních čínských výrobců? Své postřehy a názory nám můžeš klidně napsat níže, do diskuse pod článkem. Sleduj také náš web China Planet, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám na Facebooku i na našem YouTube kanálu, kde pro tebe chystáme další zajímavé video recenze.