Elektrická kola jsou pro mnohé zatím cenově nedostupným zbožím. Jejich cena často představuje čtyřmístné částku, kterou mnozí nejsou ochotni zaplatit. Nedávno však značka Eleglide představila své první elektrická kola s velmi lákavou cenou. My jsme otestovali ten lepší z dvojice horských kol, Eleglide M1 Plus, Který koupíš za méně než 750 €.
Kde jsme koupili Eleglide M1 Plus?
E-bike od značky Eleglide jsme zakoupili u mezinárodního prodejce Geekbuying. Dostupný byl v polském skladu, odkud nám ho dovezl kurýr DPD se neskutečné 2 dny od odeslání. Samozřejmostí bylo bezplatné doručení bez jakýchkoliv cel či DPH. S naším slevovým kupónem ho koupíš za výhodnou cenu.
ELEGLIDE M1 Plus
- 27.5" app verze, DE sklad, 1 rok záruka
- 29" verze, ES sklad, 1 rok záruka
- 27.5", český sklad, vystavený kus, 2 roky záruka
- 29", český sklad, vystavený kus, 2 roky záruka
Další kupóny
Expresní doručení z německého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního německého skladu. Dodání z Německa většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Další kupóny
Expresní doručení ze španělského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního španělského skladu. Dodání ze Španělska většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení ze slovenského skladu během 1 - 3 pracovních dnů.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání většinou trvá 1-3 pracovní dny a doručuje kurýr. Cena je finální.
Expresní doručení ze slovenského skladu během 1 - 3 pracovních dnů.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání většinou trvá 1-3 pracovní dny a doručuje kurýr. Cena je finální.
Obsah balení
Kolo nám doručil kurýr v obrovské krabici s rozměry 148 x 77 x 24 cm a váhou kolem 25 kg. Krabice byla ve výborném stavu, bez vážnějších poškození. Uvnitř je samotný kolo v částečném demontu. Rám kola i jednotlivé komponenty jsou výborně zabalené a chráněné pěnovou výztuhou či dodatečným kartonem. Kvalita balení je tak na vysoké úrovni, takže všechny komponenty dorazily bez jediného poškození.
Kolo je v krabici složen bez předního kola, které je uchyceno o rám kola, spolu s dalšími komponenty, které je třeba domontovat. Konkrétně jde o řídítka, sedlo, pedály, přední světlo, chránič na přehazovačku a blatníky.
Kromě komponent najdeš v balení i několik klíčů a šroubů potřebných k montáži, návod, nabíječku a dvojici klíčů pro zamknutí baterie. Výrobce navíc přibalil i další dvojici gripů na řídítka, pomocí kterých víš ovládat elektrický pohon.
Unboxing a skládání bicyklu
Pokud sleduješ naše stránky a sociální sítě pravidelně, určitě ti neušel článek, ve kterém jsme ti dali možnost ptát se, co tě zajímá. Našel si v něm i naše unikátní unboxing video, ve kterém jsme kolo rozbalili a poskládali. Prohlédnout si ho můžeš i zde:
Skládání kola není komplikované. Pokud máš základní manuální dovednosti, určitě to podle přibaleného návodu zvládneš. Ten sice není zcela kompletní a některé části si musíš domyslet, ale nejde o žádnou vědu. My jsme to zvládli zhruba za 20 minut. Montáž zvládne i jeden člověk, bez pomoci, ale asistence není na škodu.
Začali jsme nastavením představce do správné polohy, ke kterému jsme následně uchytily řídítka pomocí čtveřice šroubů. Ty je možné pootočit podle vlastních preferencí a nastavit si jejich sklon tak, aby vyhovoval pro pohodlné držení řídítek.
Následně jsme pomocí šroubů uchytily přední kolo do odpružené vidlice. Brzdové destičky kotoučové brzdy jsou však dost natěsno, a proto je komplikované uchytit kolo tak, aby se destičky nešúchali o brzdový kotouč na kole. Nám se to však po chvíli podařilo a kolo se na volnoběh točilo hladce, bez zbytečného tření.
V dalším kroku jsme přistihli přední světlo, do rámu jsme vložili sedlo a přišroubovali pedály. Dofúkali jsme gumy av tomto bodě je kolo kompletně poskládán a připraven k použití. V balení se nacházejí i blatníky, ale přední příliš dobře nedrží, proto jsme je nakonec nepoužívali.
Kvalita zpracování, design a rozměry
Po designové stránce se jedná o velmi povedený kolo. Eleglide M1 Plus má matný černý rám se žlutým logem značky a šedo-žlutou grafikou, která mu dodává moderní styl. Rám je velikosti 18.
Velikostní tabulky kol se u různých zdrojů mírně liší, ale ve většině případů je tento rám označován jako velikost M, vhodný pro výšku jezdce v rozmezí 165 - 175 cm (některé zdroje uvádějí max 180 cm). Náš redaktor, který testoval kolo má výšku 185 cm a na kole se mu sedělo pohodlně, přesto, že přesahuje tabulkovou výšku podle velikosti rámu.
Kolo má celkovou délku na úrovni 179 cm a jeho rozvor činí 110 cm. Sedlo je možné výškově nastavit v rozmezí 85 - 104 cm a řídítka jsou ve výšce 104 cm. Jelikož sedlo lze mírně posouvat dopředu a dozadu, minimální vzdálenost mezi sedlem a řídítky je 64 cm a maximální 68 cm.
Kola mají velikost 27.5 "a pláště jsou univerzální, vhodné do každého terénu. Celková kvalita zpracování je na dobré úrovni. Rám je pevný a kolo zvládl i menší skoky či sjezdy po schodech. Celkový dojem kazí jen přední, odpružená vidlice, která je slabá. Při stisknutí a návratu do původní polohy často klepe.
Ovládání elektrického pohonu a první jízda
Před první jízdou je potřeba zapnout baterii červeným tlačítkem na samotné baterii. Následně se kolo zapíná na ovládacím panelu na řídítkách. Pokud je kolo zapnutý, svítí jednotlivé LED diody na ovládacím panelu. Ten bohužel není vybaven displejem, takže chybí informace o aktuální rychlosti, procentuálním stavu baterie a dojezdu či celkové vzdálenosti, kterou jsme na kole prošli.
Ovládací panel však obsahuje tlačítko pro zapnutí / vypnutí, tlačítko pro přepínání mezi jednotlivými módy a také tlačítko pro zapnutí / vypnutí předního osvětlení. Zadní osvětlení chybí, k dispozici je pouze přední, bílé světlo, které svítí dostatečně silně. Posledním prvkem na ovládacím panelu je čtveřice LED diod, které symbolizují aktuální stav baterie, který si umíš zkontrolovat i na samotné baterii.
Kolo Eleglide M1 Plus podporuje 5 úrovní asistence elektromotorem, který má výkon 250 W (maximální krátkodobý výkon 500 W). Režimy jsou odstupňovány na základě maximální rychlosti, kterou dokáže kolo dosáhnout. Konkrétní nastavení jsou následující:
- Úroveň 1 - 12 km / h
- Úroveň 2 - 16 km / h
- Úroveň 3 - 20 km / h
- Úroveň 4 - 23 km / h
- Úroveň 5 - 25 km / h
Elektromotor se aktivuje automaticky při mírném pootečení pedálů. Zvláštností je, že někdy se nám aktivoval okamžitě po polovičním otočení pedálů, jindy jsme se museli mírně rozběhnout pomocí pedálů, dokud se motor aktivoval. Pak stačí už jen mírně točit pedály bez skutečného záběru silou aby se udržoval zapnutý motor. Pokud pedály přestaneš kroutit, po chvíli se motor deaktivuje a aktivuje se znovu až když začneš znovu točit pedály. Na stejném principu funguje většině elektrických kol, které jsme měli možnost vyzkoušet.
Jak jsme zmínili již v úvodu, výrobce dodává v balení i náhradní gripy, které disponují otočným ovladačem pro manuální regulaci rychlosti. Jsou ale tvrdší než ty původní, a jelikož nám výchozí systém ovládání vyhovoval, nepoužívali jsme je.
komponenty kola
Elektrický kolo Eleglide M1 Plus sestává z klasických komponentů, které známe iz jiných horských kol. Vpředu máme odpruženou vidlici, na níž je umístěno i osvětlení. Kolo je vybaven mechanickými kotoučovými brzdami s lankem. Nejsou označeny žádnou značkou, proto jejich původ neznáme.
Najdeme zde přesmykač Sunrun 42T, ale jeho ovladač na řidítkách je od Shimano. Zadní přehazovačka je Shimano Tourney TZ, která je chráněna před nárazy kovovým chráničem. Spolu máme k dispozici 21 převodů - 3 vpředu a 7 vzadu.
Baterie má 36V a 12.5 Ah a je umístěna na rámu, takže je demontovatelná. Nemusíš mít žádné obavy, že by ti ji někdo z kola během tvé nepřítomnosti ukradl. Dá se totiž zamknout pomocí klíče, který si vezmeš s sebou. Další možností je baterii demontovat a nenechávat ji na kole během jeho skladování například ve společných prostorách bytovky.
Komfort jízdy a naše zkušenosti
Jízda ve městě po asfaltových cestách je mimořádně pohodlná. O něco horší je to při jízdě v terénu nebo po nerovnostech, kdy se přední odpružená vidlice dostává na svůj limit. Při rychlém průjezdu nerovnostmi se často ozývá nepříjemné klepání při návratu odpružení do původní polohy. Vidlice je tak příliš měkká a nezvládá těžší terén. Jízdu po běžných lesních či polních cestách však zvládá dobře. Do těžkého terénu a na agresivní sjezdy po cyklotrailoch však není vhodný.
Běžný rekreační cyklista, který jezdí většinu času po klasických cestách a občas zavítá do lesa či přejede přes louku bude spokojen. Od elektrického kola za 750 € nemůžeme očekávat, že bude dokonalý ve všech směrech.
Sedlo je pohodlné a pedály mají dostatečný grip, i přesto, že jsou plastové. Co se týče brzd, ty byly od výroby trochu slabé, proto jsme si je mírně doladili k naší spokojenosti. Brzdové páky jsou pohodlné a stlačují se snadno, ale celkově patří brzdy spíše mezi průměr. Občas se z nich ozývalo nepříjemné pískání, které však neovlivňuje funkčnost.
Co se týče elektrického pohonu, jezdili jsme téměř výhradně jen v nejsilnějším režimu, který má maximální rychlost 25 km / h. Stačí však 250 W motor? Netřeba očekávat zázraky, ale náš redaktor s váhou 80 kg neměl problém ani s mírnými kopci. Kolo se rozjede na rovince relativně rychle, ale v kopcích samozřejmě zpomalí. Do strmých kopců vyžaduje asistenci pedály, ale při žádném kopci jsme nemuseli šlapat natolik, abychom se zpotili. Asistence pedály z naší strany byla vždy jen velmi mírná na lehkém převodu.
Celkové zkušenosti jsou tak dobré a jízdu na kole jsme si užívali. Jedinou větší výhradu máme vůči přednímu odpružení, které mohlo být lépe.
Dojezd a nabíjení
Výrobce udává dojezd 100 km, který však platí při dopomoci pedály. V případě výhradního elektrického pohonu bez dopomoci je udáván dojezd na jedno nabití 50 km. My jsme dojezd samozřejmě otestovali v reálných podmínkách s 80 kg osobou.
Jezdili jsme v Olomouci a příměstských částech, takže jsme se nevyhnuli ani kopcovitému terénu a používali jsme jen nejsilnější režim - 25 km / h. Pedály jsme kolu dopomáhali jen v kopcích, kde to bylo nutné. Jelikož kolo nedisponuje displejem s potřebnými údaji, zapnuli jsme si trackovaciu aplikaci RunKeeper v našem smartphonu.
Jezdili jsme dokud nezačala blikat poslední LED dioda signalizující stav baterie, kdy jsme již cítili, že elektrický pohon je slabší. Celkově jsme prošli 46.18 km. Výrobcem udávaný dojezd 50 km v elektrickém módu je tak překvapivě dosažitelný, ale jen za jízdy po silnici. Při jízdě v terénu (les, louky a pole) třeba počítat s nižším dojezdem, neboť pro motor je to podstatně vyšší zátěž.
Baterii lze nabíjet uloženou v rámu kola, ale i samostatně po jejím demontáži. Nabíjecí konektor je totiž přímo na baterii. Celkový čas nabíjení byl téměř 6 hodin.
závěrečné zhodnocení
Eleglide M1 Plus je zajímavý elektrický horské kolo s krásným designem. Nabízí dobrý dojezd až 50 km v čistě elektrickém módu díky 12.5 Ah baterii, velká 27.5 "kola s plášti do každého terénu, kotoučové brzdy a pohodlnou jízdu po cestách či lehkém terénu.
Celkový dojem však kazí odpružená přední vidlice, která občas klepe a nepostačuje pro jízdu v náročnějším terénu nebo pro rychlé přejezdy nerovnostmi. Nepotěší ani brzdy, které občas pískají, i když to nemá žádný vliv na jejich funkčnost.
Vzhledem k nízké ceně jen 750 € je to však dobré kolo, na kterém jsme rádi jezdili. Za podobnou cenu jen stěží najdeš kolo s takovým vybavením. Netřeba však očekávat zázraky za tak nízkou cenu. Jde spíše o kolo určené pro rekreačního nebo méně náročného cyklistu.
Koupit Eleglide M1 Plus nejvýhodnější
Jak jsme již zmínili na začátku recenze, nejvýhodněji ho koupíš u prodejce Geekbuying, který ho má v EU skladu s velmi rychlou dopravou. neplatíš ani clo a DPH.
Szukam klocków hamulcowych do tego roweru. Kdo može podzílić się gdzie je można dostać w rozsądné cen?
Elglide M1 plus velký šmejd! Opravdu jsem se nechal nachytat. Reklamace proběhla několikrát v pořádku, ale poruchy se dále množí.
Why you don't recommend to buy directly from their website?
Proč bychom?