Trh s čínskými horskými elektrickými koly je bohatý zejména na, alespoň u nás, netradiční modely s malými rámy a tlustými pneumatikami. Tyto modely mají asiaté prostě raději, ale my velmi rádi vidíme horskou klasiku, jakou představuje právě Randride YG90.
Má tradičnější 27,5 x 2,4″ pneumatiky, slušný výkon motoru, kvalitnější hydraulické brzdy a velmi pěkný vzhled, čemuž pomáhá zabudovaná baterie ve spodním rámu. V této recenzi si kolo zhodnotíme a řekneme, jestli se vyplatí.
Vybavili jsme pro tebe exkluzivní cenu!
Elektrické kolo Randride YG90 je dostupné u našeho tradičního partnera Geekbuying v EU skladu s rychlým doručením. Dostupný je v době publikování recenze is exkluzivním kuponem.
Důležité: Na Geekbuying nikdy nenakupuj přes aplikaci, jinak ztratíš naši VIP podporu!
RANDRIDE YG90A/YG90B
Expresní doručení z francouzského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního španělského skladu. Dodání ze Španělska většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z francouzského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního španělského skladu. Dodání ze Španělska většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
- | Randride YG90 |
---|---|
Hmotnost | 24 kg |
Rozměry | 180 x 100 x 110 cm |
Motor | 48 V 1000 W |
Max. rychlost | 45 km/h |
Max. stoupání | 30 stupňů |
Baterie | 17 Ah / 816 Wh |
Nabíječka | 48 V 2 A |
Nabíjení | 7 - 9 hodin |
Dojezd od výrobce | 40 km elektrický pohon / 70 – 90 km asistovaný |
Reálný dojezd | 45 km asistovaný (režim 3) |
Převodník | Shimano Tourney TZ / 21 rychlostí |
Brzdy | Shimano MT200 hydraulické (16 mm kotouče) |
pneumatiky | CST 27.5 x 2.4" |
Nosnost | 120 kg |
Displej | barevný displej M6C |
Blatníky | ano |
osvětlení | přední i zadní |
Bohatá výbava příslušenství
Randride YG90 přišel ve 33 kilogramové krabici rozložen stejně, jak to dělají ostatní čínští výrobci. Co je však u této značky navíc, je další příslušenství ke kolu, konkrétně přilba, brýle, zámek, pumpička, taška na rám, univerzální klíč a sada imbusových klíčů.
Kvalita tohoto cyklistického příslušenství je ale velmi nízká, jelikož se jedná o nejlevnější možné výrobky. Danou přilbu bychom dali maximálně malému dítěti, ale pumpička je poměrně praktickým pomocníkem. Taška na kolo se v podstatě nedá na rám ani pořádně uchytit.
Kolo přijede is nasazeným zadním držákem na košík, resp. nosičem. Nevýhodou je, že pokud by si ho někdo chtěl smontovat, bude muset nějakým způsobem vymyslet jiné uchycení pro zadní světlo, které je natvrdo napojeno kabelem z rámu a uchyceno právě o nosič.
Pro některé cyklisty může být dobrou zprávou přítomnost předního a zadního kovového blatníku, ale podle nás kazil celkový vzhledový dojem z kola a tak jsme je nemontovali. Je však super, že výrobce takovýmto způsobem doplnil vybavení kola.
Úvodní zapnutí kola
U značek jako Engwe zda Lankeleisi jsme byli zvyklí kolo poskládat, případně pootočit klíčkem a zapnout displej. U tohoto Randride kola to však hned nefungovalo, protože výrobce skryl na spodní stěnu rámu napájecí tlačítko. To je třeba sepnout a kolo následně funguje.
Výrobce použil velký barevný displej s označením M6C, který vypadá super. Ukazuje vše potřebné přehledně a je ho dobře vidět i na slunci.
Krásný vzhled se zabudovanou baterií
První, čeho si člověk u tohoto elektrického kola všimne, je jeho vkusný vzhled a řešení zabudované baterie v rámu. Není zde přítomna žádná ošklivá krabička s akumulátory na tyči, kolo působí pěkně a jednolitě.
Musíme pochválit výrobce za kvalitu zpracování rámu, protože při jízdě na něm jsme měli pocit velmi pevné konstrukce. Nemuseli jsme speciálně dotahovat žádné šrouby, takto přišel přímo z továrny. Nevšimli jsme si ani žádného chrastění z přední vidlice či rámu.
Hmotnost kola je 24 kg, výrobce uvádí nosnost kola 120 kg a je vhodný pro postavy od 155 – 190 cm. Při výšce 190 cm bychom ale už přemýšleli o vylepšení na širší řidítka.
27,5″ pneumatiky a hydraulické brzdy
Randride YG90 obuli do CST pneumatik o rozměrech 27,5 x 2,4 palců a doplňuje nabídku klasických horských elektrokol. Z Číny jsme zvyklí spíše na „fatbiky“ s tlustými 4palcovými pneumatikami, za to dáváme Randride plus. Pneumatiky dobře drží i při sjezdu na terénu, takže za nás jsou pozitivem.
Použity jsou 2-pístkové hydraulické brzdy Shimano MT200 se 160 mm kotouči, což hodnotíme jako velké plus, protože většina levnějších Číňanů má stále jen mechanické brzdy, které nemusí být špatné, ale hydraulika je určitě lepší.
Výrobce udává 1000 W motor
Výrobce i prodejci uvádějí u Randridu YG90 1000 W motor, který nemá značku, takže se jedná o no-name Čínu, případně něco přímo z továrny. To bylo vidět v reálném srovnání s Lankeleis RV800 Plus, který testujeme. Ten má 750 W Bafang motor, takže v nominálním výkonu je o něco slabší, ale na rovince za ním Randride vůbec nestíhal. Zde je vidět rozdíl ve značkovém a no-name motoru.
I přes tento fakt je kolo poměrně svižné a na 40 km/h se dostane bez větších problémů. Samotný výkon kola ovlivňuje i použitý controller a v tomto případě zde může být něco slabšího.
Slabé zadní odpružení, přední průměrné
Samozřejmě v cenové hladině Randride YG90 nemůžeme očekávat žádnou vzduchovou přední vidlici či zadní vzduchový tlumič. Vpředu je použita poměrně průměrná vidlice s nastavitelným pérováním, která nepřekvapí, ale ani neurazí. Vzadu se nachází základní čínský tlumič, který bychom při živé váze 85 kg a více doporučovali určitě vyměnit za vzduchový, který lze sehnat za dobrý peníz z AliExpressu.
Např. tento tlumič používá také TOP čínský e-bike Lankeleisi RV800 Plus. Určitě je ale při jízdě terénem cítit, že kolo je celoodpružené a nerovnosti se snaží vyhladit, v čemž nás přesvědčila rychlá jízda přes travnatou hráz.
Dojezd na jedno nabití a baterie
Horské kolo Randride YG90 obsahuje čínský no-name akumulátorový článek s kapacitou 17 Ah (816 Wh), což není úplně nejméně, ale buďme upřímní, mohlo to být i lepší. S tímto faktem je třeba počítat i při celkovém dojezdu při čistě elektrickém pohonu. Baterie je odnímatelná, i když ze začátku může jít těžší ven, lze ji vyjmout ji přes spodní hranu.
My jsme se rozhodli testovat Randride v pořádném lesním terénu v kombinaci s běžným asfaltem. Vybrali jsme se na kopcovitou trasu s celkovým stoupáním 413 metrů a zvolili jsme si rychlostní režim 3 z 5 a snažili jsme se i aktivně šlapat, protože nejsme žádní důchodci.
Ujeli jsme dohromady 38,31 km a zůstaly nám 3 paličky baterie, což by postačilo ještě možná na dalších 4 - 5 kilometrů. 2 kilometry jsme absolvovali na úvodní focení, takže celkový dojezd při asistenci můžeme zaokrouhlit na 45 kilometrů. Testovací jezdec měl váhu 80 kg a 180 cm.
Pokud se trochu věnuješ čínským kolům, tak víš, že dojezdy uvedené o výrobce je třeba brát s rezervou. U prodejců se uvádí dojezd 40 km čistě v elektrickém režimu a 70 – 90 při asistovaném, což není reálné. Nabíjení bude trvat od 7 – 9 hodin s přibalenou 2 A nabíječkou a kolo je postaveno na 48 V systému.
21 převodník Shimano
Výrobce se rozhodl použít základní Shimano Tourney TZ přehazovačky s 21 rychlostmi (3 vpředu, 7 vzadu), což jsme v této cenové kategorii také očekávali. Není to nic přeborného, na řídítkách jsou umístěny poměrně nepraktické páčky, je to prostě úplný základ.
Pokud chceš za jízdy i šlapat a nechceš se jen vyvážet, dá se to na třetím rychlostním režimu. Tam sice motor zabírá do maximální rychlosti režimu, ale následně tě nechá šlapat samého. My jsme takhle prošli i naši testovací trasu na dojezd. Při čtvrtém rychlostním režimu je už kolo rychlejší a šlapání tam je víceméně zcela naprázdno, takže o všechno se stará motor.
Závěrečné hodnocení: Randride YG90
Randride YG90 v cenové kategorii 1000 € chce přinést nadšencům klasické horské cyklistiky svižnou jízdu díky poměrně výkonnému motoru, kvalitnějšími hydraulickými brzdami a velmi pěknému vzhledu se zabudovanou baterií v rámu. A my musíme zhodnotit, že se mi to podařilo opravdu velmi dobře.
Potěší odpružení vpředu i vzadu, přehledný a dobře vypadající displej, jak jsme zmínili také Shimano hydraulické brzdy, na které se můžeme spolehnout během rychlého sjezdu či svižný motor s výrobcem udávanými 1000 watty.
Samozřejmě, náročný uživatel si najde pár nedostatků, ale v dané cenové kategorii je třeba počítat s některými levnějšími komponenty. V konkurenci u slovenských lokálních prodejců se jednoznačně jedná aktuálně o jeden z nejlepších horských kol za 1000 €.
Pokud jsme tě recenzí přesvědčili o koupi tohoto obratného horského elektrického kola, využij nabídky našeho partnera Geekbuying.
RANDRIDE YG90A/YG90B
Expresní doručení z francouzského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního španělského skladu. Dodání ze Španělska většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z francouzského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního španělského skladu. Dodání ze Španělska většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
mám ho doma víceméně se vším v recenzi souhlasím, z mě max spokojenost i když to nejsou značkové články ale dojezd max stačí na eco režim na 1-2 stupni do 25-30km/hv pohodě dam cca 90-95km a to vážim kolo 100 ,takže i dojezdy víceméně sedí, což je poměrně vzácné, že se čín trefí. odkud jsem koupil i náhradní baterii další 300Ah ale ebajky mají v polském skladu no baterii posílají přímo z jejich skladu z činy, najdete to lehko ofiko prodejce na alibabě kdo by tedy chtěl náhradní díly včetně baterie je Foshan Yuexun Vehicle Industry Co., Ltd. takže se obrátit se v takovém případě na ně.
samozřejmě oni nabízejí díly na všechny randride modely, nabízejí na prodej defacto všechno od této značky
já právě o tomto biku rozmyslím… ale z té recenze jsem taky že spíš asi ne… vy byste ho doporučili?
Za tu cenu určitě a rozhodně doporučuji, za mě max. spokojenost, těch pár nedostatků mu odpustím, jinak chcete-li jezdit kousek i terén, zadní plech blatník nedoporučuji montovat, články i když nejsou značkové jsou poměrně kvalitní a dobré, dají paradny dojezd v asistent módě, má to výborné hydraulické brzdy shimano, to je základ+27 převodů, co si víc přát. nerozumím proč do modelu 2023 resp co se prodává na geeku bgg začali dávat jen ten ořezaný 90 převodový základ. určitě nenájdete
Snad baterii to má stejnou, já jsem měřil dojezd na prvním, resp. bohatě alespoň za mě stačí a vyhovuje, tady jsem dal dojezd v asistu do cca 1-2km přesně jak psali