Představujeme ti novinku na trhu skládacích elektrických kol z Číny, PVY Z20 Pro. Jedná se o klasickou skládačku, jejíž design již dobře známe i díky jiným značkám. Nabízí 250 W motor, 10.4 Ah baterii s maximálním dojezdem kolem 50 – 80 km.
V recenzi se podíváme na kvalitu zpracování jednotlivých komponentů a zaměříme se zejména na jízdní vlastnosti a celkové pohodlí či výkon.
Takto levný ještě předtím nebyl
My jsme testovali toto elektrické kolo díky prodejci Geekbuying, který ho má dostupný přímo v EU skladu s rekordním kuponem. Doručení tak bude bez celních poplatků a proběhne velmi rychle.
K objednávce ti prodejce přibalí také dárkový box v hodnotě až 154 €, který obsahuje GPS lokátor, bezpečnostní zámek i úložný box na řidítka.
Důležité: Na objednávky z Geekbuying se vztahuje naše VIP podpora, kterou získáš po stažení našeho rozšíření do prohlížeče Chrome pouze v počítači (u tohoto obchodu nikdy nenakupuj přes aplikaci).
🔥 Extra sleva při platbě: Na Geekbuyingu platí sleva 5 € v hodnotě nákupu nad 200 € nebo sleva 10 € přes 400 € při platbě přes službu PayPal nebo kreditní kartou.
PVY Z20 Pro
akcie EU
akcie EU
% Zľava pri platbe
10,29 €Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | PVY Z20 Pro |
---|---|
Rozměry ve složeném stavu | 645 x 890 x 380 mm |
Rozměry v rozloženém stavu | 117 x 156 x 620 mm |
Hmotnost | 25 kg |
Motor | 250 W s maximálním výkonem 500 W |
Baterie | 36 V 10.4 Ah lithiová baterie |
ovladač | 42 V / 20 A |
Dojezd na jedno nabití | 50 - 80 km |
Maximální zátěž | 120 kg |
Doporučená výška jezdce | 150 - 190 cm |
pneumatiky | 20 "x 2.3" |
Brzdy | mechanické kotoučové |
Přehazdovačka | 6-stupňová Shimano |
odpružení | přední vidlice s možností zámku |
Displej | ano |
Osvětelení | přední LED na baterii |
Obsah a kvalita balení
Elektrické kolo PVY Z20 Pro k nám dovezlo kurýr DPD v poměrně velké a těžké krabici. Její celková hmotnost byla kolem 34 kg a rozměry 90.5 x 66 x 41 cm. Krabice je ze silného kartonu, takže jen tak snadno se nepoškodí.
I kdyby přece, kolo je uvnitř zabaleno přímo výborně. Téměř všechny části, které by se mohly poškodit, jsou krásně obalené v pěnové výztuze či v siloně. Kvalita balení je tak vynikající, co vysoce oceňujeme.
Dostali jsme také dvojici dárků, plachtu na motorku a držák pro smartphone. Plachta je samozřejmě využitelná i na kolo, takže během skladování například během zimy jej ochrání před prachem. Co se týče držáku na chytrý telefon, ten je obyčejný plastový, ne příliš kvalitní. Dárky zdarma jsou ovšem vždy milým překvapením.
Po otevření krabice se v horní části nachází krabička s nabíječkou, nářadí potřebné k montáži, papírová dokumentace, pedály, zadní odrazka a přední LED světlo. Po odstranění množství pěnové výztuhy se dostáváme k samotnému kolu, který je složen s demontovanými řídítky, pedály a bez sedadla.
Jednoduchá a rychlá montáž i bez návodu
Hned na úvod musíme podotknout, že montáž je velmi jednoduchá a rychlá. V návodu sice nenajdeš žádný postup s ilustracemi, ale celý proces je intuitivní a zvládneš to i bez návodu.
Nejvíce času z celého procesu nám vzalo odstranění všech ochranných prvků a pásků, které chrání skutečně téměř každý díl na kole. První kroky vedly k upevnění řídítek.
Pro tento úkon stačí vložit tyč vedoucí od řídítek na své místo, k čemuž pomáhají šipky vyobrazené na spoji jednotlivých částí. Po správném vložení stačí sklopit řídítka pomocí páky a uchytit je pomocí šroubu, který se zpřístupní sklopením řídítek.
Následovalo upevnění sedáku, které není třeba nijak speciálně popisovat. Pedály se také jen jednoduše zašroubují a dotáhnou pomocí přibaleného klíče. Posledním krokem bylo upevnění zadní odrazky a předního LED světla.
Právě přední světlo nám dalo nejvíce zabrat, jelikož matice šroubu je poměrně obtížně přístupná s vidlicovým klíčem, který je v balení. Kuriózní je, že přední LED světlo je na baterky, tedy není napájeno z baterie kola. Jedná se o poměrně netradiční řešení u elektrického kola.
Kvalita zpracování a design
Kvalita je u čínských kol často velkým otazníkem a ne vždy je nejlepší. PVY Z20 Pro však zaujme hned na první pohled velmi dobrým zpracováním a krásným lakováním. Rám je hliníkový a na lakování byly použity až čtyři vrstvy, což je velmi slušné.
Celé kolo je poměrně mohutné, což se podepsalo i na váze. Ta představuje přibližně 25 kg, což vůbec není málo. Kolo je na přenášení dost těžké, ať už si ho složíš nebo ne. Konstrukčně připomíná například konkurenční Fiido D4S.
Design tak není žádnou novinkou, ale za nás jde o povedený kousek. Líbí se nám kola, celá konstrukce nebo i jednoduchý, ale moderní displej na řídítkách. Celkově musíme uznat, že se nám kolo po stránce vzhledu moc líbí.
Možnosti přizpůsobení a skládání
Kolo PVY Z20 Pro má výškově nastavitelná řídítka i sedátko, čímž je vhodné pro postavy s výškou přibližně od 150 cm do 190 cm. Náš redaktor, který kolo testoval, má 185 cm a naprosto mu tyto možnosti přizpůsobení postačovaly. Řídítka lze nastavit na výšku 108 až 125 cm od země a sedátko v rozmezí 76 – 110 cm.
Maximální výrobcem udávaná hmotnost jezdce je 120 kg, takže kolo je vhodné pro většinu postav. Oceňujeme také mohutný stojan, který drží kolo velmi stabilně.
Co se týká skládání, zde také nejde o nic nového. Kolo dostaneš do složeného stavu sklopením řídítek pomocí páky a složením celého kola ve středovém rámu na polovinu. Zde slouží k odjištění malá pojistka a další páka. V takovém stavu má kolo rozměry 645 x 890 x 380 cm a bez problémů ho odvezeš v kufru auta, i když ti tam zabere hodně místa.
Nepříliš kvalitní odpružení a brzdy
Bohužel, podobně jako u jiných elektrických kol v této cenové kategorii, ani zde není všechno dokonalé. Snad nejhůře je na tom přední odpružená vidlice, která je pružinová a nemá nejlepší tuhost. Při rychlejším přechodu nerovnostmi často naráží na svůj limit, přičemž se z ní ozývá bouchání. Kolo tak příliš nedoporučujeme vzít do terénu.
Co se týká brzd, jedná se o mechanické kotoučové brzdy, ne hydraulické. Kotouč má velikost 160 mm a páky se sice mačkají příjemně, ale účinnost brzd je slabší. Elektrické kolo by si rozhodně zasloužilo kvalitnější brzdy.
Problém je v tom, že podobně jako u elektrických koloběžek, brzdy nemají dvojici plotýnek. Každá má jen jednu brzdovou plotýnku, která z jedné strany tlačí na kotouč. Navíc, kotouč není zcela dokonale rovný, a proto se v některých místech mne. Brzdy dokonce i pískají.
Výkon a ovládání
PVY Z20 Pro disponuje elektrickým bezuhlíkovým motorem, který je umístěn v zadním náboji kola. Jeho nominální výkon je 250 W, maximální 500 W. Maximální rychlost je 25 km/h, ale nechybí možnost odblokování na vyšší rychlost, 32 km/h. O tom, jak si rychlost odblokovat si povíme později.
Na řídítkách najdeme poměrně jednoduchý, ale elegantní displej, který zobrazuje aktuální rychlost, jízdní režim, kapacitu baterie a ujetou vzdálenost od posledního zapnutí. K dispozici jsou čtyři režimy – jeden bez asistence motoru a tři s podporou elektrického motoru a rychlostmi 15/20/25 km/h.
Všechny tyto režimy jsou tzn. asistenční, což znamená, že elektrický motor se aktivuje jen pokud točíme pedály (stačí i pomalu). Přidávání plynu pomocí otočné páky funguje jen do rychlosti 6 km/h.
Jak odblokovat rychlost na 32 km/ha co se tím změní? Je to jednoduché a velmi podobné jiným kolům či koloběžkám z Číny. Stačí podržet obě tlačítka na displeji současně po dobu několika vteřin, čímž se dostaneme do speciálního menu. Zde jsou k dispozici volby P1 a P2. První možnost, P1, slouží k přepínání jednotek mezi km/ha mph. P2 slouží k přepnutí maximální rychlosti z 25 na 32 km/h.
A co se ještě odblokováním změní? Maximální rychlost všech režimů se navýší na 18/25 a 32 km/ha hlavně, při všech třech režimech funguje i výhradně elektrický pohon pomocí páčky, bez otáčení pedály. Zvláštní je, že takovýmto způsobem se dostaneme na maximální rychlost 32 km/h při kterémkoli ze tří jízdních režimů.
Jak je to s jízdou do kopce? Není to žádná sláva, ale na druhé straně to není ani tak špatné. S menšími kopci si poradí au strmých kopců sice výrazně zpomalí, ale citelně pomůže se stoupáním tak, abychom se příliš nemuseli namáhat.
Baterie a výdrž
Ve středové konstrukci najdeme 36V 10.4 Ah baterii, která je vyjímatelná. Pro tento účel slouží klíč, který je dodáván k jízdnímu kolu. Nemusíš tak mít obavy, že by ti baterii někdo ukradl z kola na veřejnosti.
Baterie na svém místě drží velmi dobře a oceňujeme zejména kryt s pryžovým obložením, který se nachází na druhé části skládací konstrukce a chrání baterii před vnikem vody.
Výrobce udává maximální dojezd na úrovni 50 - 80 km. 50 při čistě elektrickém pohonu a 80 km při asistenci pedály. My jsme kolo testovali během zimy v teplotách blízkých mrazu, takže celkový dojezd na jednu jízdu jsme nevyzkoušeli. Vzhledem k hmotnosti kola i jezdce a povětrnostním podmínkám bychom na jedno nabití ujeli přibližně 20 km v elektrickém režimu bez dopomoci pedály. S občasným zabíráním pedály se dojezd samozřejmě prodlužuje.
Baterku si můžeš dobít v kole pomocí přibalené nabíječky nebo i po jejím vyjmutí z konstrukce. Krytka, která chrání konektor je poměrně velká a celá pryžová. Nachází se v horní části středové příčné tyče. Kromě portu na nabíjení se zde nachází také tlačítko pro zapnutí či vypnutí a USB port, pomocí kterého poslouží baterie i jako powerbanka.
Pohodlí během jízdy a další kompomenty
Jak jsme již zmínili iv předchozích kapitolách, kolo disponuje předním odpružením, ale k pohodlí během jízdy přispívá i pohodlné sedátko s mírným pružením a 20″ nafukovací pneumatiky. Ty jsou opravdu dobré, odolné a pohodlné.
Nezmínili jsme ještě převody. Vzadu najdeme 6 stupňovou přehazovačku Shimano a vpředu jeden převodník se 48 zuby. Tady vše funguje správně, ale při rychlé jízdě už neumíme kolu dopomoci, protože chybí těžší převody.
Celkově je tak jízda pohodlná a bezproblémová, ale jak jsme již zmínili i dříve, dojem kazí přední vidlice, která klepe. Oceňujeme také lakované blatníky a zadní držák, který poslouží i pro dětskou sedačku či menší nákup.
PVY Z20 Pro: Závěrečné zhodnocení
Skládací městské kolo Z20 Pro je novinkou od značky PVY. Vychází ze známé konstrukce podobné elektrickým kolem Fiido a přináší 250 W motor s maximálním výkonem 500 W. Potěší kvalitní skládací konstrukce s dobrým zabezpečením baterie a kvalitním lakováním.
Kolo lze jednoduše složit se sklopenými řídítky, ale jeho celková hmotnost není vůbec nízká a pohybuje se na úrovni 28 kg. Oceňujeme také výškově nastavitelná řídítka, sedátko a přehledný displej. Potěší také možnost navýšení rychlosti na 32 km/h.
Negativem jsou snad jen slabší brzdy a méně kvalitní přední vidlice, která sice svůj úkol splňuje, ale snadno narazíš na její limity, při kterých nepříjemně klepe.
PVY Z20 Pro
akcie EU
akcie EU
% Zľava pri platbe
10,29 €Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Pokud jsme tě přesvědčili o koupi tohoto elektrického kola, už víš, kde ho máš koupit.