Od poměrně mladé čínské značky Lankeleisi jsme již testovali několik velmi zajímavých modelů kol. Tentokrát zde máme Lankeleisi RV700 Explorer, který je cenově dostupnější, ale stále si zachovává vysokou kvalitu a atraktivní design.
Tento elektrický celoodpružený fatbike jsme pořádně provětrali. V naší podrobné recenzi se dozvíš vše od základních technických specifikací až po naše osobní zkušenosti či v neposlední řadě i test dojezdu na jedno nabití.
Kde koupit Lankeleisi RV700?
E-bike Lankeleisi RV700 je aktuálně dostupný na oficiální stránce výrobce. Jedná se o doručení přímo z EU skladu, což znamená, že do 7 pracovních dnů bude u tebe doma a nemusíš se bát žádných celních poplatků.
Máme spolupráci s oficiálním prodejcem značky kvalitních kol Lankeleisi a tomto článku najdeš všechny informace a výhody nákupu. Jednou z hlavních výhod je jednoznačně lepší zákaznická podpora a delší záruka až 3 roky na rám a 1,5 roku na baterii!
Lankeleisi RV700
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | Lankeleisi RV700 Explorer |
---|---|
Hmotnost | 31 kg |
Materiál rámu | hliníková slitina 6061 |
přední vidlice | pružinová olejová se zdvihem 100 mm |
Řídítka | 31.8 x 730 mm |
pneumatiky | 26 x 4 " |
Motor | 1000 W/max točivý moment 90 Nm |
Baterie | 48 V / 16 Ah |
Nabíječka | 48 V / 3 A |
přístup | 45 – 55 km v čistě elektrickém režimu / 90 – 120 km v asistenčním režimu |
senzor asistence | 12-bodový Holzerův snímač |
Displej | barevný TFT |
Vodotěsnost | IP54 |
rychlosti | 7 / přehazovačka Shimano Altus M310 |
Kazeta | SUNSHINE 14-28T |
Brzdy | hydraulické ZOOM H875 |
Maximální nosnost | 150 kg |
Kvalita a obsah balení
Elektrické kolo Lankeleisi RV700 Explorer nám dovezl kurýr společnosti SPS ve velké a těžké krabici, což však nikoho nepřekvapuje, protože jde o 26palcový fatbike a ne malou skládačku.
Kolo je uvnitř v částečně demontovaném stavu chráněno množstvím pěnových výztuh. Ty jsou k rámu kola a jednotlivým komponentům poctivě uchyceny pomocí stahovacích pásků. Přesto jsme na ráfku kola našli výrazný škrábanec, který vznikl pravděpodobně od kliky pedálu.
Výrobce se sice snažil a na pohled je kolo skutečně velmi dobře zabalené, ale ani to nestačilo aby nám přišel v bezvadném stavu.
Kromě samotného kola najdeme v krabici také menší krabičku s příslušenstvím a přední blatník. Ve zmiňované krabičce najdeme manuál, sadu imbusových klíčů, a také malé bonusy navíc - pumpu a zámek na kolo.
Montáž není komplikovaná
Podobně jako bývá zvykem iu jiných kol, i Lankeleisi RV700 Explorer má v krabici demontováno přední kolo, řídítka a tentokrát jen přední blatník. Zadní blatník i sedlo jsou na svém místě. Montáž tak bude o něco kratší než ve většině případů. Více času nám zabralo odstranění a odklizení všech ochranných pěnových výztuh.
Začali jsme s představcem. Ten jsme museli nejprve uvolnit pomocí dvou šroubů na bocích, jelikož byl otočen směrem dovnitř. Následně jsme do něj upevnili řídítka, otočili je do správné polohy a zatáhli příslušné šrouby.
Potom jsme se vrhli na montáž předního kola a pedálů. Ty jsou krásně označeny spolu se symbolem, který nám napovídá do které strany máme pedály utahovat. U předního kola jsme si všimli, že se brzdové destičky mírně mnou o kotouč, což jsme však rychle vyřešili nastavením brzdového třmenu do správné polohy.
Na konec jsme si nechali to, co máme nejméně rádi - upevnění předního blatníku se světlem.
Celá montáž byla opravdu rychlá a také poměrně jednoduchá. Oceňujeme, že výrobce přibaluje kvalitní a dlouhé imbusové klíče, se kterými se pracuje velmi dobře. Podobně kvalitní je i vidlicový klíč pro utažení matic u kol.
Atraktivní design a kvalita zpracování
Lankeleisi RV700 Explorer je celoodpružený fatbike, který rozhodně zaujme hned na první pohled svým stylovým designem. My jsme ho měli k dispozici ve žluté barvě, ale k dispozici je iv modré. Přední vidlice je však v obou případech žlutá a barevně se mění jen ráfky kol. Osobně se nám žlutá verze líbí víc.
Jde o kolo, za kterým se otočí nejeden kolemjdoucí, protože je těžké ho přehlédnout. Rám je vyroben ze slitiny hliníku s označením 6061 a celková nosnost kola činí 150 kg.
Dominují široká 26palcová kola, vysoká přední vidlice, široká řídítka a atraktivní geometrie rámu. Celková kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni, takže design i kvalitu hodnotíme mimořádně pozitivně.
Široká řídítka a barevný TFT displej
Vždy nás potěší, pokud má horské kolo široké a zahnuté řídítka, protože s takovými se nám jezdí nejlépe. Lankeleisi RV700 není výjimkou a potěší 73 cm širokými řídítky, která jsou ve výšce přibližně 115 cm od země.
Dominantou řídítek je velký a barevný TFT displej uprostřed. Displej má syté barvy a je dobře čitelný. Zobrazuje více údajů jako kapacita baterie, aktuální rychlost, jízdní režim či další informace o jízdě. Bohužel stav baterie zobrazuje pouze graficky v podobě symbolu s pěti dílky. Škoda, že zde nemáme také aktuální napětí baterie.
Na levé straně řídítek najdeme brzdovou páku přední brzdy a pogumovaný ovladač pro zapnutí/vypnutí, přepínání mezi režimy a ovládání světel.
Na opačné, pravé straně, je zase brzdová páka zadní brzdy, řazení Shimano a ovladač plynu, který je namontován od výroby. Jedná se o tzv. poloviční motorkový plyn (half-twisted throttle). Klasický grip bez ovladače plynu výrobce nepřibaluje.
Výkon a maximální rychlost
Lankeleisi RV700 Explorer dostal do výbavy 1000W motor, který je umístěn v náboji zadního kola. Jeho maximální točivý moment představuje 90 Nm.
Jak jsme zmínili už i výše, na řídítkách máme od výroby ovladač plynu, takže s kolem umíme jezdit i jako s mopedem, tedy zcela bez kroucení pedály. K dispozici je 6 jízdních režimů s označením 0 až 5. Nultý stupeň je bez elektrického pohonu, zatímco zbývající stupně jsou již s elektrickým pohonem, odstupňovány podle maximální rychlosti. Ta představuje 25 km/h.
Jelikož 1000 W a 25 km/h příliš nejde dohromady, ve skrytém menu nechybí možnost navýšení rychlosti. Do tohoto menu se dostaneme současným podržením tlačítek + a -. Konkrétní nastavení limitu maximální rychlosti se ukrývá pod volbou P6. Nastavit si zde můžeme až 100 km/h, ale kolo zvládá maximálně přibližně 48 km/h.
Zrychlení je vzhledem k hmotnosti a rozměrům kola vcelku slušné, ale pro dosažení maximální rychlosti jsme potřebovali delší rovinku. S tímto kolem se však dá docela pěkně i jezdit na kole, ne jen naprázdno kroutit pedály.
Na druhém či třetím stupni umíme bez problémů i zabírat pedály. Kolo se zbytečně nerozjíždí na vyšší rychlost než je nutné a když přestaneme kroutit pedály, hned odstaví elektrický pohon. Čtvrtý stupeň už je při odblokované rychlosti na hraně, jelikož nad 35 km/h už musíme točit pedály velmi rychle abychom ještě alespoň jemně zabírali. Při pátém stupni už točíme téměř jen naprázdno, jelikož kolu chybí těžší převod.
Protože hmotnost kola překračuje 25 kg, nezapomeň na povinnost mít uzavřeno i PZP, a to i v případě, že bys jezdil s omezenou rychlostí na 25 km/h. Více informací najdeš například i v našem článku.
Celo-odpružený rám
Vpředu dominuje kolu prodloužená vidlice, která však není vzduchová ale standardní pružinová s olejem. Její maximální zdvih je 100 mm, ale perfektně dotváří design kola. Má nastavení komprese od úplného uzamčení.
Její chod není nejlepší, ale většinu běžných nerovností tlumí dobře. Z vidlice se však často ozývá jakési klepání, ale jeho přesnou příčinu jsme nedokázali identifikovat, takže tyto pazvuky jsme neuměli odstranit.
Kolo doplňuje také zadní tlumič, který nese označení GSX-200 GO SUXE. Ten je poměrně tuhý, neboť pravděpodobně jde jen o jakýsi model základní kategorie. Výměna za lepší by kole rozhodně pomohla.
Celkově tak odpružení není ideální, ale obecně je jízda na kole docela pohodlná, k čemuž jednoznačně přispívají i velké a široké pneumatiky.
Kvalitní brzdy ZOOM
K těžkému, velkému a rychlému kolu neodmyslitelně patří kvalitní brzdy, na což však několik výrobců jaksi zapomíná. Lankeleisi do této kategorie ovšem nepatří, a tak se můžeme těšit z kvalitních hydraulických brzd ZOOM H875.
Páčky jsou krátké, mačkají se příjemně a lehce, ale hlavně jejich účinnost je velmi dobrá. Kotouč patří mezi ty větší, má však méně standardní průměr, 170 mm.
Baterie a dojezd
Baterie v elektrickém kole Lankeleisi RV700 Explorer má 48 V/16 Ah a je částečně zapuštěna v rámu. Osobně se nám takové uchycení baterie docela líbí. Designově pěkně zapadá do rámu, i když v něm není celá zapuštěná.
Výrobce udává dojezd při čistě elektrickém režimu 45 – 55 km jedno nabití, případně 90 – 120 km při asistovaném režimu. Ani v jednom z případů však blíže nespecifikuje při jaké rychlosti nebo ve kterém režimu byl dojezd měřen.
My jsme si samozřejmě dojezd ověřili v našich podmínkách při našem stylu jízdy. Kola a koloběžky vůbec nešetříme, abychom ti ukázali reálný dojezd při takové jízdě, při jaké si kolo užiješ co nejvíc. Mohli bychom jezdit maximální rychlostí 25 km/h, případně i při nejnižším rychlostním režimu, abychom naměřili co nejvíce kilometrů, ale toto není náš styl.
Nastavili jsme si maximální rychlost, zvolili nejvyšší režim a nejprve jsme se jen pohodlně vozili v čistě elektrickém režimu za použití ovladače plynu. Jezdili jsme v okolí Košic, takže opět jsme nevynechali ani kopce, kterých je v této oblasti mnoho. V takovém módu jsme ušli 32.4, což vzhledem k vyšší hmotnosti a širokým pneumatikám vůbec není málo. Displej kola zobrazoval jen o 0.5 km více ve srovnání s aplikací Strava ve smartphonu.
Jelikož jsme této vzdálenosti dosáhli při nejvyšším režimu bez pomoci pedály, můžeme ji považovat za jakýsi minimální dojezd, od kterého se umíme dále odpíchnout.
Na další jízdu jsme se vybrali ve třetím rychlostním režimu, při kterém jsme zabírali i pedály a během jízdy jsme se řádně zapotili, takže nešlo o žádné vození jen na elektrický pohon. Vybrali jsme si jízdu v terénu, s více stoupáními ale i sjezdy. Společně jsme urazili 50.8 km.
Tady hezky vidět jak závisí maximální dojezd na stylu jízdy a terénu. Pokud bychom jezdili jen po rovinkách a po silnici, dojezd by byl určitě ještě výrazně delší.
Osvětlení a řazení
Kolu Lankeleisi RV700 chyb a zadní červené světlo ai to přední je poměrně slabé. Bohužel nemáme zde ani odrazky ve výpletu kol, takže v tomto směru je kolo vybaveno dost slabě. Chybí zde dokonce i houkačka.
Řazení od značky Shimano je v tomto případě solidní a naprosto dostačující. Značka Lankeleisi se nezařazuje ke konkurenci jako Engwe či DUOTTS, kteří volí ve většině případů jen zcela základní model řazení. Tady najdeme Shimano Altus, které bychom rádi viděli iu jiných kol z Číny.
Lankeleisi RV700 Explorer: Závěrečné zhodnocení
Elektrický fatbike Lankeleisi RV700 Explorer je mimořádně zajímavým kouskem, který láká pozornost hned na první pohled. Zaujme však nejen svým designem, ale také kvalitní konstrukcí, dobrou geometrií rámu, výkonem 750W nebo i kvalitními brzdami ZOOM.
Testování tohoto kola jsme si skutečně užívali a uměli bychom si jej představit i pro dlouhodobé využívání. Menším nedostatkem je odpružení, zejména to zadní, které má příliš tuhý tlumič, ale to je věc vylepšení za pár desítek eur.
Lankeleisi RV700
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Sleduj web China Planet, přihlas se k odběru push notifikací a určitě sleduj naši facebooková stránka, skupinu Vše z EU skladů a odebírej náš Telegram, kde dennodenně přidáváme nejlepší nabídky a kupóny z Číny.