Čínská značka Kugoo má aktuálně v nabídce několik velmi zajímavých modelů elektrických koloběžek. Jednou z nejatraktivnějších je KuKirin G3 Pro, která nabízí dvojici 1200 W motorů či odnímatelnou baterii, což není zcela běžné.
V naší recenzi si ukážeme všechny vychytávky této propracované elektrické koloběžky, podíváme se na celkovou kvalitu zpracování, podělíme se o naše dojmy z jízdy a nebude chybět ani test reálného dojezdu na jedno nabití.
Kde koupit KuKirin G3 Pro?
Elektrická koloběžka KuKirin G3 Pro je dostupná u našeho nejoblíbenějšího prodejce Geekbuying, který má spolehlivý zákaznický servis. Nachází se přímo v evropském skladu, díky čemuž ti bude expresně doručena do 7 dnů od data odeslání bez dalších poplatků.
Důležité: Na objednávky z Geekbuying se vztahuje naše VIP podpora, kterou získáš po stažení našeho rozšíření do prohlížeče Chrome pouze v počítači (u tohoto obchodu nikdy nenakupuj přes aplikaci).
KuKirin G3 Pro
Další kupóny
Expresní doručení ze španělského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního španělského skladu. Dodání ze Španělska většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Další kupóny
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Technické specifikace
Model | KuKirin G3 Pro |
---|---|
Rozměry v rozloženém stavu | 1295 x 630 x 1360 mm |
Rozměry ve složeném stavu | 1295 x 630 x 595 mm |
Hmotnost | 39.6 kg |
Motor | 2 X 1200 W |
Maximální rychlost | 65 km/h |
Rychlostní režimy | 25 / 45 / 65 km/h |
Baterie | 52 V / 23.2 Ah |
přístup | až 80 km |
MaximálnÍ stoupání | 35° |
voděodolnost | IP54 |
Nabíjení | 2 A (5 – 10 hodin do plného nabití) |
Maximální nosnost | 120 kg |
Brzdy | přední i zadní kotoučové (hydraulické) |
pneumatiky | 10" |
osvětlení | přední; zadní; směrovky |
Displej | LCD |
Obsah a kvalita balení
Elektrickou koloběžku KuKirin G3 Pro nám dovezl kurýr v krabici o rozměrech 1310 x 300 x 615 mm a hmotností 45 kg. Jak už to u koloběžek od značky Kugoo bývá, i G3 Pro přišla ve dvojitém balení, tedy ve dvou krabicích, což zvyšuje ochranu během přepravy.
Uvnitř je koloběžka ve sklopeném stavu s demontovanými řídítky. Chrání ji polystyrenové výztuhy, které se bohužel opět drolí, takže polystyren jsme měli roztroušen po celé koloběžce.
Kromě koloběžky najdeme v krabici také manuál, sadu nálepek od výrobce, nářadí pro montáž, dvojici nabíječek a malé bonusy v podobě pumpy a náhradní duše.
Cokoli navíc je příjemným bonusem, ale nejvíce se těšíme z dvojice nabíječek, což značně urychlí nabíjení.
Montáž koloběžky je poměrně rychlá
Podobně jako většina koloběžek, i KuKirin G3 Pro je v krabici jen sklopena s demontovanými řidítky. Montáž koloběžky tak spočívá jen v upevnění řídítek do představce.
K tomuto účelu slouží čtveřice šroubů, které však nejsou příliš dobře přístupné kvůli velkému displeji uprostřed. Jeho držák totiž dost zavadí, kvůli čemuž jsme museli nejprve uvolnit šrouby na držáku displeje, mírně s ním pootočit a až tak upevnit řídítka.
Je to ovšem jediný prvek, který jsme potřebovali upevnit před první jízdou.
Kvalita zpracování a design
KuKirin G3 Pro patří mezi prémiovější modely od značky Kugoo, a tak se můžeš těšit na kvalitní zpracování. Rám je vyroben ze slitiny hliníku, koloběžka je pevná, nic na ní nevrže ani nemá zbytečnou vůli.
A co design? Ten je za nás mimořádně povedený. Typická oranžová barva v kombinaci s černým rámem jí opravdu sluší. Rozhodně se jedná o jednu z nejlépe vypadajících koloběžek v této kategorii.
Potěší i několik velmi zajímavých řešení, o kterých si povíme v následujících kapitolách. Na první pohled to vypadá, že se v tomto případě máme na co těšit.
Řídítka s kovovým ovladačem
Hned po vybalení z krabice jsme si všimli několika propracovaných prvků na řídítkách. Nejvíce nás zaujal modul s ovládacími tlačítky, který je v tomto případě celý kovový. A to není všechno, kovová jsou i tlačítka pro klakson a světla.
Dále se zde nacházejí ještě tlačítka pro zapnutí/vypnutí koloběžky, přepínání mezi režimy s pohonem jedním nebo dvěma motory a ovládání směrovek. Tyto již nejsou kovové ale plastové a pogumované, ale celkově vysoce oceňujeme takto kvalitně zpracovaný modul s tlačítky.
Řídítka mají šířku 65 cm a v jejich středu se nachází poměrně velký LCD displej. Před ním je také netradičně umístěn zámek s klíčem na rozdíl od jiných koloběžek, kde se jedná často o nekvalitní kus plastu na řídítkách.
Na levé straně je ještě brzdová páka zadní brzdy, zatímco na pravé straně je brzdová páka přední brzdy spolu s ovladačem plynu na palec.
Displej, výkon a rychlostní režimy
Zmiňovaný displej uprostřed řídítek zobrazuje více informací. Dominantou je údaj o aktuální rychlosti, ale najdeme zde konečně i informaci o aktuálním napětí baterie, spolu se symbolem zobrazujícím její kapacitu.
Dále nám displej nabídne i několik stavových údajů jako je aktuální režim, stav světel či celkovou a aktuální ujetou vzdálenost. Tyto dva údaje o vzdálenosti se automaticky přepínají každé 3 sekundy.
KuKirin G3 Pro potěší dvojicí motorů, z nichž každý má výkon 1200 W. Spolu nám to dává celkový výkon 2400 W, což rozhodně není málo. K dispozici jsou tři rychlostní režimy, a také pohon jedním nebo dvěma motory.
Při jednomotorovém pohodě má trojice režimů maximální rychlosti 25, 45 a 55 km/h, zatímco při pohonu oběma motory je to 25, 45 a 65 km/h.
Koloběžka se svým výkonem řadí spíše do střední třídy, jelikož na trhu najdeme i mnoho silnějších koloběžek. Maximální rychlost 65 km/h je však stále velmi dobrá.
Akcelerace je nejlepší od startu, při rozjezdu, kdy i zahrabe předním kolem. Později však klesá ak maximální rychlosti se dostane relativně pomaleji, než jsme očekávali. Zrychlení z 30 km/h je už dosti slabé, i když přidáme plný plyn.
Na druhé straně, jízda je díky takto nastavenému plynu krásně plynulá a hladká.
Vysoké pohodlí díky odpružení
KuKirin G3 Pro má odpružení vpředu i vzadu, o které se stará dvojice pružinových tlumičů spolu s efektním ale i funkčním uchycením kol. Pružení je na první dotek dost měkké, ale nerovnosti tlumí skvěle.
Jízda s touto koloběžkou je opravdu velmi pohodlná. Jak jsme již zmínili, nic nevrže, nehrká a koloběžka jede krásné ticho.
Kola a brzdy
Koloběžka od značky Kugoo Kirin disponuje 10palcovými koly o rozměru plášťů 80/65 – 6 a terénním dezénem. Jak jsme již zmínili iv úvodu, výrobce přibaluje jednu duši navíc.
Potěší také kotoučové hydraulické brzdy XOD XD-H800, které fungují výborně. Díky olejové náplni se brzdové páky stlačují komfortně, ale hlavně účinnost brzd je výborná.
Odnímatelná baterie
V podvozku najdeme 52 V/23.5 Ah baterii, která však není jen tak obyčejná. Bohužel jde o čínské články, ne značkové, ale na rozdíl od většiny koloběžek má tato baterie jednu skvělou výhodu.
Je totiž vyjímatelná. Po otevření vrchního poklopu, který lze mimochodem zajistit i číselným zámkem, můžeme baterii jednoduše vyjmout. Stačí odpojit kabel vedoucí k baterce a následně ji umíme pomocí madla vyjmout a nabíjet i samostatně, bez koloběžky.
Jedná se snad o jednu z největších výhod této koloběžky a nám osobně se taková možnost velmi líbí.
Dojezd na jedno nabití
Co se týče dojezdu, výrobce udává maximální dojezd 80 km při střední rychlosti. Reálný dojezd při našem stylu používání jsme si samozřejmě ověřili. Koloběžku jsme nabili na 100% a vydali jsme se na testovací jízdu se zapnutým sledováním aktivity v aplikaci Strava ve smartphonu.
Jezdili jsme v Košicích a blízkém okolí se 75 kg jezdcem. Prvních 15 km jsme šli plnou rychlostí, pak jsme na pár kilometrů zpomalili, protože jsme procházeli přes město, ale následně jsme opět zrychlili az koloběžky jsme se během celé cesty snažili dostat maximum. Jízdu jsme si skutečně užívali a koloběžku jsme nešetřili. Nevyhnuli jsme se ani více kopcům.
Dohromady jsme ujeli 35.78 km a jízdu jsme ukončili s totálně vybitou baterií. Poslední procenta se utrácí rychle, takže doporučujeme si to vysledovat při jedné z prvních jízd, aby tě nepřekvapil rychlejší pokles napětí na konci a nezůstal jsi někde s vybitou koloběžkou.
Není to moc, čekali jsme trochu lepší dojezd, ale na druhé straně, koloběžku jsme skutečně nešetřili a často jsme šli maximálkou. Tento dojezd tak klidně můžeš brát jako jakési minimum. Podle různých recenzí na internetu se více uživatelům povedl i výrazně vyšší dojezd. Všechno však závisí na stylu jízdy, terénu a hmotnosti jezdce.
osvětlení
Standardní bílé přední světlo je poměrně silné, ale svítí víceméně bodově, takže osobně nám zde chybí širší rozptyl. Zadní červené světlo je nad zadním blatníkem a je dobře viditelné. K němu výhrady nemáme.
Koloběžka je vybavena i směrovkami, ale ty jsou řešeny velmi nešťastně. Směrovky jsou červené, ne oranžové a výrobce je umístil na boky podvozku, takže je téměř vůbec nevidět.
sklápěcí mechanismus
I KuKirin G3 Pro lze jednoduše sklopit a přenést či uskladnit v takovém stavu. Sklápěcí mechanismus sestává z velkého kruhového madla, které stačí odšroubovat, čímž uvolníme kovovou západku a následně můžeme koloběžku sklopit.
Pod displejem najdeme menší hák, který zaklapne do držáku nad zadním blatníkem. Jak jsme uvedli v tabulce s parametry, koloběžka má 39.6 kg, takže přenášení v jakémkoli stavu není úplně jednoduché.
KuKirin G3 Pro: Závěrečné zhodnocení
Elektrická koloběžka KuKirin G3 Pro nás nadchla hned po vybalení. Překvapí zejména kvalitou zpracování, atraktivním designem a vyjímatelnou baterií, což často nevidět.
Koloběžka během jízdy nehrká, nic nevrže a celá konstrukce je na vysoké úrovni. Potěší také duální pohon s celkovým výkonem 2400 W, vysoké pohodlí během jízdy díky dobrému odpružení či účinné hydraulické kotoučové brzdy.
Za kvalitu se ovšem platí, a tak KuKirin G3 Pro nepatří mezi ty nejlevnější modely. Negativa se nehledají snadno, ale při maximálním využití na plný výkon počítaj s dojezdem jen kolem 35 km. V tomto směru koloběžka nijak nepřekvapí v porovnání s podobnými modely.