Koloběžky od značky KuKirin jsou mimořádně oblíbené zejména pro jejich výborný poměr mezi cenou a výbavou. Jinak tomu není ani v případě KuKirin G2, kterou jsme v redakci otestovali. Za méně než 500 EUR nabízí 800W motor s maximální rychlostí 45 km/h.
V recenzi se podíváme na design a kvalitu zpracování koloběžky, změříme dojezd na jedno nabití při plném výkonu a podělíme se také o naše osobní dojmy.
Kde koupit KuKirin G2?
Kukirin G2 najdeš v nabídce našeho partnera Banggood. Potěší i velmi rychlé doručení z blízkého českého skladu, díky čemuž tvůj balíček dorazí v průběhu 5 pracovních dnů.
Koloběžka je na Banggood aktuálně v předobjednávce, což znamená, že si ji už můžeš objednat, ale odesílána by měla být od 22. listopadu 2024.
Důležité: Na objednávky z Banggood aj Geekbuying se vztahuje naše VIP podpora, kterou získáš po stažení našeho rozšíření do prohlížeče Chrome pouze v počítači.
💶 Cena: 415 €
🎟️ Kupón: BFDKKG2
Koupit KuKirin G2 na Banggoode
Technické specifikace
Model | KuKirin G2 |
---|---|
Rozměry v rozloženém stavu | 125.8 x 66 x 126 cm |
Rozměry ve sklopeném stavu | 125.8 x 66 x 54 cm |
Hmotnost | 26kg |
Nosnost | 120kg |
Výkon | 800W (max 1200W) |
Točivý okamžik | 29N.m |
Baterie | 48V / 15Ah |
přístup | 55 km při střední rychlosti |
Nabíjení | 8-9 hodin |
odpružení | přední i zadní |
Brzdy | kotoučové mechanické (140 mm kotouč) |
kola | 10" |
voděodolnost | IP54 |
Obsah a kvalita balení
Elektrickou koloběžku KuKirin G2 nám dovezl kurýr společnosti GLS v krabici o rozměrech 123.5 x 20.5 x 57.5 cm a hmotností 29.5kg. Nejedná se o příliš velkou krabici, což naznačuje, že se jedná o kompaktnější model koloběžky.
Ta je v krabici ve sklopeném stavu as demontovanými řídítky, díky čemuž nebude její montáž komplikovaná. Kromě koloběžky zde najdeme také zadní blatník, nabíječku, manuál a nářadí se šrouby pro uchycení řídítek a blatníku.
Celá koloběžka je v krabici chráněna polystyrenovými výztuhami, takže kvalitu balení hodnotíme pozitivně. Preferujeme sice spíše pěnové výztuhy než polystyrenové, protože tyto se lámou a drolí, ale svou funkci splnily.
Jednoduchá montáž
Jak jsme již naznačili, montáž v tomto případě není nijak komplikovaná ani zdlouhavá. Spočívá jen v uchycení řídítek a zadního blatníku. Pro tyto účely se v balení nacházejí šrouby i imbusové klíče.
Koloběžku jsme jednoduše vyklopili ještě v krabici, abychom pohodlně namontovali řídítka s využitím čtyř šroubů. Teprve poté jsme koloběžku vybrali z krabice, abychom ještě uchytili i zadní blatník.
Stačí už jen dofoukat kola, dobít baterii a může se jezdit.
Design a kvalita zpracování
Designově se koloběžka KuKirin G2 jednoznačně řadí mezi ostatní modely z této série. Nabízí atraktivní design s kovovou konstrukcí. Černá, šedá a oranžová, to jsou barvy značky KuKirin, které jsou typické pro všechny jejich modely.
Koloběžka má něco přes 26kg, což sice není málo, ale velikostně patří tento model do jakési střední třídy. Platforma pro nohy má rozměry 46 x 18.5 cm a doplňuje ji i zadní šlapák. zde alespoň zmiňovaný nášlapný prostor nad zadní pružinou.
Konstrukce koloběžky umožňuje také sklápění, které je velmi jednoduché. Stačí odjistit pojistku a sklopit řídítka směrem k zadnímu blatníku.
Široká řídítka a dotykový displej
KuKirin G2 nepatří mezi velké koloběžky, ale její řídítka jsou vzhledem ke své kategorii krásně široká. Mají 66 cm, což osobně vysoce oceňujeme, jelikož širší řídítka nabízejí vyšší komfort.
Řídítkům dominuje velký displej s dotykovými tlačítky a malou clonou proti přímému slunci. Displej zobrazuje aktuální rychlost, zvolený režim jízdy, stavové ikony světel/tempomatu/startu z nuly, a také stav baterie. Symbol baterie sestává až z deseti dílků, což umožňuje přesnější vyjádření zbývající kapacity, ale i tak bychom raději viděli procentuální zobrazení.
Tři dotyková tlačítka slouží k přepínání světel, jízdního režimu a změně jednotek rychlosti mezi km/ha mph.
Co se týče rozmístění prvků na samotných řídítkách, na levé straně je brzdová páka zadní brzdy a ovladač s tlačítky pro směrovky a klakson. Na pravé straně se nachází otočný ovladač plynu, který má také páčku, brzdová páka přední brzdy a tlačítko pro zapnutí a vypnutí koloběžky.
Výkon a jízdní režimy
Elektrická koloběžka KuKirin G2 dostala do své výbavy 800W motor, díky kterému dosahuje koloběžka maximální rychlosti 45 km/h. Motor je umístěn v zadním kole. Dostupné jsou tři režimy odstupňované podle rychlostí: 25/35/45 km/h.
Celkově má koloběžka docela slušný výkon, ale nejde o žádný trhač asfaltu. Akcelerace je taková akorát, díky čemuž je koloběžka docela svižná, ale pro dosažení maximální rychlosti potřebuje delší rozběh.
Kopce zvládá průměrně. U velmi strmých kopců bez rozběhu výrazně zpomalí nebo i úplně zastaví. Nejde tak o nejlepší variantu do kopcovitého terénu.
Osvětlení i se směrovkami
Koloběžka hned na první pohled upoutá velkým předním světlem, které svítí docela dobře, ale jelikož je pevně zabudované, nenabízí možnost nastavení sklonu.
Vedle předního bílého světla jsou umístěny i směrovky, které najdeme i vzadu. Přední směrovky jsou lépe viditelné než ty zadní, jelikož zadní části dominuje silnější a větší červené světlo, při kterém se směrovky opticky ztrácejí.
Kola, brzdy a odpružení
KuKirin G2 disponuje 10palcovými bezdušovými koly. Pláště mají rozměr konkrétně 10 x 2.75 – 6.5″. Ve výbavě najdeme i kotoučové brzdy, které jsou sice jen mechanické, ne hydraulické, ale na takovou koloběžku jsou naprosto dostačující. Kotouče mají průměr 140 mm.
Jedná se o plnohodnotné kotoučové brzdy se dvěma brzdovými plotýnkami u každého kotouče. Vzhledem k hmotnosti a výkonu koloběžky ji dokáží bez problémů zkrotit a ani v nouzových situacích, kdy je třeba brzdit na poslední chvíli tě nezklamou.
Podíváme-li se na odpružení, všimneme si pružinový tlumič v přední i zadní části. Nerovnosti zvládá dobře, i když občas při vyšších rychlostech jemně koloběžka klepe.
Baterie a dojezd
V podvozku se ukrývá 48V/15Ah baterie, která by podle výrobce měla postačovat na 55 km při střední rychlosti. Takové údaje je však třeba ověřit v reálném provozu, což jsme samozřejmě nevynechali ani v tomto případě.
S koloběžkou jsme se vydali do ulic Košic a okolí. Jezdili jsme převážně na cyklostezkách a silnicích v maximálním režimu. Všude kde to situace dovolovala jsme šli maximální možnou rychlostí, neboli koloběžku jsme vůbec nešetřili. Naopak, snažili jsme se z ní dostat maximum, abychom si jízdu i patřičně užili.
Pro sledování dojezdu jsme si ve smartphonu zapnuli aplikaci Strava, která naměřila celkem 28.44 km. Překvapivě přesně měří dojezd i samotná koloběžka, jelikož displej zobrazoval dojezd 28 km. Není to mnoho, ale vzhledem k použité baterii, výkonu a hmotnosti koloběžky jde o standardní dojezd. Při pomalejší a šetrnější jízdě se samozřejmě dá přejet i výrazně více na jedno nabití.
Pro úplnost údajů ještě doplníme, že redaktor, který testoval koloběžku má hmotnost 75 kg a jezdil s ní na konci října, kdy se denní teploty pohybovaly na úrovni kolem 16 °C.
KuKirin G2: Závěrečné zhodnocení
Hledáš dobrou koloběžku za rozumnou cenu? Právě KuKirin G2 může být zajímavou volbou. Za méně než 500 EUR nabízí 800W motor vzadu, maximální rychlost 45 km/ha 48V / 15Ah baterii. Navíc vypadá velmi dobře, má široká řídítka, přehledný a velký displej, blinkry či kotoučové brzdy.
S koloběžkou se nám jezdilo velmi dobře a pohodlně. Oceňujeme i široká řídítka, která zlepšují její řízení. Jako negativum vidíme blatník, který nezakrývá příliš mnoho ze zadního kola, takže při jízdě v mokrém prostředí pravděpodobně nezůstaneš zcela suchý. Navíc přední blatník zcela chybí.