Elektrické koloběžky jsou velmi populární i v letních měsících. Ve větších městech funguje také sdílení koloběžek, to však může být omezující z pohledu poplatků, dostupnosti či zón, kam se smí a nesmí jezdit. Proto stále více z Vás zvolí koupi vlastní koloběžky, a zejména modely do města už nemusí být drahé. Důkazem toho je i dnešní model Bogist M1 Elite, který jsme podrobně otestovali v naší recenzi.
Kde koupit Bogist M1 Elite?
Novou elektrickou koloběžku najdeš pod názvem Bogist M1 Elite u našeho partnera Banggood.com. K dispozici je verze v modrém barevném provedení, se slevovým kuponem a rychlým doručením z evropského skladu, již za 5 pracovních dnů.
V tomto článku najdeš tip, jak se dostaneš ke zcela nejnižší ceně, jelikož v době publikování recenze probíhají u prodejce Banggood výprodeje.
BOGIST M1 Elite
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Toto jsou technické specifikace
Model | Bogist M1 Elite |
---|---|
Rozměry v rozloženém stavu |
107 x 43 x 54 cm |
Rozměry ve složeném stavu |
110 x 42 x 44 cm |
Hmotnost |
12.5 kg |
Motor |
350 W (BLDC) |
Maximální rychlost |
25 km/h |
rychlostní režimy |
ECO/D/S |
Baterie |
36 V / 10 Ah |
přístup |
až 30 km |
maximální stoupání |
15° |
voděodolnost |
IP54 |
Nabíjení |
4 – 6 hodin do plného nabití |
Maximální nosnost |
120 kg |
Brzdy |
přední E-ABS / zadní mechanické |
pneumatiky |
8.5" |
osvětlení |
přední / zadní |
Displej |
LCD |
zvonek |
ano |
Co najdeš v balení?
V první řadě musím vyzvednout balení jako takové. Přestože krabice přišla mírně poškozená od kurýrní služby, její obsah byl velmi precizně zabalen do měkkých, tlumicích materiálů a bublinkových či ochranných fólií.
Po rozbalení krabice zde najdeš samotnou elektrickou koloběžku, včetně řídítek (jsou sklopena a vysunuta), jakož i návod k použití a složení koloběžky. Příjemným bonusem je taška na koloběžku, která obzvláště v této cenové kategorii není samozřejmostí.
V ní se ukrývá sada šroubů a klíčů pro upevnění řídítek, nabíječka na baterii, dvě šňůry do sítě (jedna z nich is lokální evropskou koncovkou - EU Plug, 220 - 240 V / 50 - 60 Hz), jakož i dárek v podobě zámku na koloběžku s číselným kódem.
Design a konstrukce koloběžky
Koloběžka Bogist vychází z mnoha populárních městských modelů. Dvě pneumatiky spojuje kvalitní konstrukce z hliníkové slitiny, která je doplněna o protiskluzovou vrstvu na chodidla, přední a zadní světla, řidítka, LCD displej a manuální zvonek.
Vyzvednout musíme příjemné barevné provedení s modrými reflexními prvky na kolech, díky čemuž je tvá viditelnost zajištěna i v horších světelných podmínkách.
Rozměry samotné koloběžky jsou 107 x 43 x 54 cm (v rozloženém stavu) resp. 110 x 42 x 44 cm (ve složeném a zajištěném stavu). Její celková hmotnost činí pouhých 12,5 kilogramů, což z této koloběžky činí ideálního společníka iv případě, kdy ji musíš přenášet. Maximální nosnost uživatele, kterou zvládne je 120 kilogramů (včetně obsahu příruční tašky).
Zpracování konstrukce je příkladné, žádná část nevrže a svary jsou precizní. Menší nevýhodou je lesklý a méně kvalitní plast na řídítkách, který je hůře čitelný (LCD displej) a snadno se poškrábe. Jiné výhrady však nemám.
Ovládací prvky
Důležitou součástí je jednoduchost ovládání. Jedná se o cenově dostupnou koloběžku, která je vhodná i pro začátečníky, například jako první koloběžka do města.
Na pravé straně řídítek se nachází ovládací prvek pro akceleraci. Koloběžku je třeba jedním záběrem manuálně rozmačkat a následně zmáčknout ovládání akcelerace.
V základu je k dispozici systém pro rekuperaci elektrické energie. To znamená, že při pozvolném brzdění se ti energie ukládá do baterie. Koloběžka začne rekuperovat automaticky, po puštění ovládání akcelerace. V tu chvíli začne sama pozvolna brzdit.
Pokud však potřebuješ zabrzdit okamžitě, využít můžeš standardní mechanickou brzdu na levé straně řídítek, která okamžitě aktivuje zadní diskový kotouč, tak jak to znáš například na kole. Rovněž na levé straně se nachází zvonek.
Střední část řídítek je domovem LCD displeje. Ten ti zobrazí energii v baterii, aktuální rychlost i aktuální jízdní režim koloběžky. Tyto údaje si pochopitelně můžeš prohlédnout a přizpůsobit i v mobilní aplikaci.
Jeho prvky můžeš ovládat krátkým stisknutím tlačítka pro zapnutí nebo vypnutí koloběžky, které se nachází pod ním. Při dvojím stlačení následně zapneš nebo vypneš přední světla.
Jak jsou na tom evropské regulace?
Bogist myslí i na novou evropskou regulaci. Tato koloběžka ji splňuje a ty ji můžeš bez problémů používat i bez potřeby PZP. Koloběžka splňuje maximální rychlost do 25 km/h, jakož i hmotnostní limit, žádné další dokumenty tak už po koupi nemusíš vyplňovat a koloběžku na Slovensku můžeš okamžitě používat.
Výkon a jízdní režimy
Koloběžka do města ovšem rozhodně nemusí být pomalá. Má integrovaný 350 W BLDC (bezkartáčový) elektromotor, který poskytuje již zmiňovanou maximální rychlost limitovanou až 25 km/h. Tuto rychlost jsme dosahovali bez problémů na rovinkách, v kopcovitých terénech poklesla na cca 20 km/h.
Výkon koloběžky závisí i na zvoleném jízdním režimu. Přímo ovládacím tlačítkem si můžeš volit mezi ECO režimem (nejefektivnější na baterii), D – Drive a S – Speed režimem. Pochopitelně režim „S“ je nejrychlejší, odemyká maximální potenciál, ale rychleji vybije baterii. Tato data vidíš v reálném čase na LCD displeji.

Zrychlení této koloběžky je velmi dobré, a přestože výrobce udává potřebu jejího roztlačení do 5 km/h, nám se plynový „pedál“ chytil již po prvním odražení. Výhodou je také zobrazení údajů v mobilní aplikaci Bogist.
Na internetu najdeš návody i pro propojení s Tuya Smart aplikací, můžeme však potvrdit, že Bogist oficiální aplikace fungovala spolehlivě s Bluetooth připojením. Odkaz ke stažení oficiální aplikace jsme našli přímo v návodu k použití.
Jízdní vlastnosti ve městě a v terénu
Přejděme k jízdním vlastnostem. Koloběžka je určena primárně do města ai my v redakci jsme ji testovali zejména na sídlišti. Právě na chodnících, ideálně s bezbariérovým přístupem, nabízí tato koloběžka nejlepší uživatelský zážitek i rychlost či zrychlení. Problém jí nedělal ani drsnější asfalt na starší cestě.
Pokud jde o jízdu v terénu, vyzkoušeli jsme si mírně prašný i travnatý povrch. Vysloveně neprůjezdné to nebylo, avšak koloběžka se trápila a nenabízela maximální potenciál po stránce výkonu. Do těžšího terénu to určeno rozhodně není.
Brzdy, osvětlení a akumulátor
Z další výbavy můžeme zmínit integrované E ABS na předním kole, které se nám osvědčilo zejména při nouzovém brzdění (kolo má jak při brzdění lepší trakci a zkrácenou brzdnou dráhu), tak mechanické kotoučové brzdy na zadním kole. Výhodou jsou také reflexní prvky na kolech, bezdušové 8,5″ pneumatiky, které jsou poměrně odolné vůči defektům (i při ostřejších obrubnících).
O večerní jízdy s horší viditelností se postará kvalitní LED osvětlení vpředu, a také vzadu. Osvětlení ovladač dvojitým stisknutím ovládacího tlačítka nebo přes mobilní aplikaci. Kvalita osvětlení je na velmi dobré úrovni, opět vzhledem k ceně, koloběžku jsme používali iv mlhavém počasí a právě tehdy jsme ocenili LED technologii světelného zdroje. Brzdové světlo fungovalo spolehlivě a podobně jako ostatní křehké prvky koloběžky je chráněno ochrannou fólií.
Integrovaná baterie má kapacitu 36V / 10 Ah. Co říkají papíry? Výrobce slibuje 30 kilometrů na jedno nabití. Jedná se však o laboratorní údaj, navíc testovaný na uživateli s poměrně nízkou hmotností 55 kg. My jsme otestovali jízdu na uživatelích o hmotnosti 55 kg, 75 kg a také 100 kilogramů. Ve všech případech byla akcelerace koloběžky příkladná, pochopitelně největší rozdíl, a tedy nejrychlejší zrychlení zaznamenal s mírnou odchylkou uživatel s nejnižší hmotností. Jak ale dopadl dojezd?
30 kilometrů na jedno nabití není nereálných. Pokud se budeš pohybovat převážně po rovinatém terénu, rychlostí cca 15 km/hav ECO režimu. My jsme si ale řekli, že pokud už jde o městskou koloběžku, je důležitá její dynamika. Pohybovali jsme se tedy převážně na kopcovitém sídlišti, s rychlostí v rozmezí od 20 – 25 km/h. Výsledná výdrž poklesla cca o třetinu, na 20 - 21 kilometrů. Spolehlivá nabíječka s evropskou koncovkou nabijte baterii na plnou kapacitu za cca 4 – 6 hodin.
Závěrečné hodnocení: Bogist M1 Elite
Co dodat na závěr? Za svoji prodejní cenu je Bogist M1 Elite opravdu velmi dobrá koupě, s výkonem vhodným zejména do města, který splňuje i aktuální evropskou legislativu.
Pokud si chceš dopřát nový model elektrické koloběžky pro každodenní přesouvání do 30 kilometrů, s tímto modelem budeš spokojen/a.
V případě, že požaduješ lepší odpružení a máš v plánu využívat i těžší terén, je vhodnější se poohlédnout po dražších alternativách, s mohutnějším tělem a lepším odpružením.
Pokud jsme tě přesvědčili o koupi této koloběžky, učiň tak prostřednictvím našich partnerů.
BOGIST M1 Elite
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Expresní doručení z evropského skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního skladu v Evropě. Dodání z EU skladů většinou trvá od 2-10 dnů a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.