Takto na konci léta ti ještě přinášíme recenzi na elektrickou koloběžku ANGWATT CS1, jejíž hlavní předností je nižší cena, robustní konstrukce a pro mnohé více než dostatečný výkon na úrovni 1000 W. Papírové specifikace vypadají velmi slibně, pozoruhodně zní i dojezd na úrovni 85 km. Je všechno tak skvělé, jak se za danou cenu zdá, iv praxi? Toto je recenze na ANGWATT CS1.
Kde koupit ANGWATT CS1?
Elektrickou koloběžku Angwatt CS1 najdeš v nabídce našeho partnera Banggood.com. Při koupi můžeš využít také náš výhodný kupón, Allowance slevu, a potěší i rychlá doprava již do 5 dnů, z českého skladu.
Ušetři ještě více: Výslednou cenu si můžeš na Banggoode snížit s použitím dvojice slev najednou – kuponu, který najdeš v našem cenovém boxu níže a také speciálním 10 USD „allowance“ kuponem. Získáš ho na této stránce.
Angwatt CS1
Další kupóny
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Kvalita a obsah balení
Krabice, ve které koloběžka dorazila, je velmi velká a těžká. Přeprava klasickým výtahem pro tři osoby možná byla, ale sám to asi nezvládneš. Zavolej si někoho silného na pomoc. S asistencí druhé osoby je přenos možný. Rozměry balení jsou 135 x 63 x 25 cm a jeho hmotnost činí podle slov výrobce 34 kg. Krabice, která nám však dorazila, má podle štítku až 36 kg. Uvnitř krabice najdeš sklopenou koloběžku. Ta se vyznačuje skládacím mechanismem, které ho pojistka se nachází vpředu, nad dříve blatníkem. Je označena žlutým varováním. K dispozici je také háček pro zavěšení přední řídící tyče pro snadnější přenášení.
Řídítka budeš muset dodatečně namontovat, výrobce je před zabalením odstranil za účelem šetření prostoru ak tomu, aby se při přepravě nepoškodila. Jejich montáž je však jednoduchá. Stačí, když vložíš tyč s řídítky na hlavní vertikální tyč a následně jen utáhneš potřebné šrouby. Odmontováno bylo i přední světlo. Potřebné nástroje pro montáž jsou součástí balení.
Koloběžka se nachází v polystyrenových výztužích. I přes jejich přítomnost jsme si však na konstrukci všimli drobných škrábance, které mohly vzniknout při přepravě nebo během výroby/montáže. Na funkčnost samozřejmě neovlivňují.
Montáž koloběžky nám jistý čas rozhodně zabrala. Velmi dlouho jsme bádali, jak přišroubovat přední světlo, neboť příslušný závit na předním blatníku nebyl úplně provrtaný a museli jsme to rychle vyřešit pomocí vlastní vrtačky. Všechny komponenty nacházející se na řídítkách byly uvolněné, avšak úmyslně, aby sis mohl přizpůsobit jejich náklon tak, jak ti vyhovuje. Koloběžka váží 30 kg a vyznačuje se nosností až do 200 kg.
Konstrukce, kvalita zpracování, design a osvětlení
Na první pohled je ANGWATT CS1 velmi dobře zpracovanou, mohutnou koloběžkou. Je vyhotovena z hliníkové slitiny a nechybí více plastových prvků pro snížení hmotnosti a výrobních nákladů. Koloběžka unese celkově až 200 kg. Nižší cena koloběžky se projevuje mírným vrzáním konstrukce a tlumičů při nastupování na koloběžku nebo během jízdy po hrbolatém terénu. Jedná se o tichý, praskavý zvuk, na který si budeš muset zvyknout. Pocit z jízdy to ovšem výrazným způsobem nenarušuje. Koloběžka je jinak pevná, odolná a robustní.
Vypadá velmi pěkně, a to zejména po zapnutí světel. Osvětleny jsou boky, zadní a přední strana. Světlo vzadu slouží i jako směrovkové/brzdové. Přední světlo je docela silné, ale ne moc efektivní a pokud chceš jezdit na koloběžce v noci v naprosté tmě, asi bychom si dokoupili nějaké lepší světlo a připevnili ho na řidítka. Výhrady máme ik samotným směrovým světlům – trochu pochybujeme, že si jich řidiči aut na spodní straně v zadní části koloběžky vůbec všimnou. Jsou velmi malé a poněkud nevýrazné. Aktivují se posuvným tlačítkem na levé straně řídítek.
Tlačítka na již zmíněném ovládacím prvku slouží ke změně „převodů“, kterých je pět a označují výkonnostní stupně. Dále se na něm nachází tlačítko pro aktivaci světel, tlačítko pro zvukový signál, který je dost hlasitý a “Drive Transfer Switch” tlačítko, které slouží k aktivaci režimu se dvěma motory. Jelikož ANGWATT CS1 má jen jeden motor, tento ovládací prvek nedělá nic a jeho přítomnost je zbytečná. Zapomenout nesmíme ani na zapínací tlačítko. Pro aktivaci koloběžky je třeba jej zmáčknout a přiložit NFC kartu k displeji. V balení jich dostaneš dvě.
Registrace někdy proběhne ihned, jindy je třeba s čipem po obrazovce pohybovat i několik vteřin, aby se podařilo koloběžku "nastartovat". Když je koloběžka aktivní, opětovným stisknutím zapínacího tlačítka ji nevypneš, akorát se ti na displeji zobrazí celkový počet ujetých kilometrů namísto počtu ujetých kilometrů od posledního startu. Vypnout ji musíš opětovným přiložením karty k LCD panelu. V případě, že necháš koloběžku dlouho nastartovanou bez nějaké aktivity, vypne se sama.
Výkon a jízdní vlastnosti
1000 W motor je pro mnohé víc než dost. Jedná se o přední pohon, který podle slov výrobce povoluje maximální rychlost až 55 km/h. My jsme koloběžku testovali v Popradu a okolí, takže nechyběl kopcovitý terén. Po rovince model ANGWATT CS1 dosahoval avizovaných 47 - 55 km/h. Nejvyšší rychlost, 55 km/h, se podařilo dosáhnout při jízdě z kopce, jinak očekávej těch 45 - 50 km/h, v závislosti na úrovni nabití baterie. Akcelerace je při nejvyšším výkonnostním stupni docela svižná.
Bezdušové pneumatiky mají 11 palců a hrubý dezén, který je předurčuje i pro použití v terénu. Mírné stoupání koloběžce nedělá problém, ale strmé kopce zvládá jen s asistencí, odrážením se nohou. Velmi strmý kopec nezvládne vůbec a vůz budeš muset dotlačit na vrchol. Oblázkový terén také dokáže být pro koloběžku v určitých případech náročný. Pokud jde o rovinku, je to fajn, odpružení je velmi dobré a otřesy jsou dostatečně zredukovány, ale i mírné stoupání na větších kamíncích dokáže způsobit při výkonu 1000 W problém a jízda bude markantně pomalejší. Po jemnějším štěrku ANGWATT CS1 přejde docela pěkně a plynule.
Koloběžka je dobře ovladatelná, řídítky lze plynule měnit směr a místo k stání je dostatečně dlouhé i široké. K dispozici je zadní opěrka na nohu. Brzdy jsou poněkud slabší a ANGWATT CS1 má docela dlouhou brzdnou dráhu, zejména pokud chceš brzdit z vysoké rychlosti.
Pro jízdu na této koloběžce jsou zapotřebí dobré předvídací schopnosti a musíš na překážky reagovat včas, abys stihl dobrzdit. K dispozici je samozřejmě přední i zadní brzda. Během brzdění se rozsvítí zadní světlo, které zároveň plní funkci klasického svícení v noci a také směrového světla. Pět výkonnostních režimů mění míru akcelerace a také maximální rychlost. Platí, že každý výkonnostní stupeň zvýší maximální rychlost o přibližně 10 km/h.
Dojezd a nabíjení
ANGWATT CS1 neukazuje procentuální úroveň nabití baterie, ale pouze pět hůlek. My jsme proto museli podle více jízd a nabytých zkušeností z testování tohoto modelu odhadovat, kolik procent jsme zhruba utratili na dané trase. Dojezd koloběžky jsme testovali na více cestičkách. Naší nejběžnější testovací trasou byla cyklostezka Poprad - Svit.
Tato celkově 17 km, poměrně rovinatá trasa (tam i zpět), představuje asi 40 m převýšení při cestě do Svitu a následně 40 m klesání při cestě zpět. Úmyslně jsme nešli stále rychle, abychom simulovali nenáročnou, městskou jízdu, s průměrnou rychlostí 25 km/h a občasnými zastávkami. Na konci výletu z plně nabité baterie neubyla ani jedna hůlka. Odhadem jsme spotřebovali 15 % baterie.
Okruh Poprad - Květnica, který měl délku 11,86 km a 100-metrové stoupání, jsme prošli průměrnou rychlostí 21,3 km/h, přičemž se nám cestou dolů podařilo dosáhnout maximální rychlosti na úrovni 53 km/h. Malá část silnice byla oblázková, terén měl několik prudších převýšení. Z nabití baterie jsme opět spotřebovali zhruba 15%.
Na startu jízdy po betonovém chodníku do Lopušné doliny jsme měli akumulátor nabitý doplna. Po 10 km trase s menším, zanedbatelným převýšením, ubyla jedna hůlka. Celá trasa měla 228 m převýšení a do dvou strmých kopců jsme koloběžku museli tlačit, protože je nezdolala. Po přejetí celé, 25 km trasy, ubyla z ukazatele nabití baterie druhá hůlka. Přestože byly teoreticky k dispozici ještě 3/5 energie, podruhé bychom tuto trasu na jedno nabití projet nemohli.
Když je úroveň nabití baterie pod 50 %, ukazatel není nadále spolehlivý av případě cest s převýšeními očekávej prudký pokles energie. Na další den jsme tento úsek chtěli přejít znovu. Po prvních 10 km ubyla jedna hůlka a když následoval první strmí kopec, ubyla další. Jakmile jsme zastavili, ikonka opět ukazovala 2/5 dostupné kapacity. Rozhodli jsme se jízdu do Lopušné doliny opětovně neabsolvovat, protože jsme se obávali, jestli se nám v polovině trasy koloběžka nevypne. Obavy byly oprávněné.
Během dále jízdy do kopce a přibližně 5 km po rovince nám displej namísto aktuální rychlosti již ukazoval hlášku “E5” a ukazatel baterie začal blikat. Hned nám bylo jasné, že se blíží konec jízdy. Po 1,5 km jízdy od prvních známek vybití se koloběžka přepla do režimu želvy – rychlost byla omezena na 5 - 10 km/h. Jde o drobnou asistenci, která ti pomůže s tlačením koloběžky a mohli jsme se také spustit dolů kopcem a následně domů na sídliště, kde jsme koloběžku nabili. Někde v polovině cyklistické stezky se koloběžka úplně vypnula a dotlačili jsme ji domů.
Náročné trasy, na kterých budeš ANGWATT CS1 využívat na plný výkon, můžeš očekávat dojezd od 35 do 40 km. Po rovince s nižšími rychlostmi, například při městské jízdě, je z našich zkušeností reálných 50 km. V úvahu bereme přitom i fakt, že pod polovinou kapacity se zvykne koloběžka vybíjet o něco rychleji. Toto náhlé nabíjení je naštěstí méně markantní u rovinek.
Během našeho testování bylo vždy slunečno a bezvětří, případně slaběji pofukovalo a teplota se během daného období pohybovala v rozmezí 24 - 28 stupňů Celsia. Koloběžka je napájena 48 V lithiovou baterií s kapacitou 21,3 Ah. Nabíjení z nuly doplna trvá 10 hodin, což je o 2 hodiny více, než výrobcem avizovaných 8. Nabíječka má výstup 54,6 V / 2,5 A, což nám po jednoduché kalkulaci dává výstupní výkon 136,5 W. Výrobce udává, že maximální výstup je 140 W. Nabíjecí konektor je chráněn gumovou krytkou. Ta se často samovolně otevírá.
Displej
LCD displej není skleněný, ale plastový. Hned po rozbalení byly na něm škrábance, které zhoršují jeho viditelnost, která je kvůli nízkému jasu už sama o sobě špatná. Na přímém slunci je obrazovka téměř nečitelná, ale v této cenové kategorii to nebereme příliš tragicky. Během jízdy se na displej zřejmě stejně dívat moc nebudeš a pokud tě něco zajímat bude, tak asi jen rychlost, kterou jedeš. Ta je zobrazována největšími segmenty a pravděpodobně ji během jízdy uvidíš.
Pro čtení dalších údajů, které displej zobrazuje, asi budeš muset zastavit a clonit si LCD rukou. Uvidíš sem ukazatel nabití baterie (ikonka baterie s pěti paličkami, napětí akumulátoru, vybraný převod (výkonnostní stupeň 1 – 5) a další signalizátory, jako například ikonky zapnutých světel, blinkrů, případně chybové hlášky, jejichž popis najdeš v uživatelské příručce (ta je mimochodem celá v angličtině).
Na závěr zmíníme, že ukazatel ujetých kilometrů má na každých 10 km přibližně 1 - 1,5 km odchylku, což je docela dost. Při testech jsme se řídili údaji naměřenými smart hodinkami Apple Watch Ultra (režim jízdy na kole).
ANGWATT CS1: Závěrečné zhodnocení
ANGWATT CS1 je koloběžka zejména pro ty, kteří bydlí v oblasti s rovinatým okolím. Převýšení ve městě koloběžka zvládne, ale na delší a náročnější trasy plné kopců stvořená není. Jízda je velmi pohodlná a vděčit lze skvělému odpružení, velkým pneumatikám a celkově robustní konstrukci, díky které budeš mít během jízdy i spoustu prostoru ke stání. Dojezd je docela slušný, i když je nižší, než výrobcem avizovaný. No s tím se dalo počítat.
Brzdy jsou poněkud slabší, displej je venku téměř nečitelný a nepomáhají tomu ani škrábance, které se na něm rychle objeví. Konstrukce při nastupování nebo při jízdě po hrbolatějším terénu trochu vrzká. Výkon je na rovince sám o sobě velmi slušný a akcelerace je vzhledem k ceně svižná. Pokud hledáš koloběžku do města, na cyklák nebo i na jízdu po štěrku a nechceš za ni utratit spoustu peněz, koupě modelu ANGWATT CS1 rozhodně nebude špatným rozhodnutím. Jeho nevýhody kompenzuje cena a proto má naše doporučení.
Angwatt CS1
Další kupóny
Expresní doručení z českého skladu bez cla a DPH.
Tento produkt ti bude doručen expresně z lokálního českého skladu. Dodání z Česka většinou trvá 7-10 dní a doručuje kurýr. Při dodání už neplatíš žádné poplatky navíc, žádné clo ani DPH.
Sleduj web China Planet, přihlas se k odběru push notifikací a určitě sleduj naši facebooková stránka, skupinu Vše z EU skladů a odebírej náš Telegram, kde dennodenně přidáváme nejlepší nabídky a kupóny z Číny.