Výkonných elektrických koloběžek je již neskutečné množství a orientovat se v nich ví jen skutečně ostřílený fanoušek. X-Tron T10 Pro přichází pro ty, kteří nechtějí vysolit za výkonnější stroj dva tisíce, ale stále se chtějí pořádně vyřádit.
Tento model má parádní akceleraci, ani se hned v okamžení a už máš na displeji hodnotu 55 km / h. Koloběžka je opravdu svižná, perfektně ovladatelná ai přes pouze 52 V systému tě překvapí svou silou. Má však i svá mouchy, protože se jedná o levnější stroj z Číny.
Kde ji můžeš koupit?
Elektrokoloběžku X-Tron T10 Pro má nejvýhodněji ověřený prodejce Banggood a to přímo v českém skladu. Odtud ti přijde za pár pracovních dní, v našem případě to bylo xx dní. DPH i clo řešit samozřejmě nemusíš, o vše se postará prodejce.
Objednali jsme ji 12. srpna (Odeslání ze skladu 13. srpna) a doručena přesně na adresu byla kurýrem UPS 20. srpna. Zažili jsme už i rychlejší doručení velkých balíků z EU skladů, ale prodejce dodržel termín dopravy do jednoho pracovního týdžňa.
X-Tron T10 Pro koloběžka
Balení by bylo v pořádku, jen kdyby ...
Jak jinak, recenzi začneme balením. To nebylo v případě X-Tron T10 Pro ideální. Vše bylo v pořádku, až na prasklou, resp. rozbitou napájecí skříňku, která se poškodila během přepravy. Nebyli jsme jediní, komu se to u tohoto modelu stalo, stejný problém měl i známý YouTuber Karotka. Naše porucha však nebyla tak vážná a rychlým zapáskovaných byla skříňka zase relativně v pořádku.
Je to chyba, která by se určitě neměla objevovat ani při takových levných čínských elektrických koloběžkách. My jsme dali prodejci echo a doufáme, že se to dalším zákazníkům nestane. Takový problém se ale dá vyřešit a koloběžka fungovala stále bez problémů.
Po vyjmutí z krabice je složení koloběžky velmi jednoduché a stačí jen zvednout řídítka, namontovat směrovky, namontovat displej s napájecí skříňkou a zejména, připevnit všechny šrouby, na které máš dosah. Toto doporučujeme dělat opravdu u všech čínských elektrických koloběžkách, nejednou jsme našli téměř úplně volné důležité šrouby!
Parádní akcelerace a slušný výkon
Hned první pozitivní vlastnost, kterou si u tohoto modelu všimneš je jednoznačně jeho svižnost. X-Tron T10 Pro má parádní akceleraci a při váze jezdce 80 kg jezdí opravdu rychle. Maximální rychlost, i za pomoci klesání, byla v našem případě až 63 km/h, Výrobce uvádí 60 km / h. Už po chvilce od odpichu máš na displeji 50 km / ha ani se hned v okamžení.
Citlivost plynové páčky je dobře nastavená, sice na začátku přidávání je krátký mrtvý bod, kdy koloběžka nic nedělá, ale například při Laotie modelech jsme zažili hůře nastavené plynové páčky, takže tohle je v pořádku.
Na koloběžce je možné vypnout jeden motor a jít jen na zadní, co doporučujeme dělat jen při rozběhu. V kopci se jeden motor může snadno zatavit. Také je možné přepnout na ECO režim, což je jedna z možností na rozběh nebo na šetření baterie. Také je možné vybrat si ze tří jízdních režimů, které omezují rychlost. Třetí nejrychlejší režim ti dovolí jet maximální rychlostí až 60 km / h.
Reálný dojezd je docela slušný
Nyní k té důležitější části recenze koloběžky. Reálný dojezd je jistě to, co nejvíce zajímá každého zájemce. X-Tron T10 Pro si počínal opravdu velmi slušně. Samozřejmě, jako u každé jiné elektrokoloběžky, je třeba počítat s proměnnými jako váha jezdce a styl jízdy, tedy jestli jí budeme „nakládat“ na plné obrátky nebo pojedeme na pomalejším režimu pohodovou jízdu.
X-Tron T10 Pro má 23,4 Ah baterii s 52 V systémem, to znamená že na plné nabití je možné na displeji získat 58,8 V. Koloběžka se vypíná při 43 V, ale třeba si dávat pozor. Při plném výkonu si vezme z baterie i o 3 V více, takže je nutné počítat při jízdě s rezervou + -3 V.
Tester elektrokolobežky měl váhu přibližně 80 kg a výšku 180 cm, tedy průměrné čísla pro Slováka či Čecha. Hlavní dojezd jsme testovali na nejrychlejším režimu, převážně po asfaltové cestě, ale bylo tam pár kilometrů cesty v náročnějším terénu s kameny či Sutra na cestě. Z plné baterie (58,8 V) jsme dokázali dostat dojezd 38,4 km a elektrokolobežka se vypnula při přibližně 43 V v nejvyšším výkonu (to je cca 46 V v klidu).
Velmi měkké pružení, ale za cenu bouchání
Sestavení těla X-Tron T10 Pro je zřejmě zcela identické s tím od Janobike T10. Vpředu jsou dvojité pružinové tlumiče, jejichž nastavení je velmi dobré, protože pružení je velmi měkké a dobře vyhlazuje nerovnosti. To má však za následek dorážení a bouchání, které je během jízdy dost slyšet.
Tato nedokonalost by se dala opravit novým hydraulickým tlumičem nebo nějakou plastovou podložkou. Není to funkční problém, pouze zvukový a po nerovném terénu jezdí opravdu parádně.
Brzdy by mohly být lépe
Oblast brzd není žádnou výsadou této elektrokolobežky. Jsou to klasické hydraulické brzdy, které můžeme vidět při dalších výkonných elektrokolobežkách do 1000 €. Tím pomáhá i motorová brzda, bez níž by bylo brzdění ... řekněme riskantní. Je možné ji vypnout, ale to nedoporučujeme, brzdy jsou pak velmi slabé.
Nevýhodou zapojení i motorové brzdy je neplynulého brzdění, což způsobí natlačení jezdce na řídítka. Je tam opravdu slabý rozsah citlivosti brzdění a i při slabším stlačení páčky již zatlačuje jezdce na řídítka. Dá se však na to zvyknout a přizpůsobit tomu jízdu.
Dobré řízení, no volné ručky
Nám se osobně X-Tron T10 Pro řídí opravdu dobře. Samozřejmostí je chybějící tlumič řízení, no pokud bychom si ji měli nechat určitě bychom ho tam namontovali, často umí zachránit jezdce od nechtěného pádu. Rozsah otáčení řidítek je výborný, skvěle se s nimi manévruje a také díky nižší váze, na výkonnou elektrokolobežku, lze s ní pořádně vyřádit. Žádný zpomalovač či větší výmol nebude pro jezdce problém a dá se přeskočit.
Velkým mínusem a fakticky vlastností, což nám při X-Tron T10 Pro velmi vadí je volnost ruček řídítek, kvůli skládacímu mechanismu. Při první jízdě jsme měli dokonce pochyby, zda se nám při nerovném terénu nerozpojí. Je to však daň za kompaktnost koloběžky. Po více než testovacích 150 kilometrech drží ale bez problémů a museli jsme si na volnost ruček zvyknout. Nejvíce to je citelné při rozjíždění a zastavování.
Velikost platformy na stání je podobná jako u většiny cenově podobných elektrokolobežiek. Správná jízda na takto výkonném stroji je s jednou nohou vpředu as druhou nohou zapření na zadním blatníku. Některé elektrické koloběžky dokonce mysleli na pohodlnější uložení, resp. zapření zadní nohy pomocí samostatné platformy, což při X-Tron T10 Pro dle nás chybí. Je tam jen vyztužený blatník se dvěma příčnými tyčkami, které poslouží na zapření, ale není to zrovna tak pohodlné. Nezkušený jezdec si však takový detail nevšimne a ani mu nebude překážet.
Směrovky a světla
Koloběžka přijde s namontovaným předním světlem, které svítí slušně a na běžné noční jízdy městem nebo vesnicí postačí. Výhodou je přítomnost dvou směrovek rovnou v balení, ale jsou umístěny na ne zcela ideálním místě, vzadu. Tam se do nich často kope a povolí se šrouby, co je třeba kontrolovat - tipuji, že při tomto umístění jejich životnost příliš dlouhá nebude. Osobně bychom si je uměli představit vpředu na vyšším místě, případně na sedadle, pokud ho zvykneš používat.
Ovládají se na levé straně řídítek, kde je pro ně přepínač. Často se nám stávalo, že jsme nechali nevědomky směrovku zapnutou nebo jsme ji při vypínání přepnuli na druhou směrovku. Určitě by se na displeji hodil ukazatel aktuální zapnuté směrovky nebo alespoň kvalitnější přepínač, který by měl výrazněji cvaknutí a zejména zapadnutí do střední polohy. Používání směrovky je tak trochu méně praktické.
Klasický skládací mechanismus, i ručky
Skládací mechanismus na X-Tron T10 Pro je stejný, jako mají další čínské koloběžky, například z dílny Laotie. Je ověřen, měl by vydržet dlouho a také fungovat bez problémů i po náročnějších jízdách.
Pro někoho může být velkou výhodou i skládání rukojetí řídítek. My to však vnímáme jako negativum, protože u takto velké koloběžky je to zbytečné a raději bychom byli za stabilnější řízení. Hýbání, resp. nestabilitu ruček je cítit zejména při akceleraci a prudším brzdění. Při akceleraci je odtlačuje a při brzdění zase jezdce nepříjemně zatlačuje dopředu. Při jízdě se sedadlem to tak moc nevadilo a celkově, při klidné jízdě to cítit není. Tady je třeba si najít zlatý střed a přizpůsobit tomu brzdění a „drsné rozjíždění“.
Pokud tedy hledáš cenově dostupnou, ale stále svižnou elektrokolobežku, X-Tron T10 Pro ti doporučujeme navzdory svým mouchám a rozbitou napájecí skříňkou v balení. Za stejné peníze nekoupíš v lokálních Slovenské obchodech nic podobného a těžko si budeš podobně vybírat iz Číny. Má fantastickou akceleraci, je s ní zábava iv náročnějším terénu a také slušný dojezd i na plné bomby.
X-Tron T10 Pro koloběžka
Doufáme, že se ti naše hojné textové shrnutí X-Tron T10 Pro líbilo a můžeš nám níže v komentářích zanechat i svůj názor, případně zkušenosti pokud ji máš doma.
Bouchání předních tlumičů není mozne eleminate použitím podlozek a to ať už gumenný, silikonových nebo klingeritovych. Dojde pouze k potlačení z důvodu zvýšení tuhosti předních tlumičů a tím následnému zhoršení komfortu jízdy. Bohužel originalne tlumice nejsou po technické stránce 100% -ně doladěny.
Asi jedině účinné řešení je pouzití předních hydraulické tlumiče.