DUOTTS C29 je velmi zajímavé a cenově dostupné elektrické kolo z Číny. I proto jsme se rozhodli, že jej pro vás otestujeme. Zaujal nás zejména velkými 29″ koly, 750 W motorem a 48 V systémem, což naznačuje poměrně dobrý výkon.
V recenzi se tak podíváme na kvalitu zpracování, ovládání a jízdní režimy, povíme si io pohodlí během jízdy, jednotlivých komponentech kola a v neposlední řadě odměříme i dojezd na jedno nabití.
Kde koupit DUOTTS C29?
E-bike DUOTTS C29 je aktuálně dostupný u internetového prodejce Geekbuying, a to přímo v polském skladu. Doprava je zdarma a balíček přijde k tobě od 3 do 10 pracovních dnů. Určitě nezapomeň využít i speciální výprodejový kupón.
Elektrokolo DUOTTS C29
Technické specifikace
Model | DUOTTS C29 |
---|---|
Rozměry | 184 x 113 x 70 cm |
Hmotnost | 26 kg |
Nosnost | 150 kg |
rám | slitina hliníku |
pneumatiky | 29 x 2.1 " |
Motor | 750 W |
Maximální rychlost | 50 km/h |
IP krytí | IP54 |
Baterie | 48 V 15 Ah |
Nabíjení | 4 - 5 hodin |
Maximální zátěž | 150 kg |
přístup | 50 km v elektrickém módu / 100 km v asistovaném módu |
Přehazovačka | Shimano / celkem 21 rychlostí |
Brzdy | kotoučové lankové |
Obsah a kvalita balení
Elektrické kolo DUOTTS C29 nám dovezlo kurýr společnosti DPD v poměrně velké krabici o rozměrech 142 x 23 x 77 cm. Její hmotnost byla 31.49 kg a přenáší se poměrně náročně, jelikož na ní nejsou žádné popruhy na její uchopení.
Krabice je ze silného kartonu, a přestože byla na několika místech jemně poškozena, celkově je velmi odolná. Navíc, kolo je uvnitř dostatečně chráněno mnoha vzduchovými obaly a měkkými pěnovými výztuhami. Přesto se však na kole našlo mírné poškození, konkrétně na čalounění sedáku. To však pravděpodobně vzniklo ještě během výroby nebo během balení, nikoli při přepravě.
V balení najdeme kromě kola s baterií i nějaké příslušenství. Konkrétně jde o malou ruční pumpu, nabíječku s adaptérem, držák na chytrý telefon is napájením a sadu nářadí pro montáž a údržbu.
Celkově hodnotíme kvalitu balení průměrně. Kolo je sice chráněno zmíněnými ochrannými výztuhami a jednotlivé díly jsou uchyceny pomocí stahovacích pásků, takže samotné kolo je chráněno dobře.
Vnitřní krabička s příslušenstvím však byla mírně poškozena, a tak z ní vypadly některé šrouby spolu s osou předního kola. Jelikož krabice má na dvou místech otvory, tyto malé díly mohly přes ně vypadnout.
Skládání kola
Jelikož kolo není v krabici vcelku, před prvním použitím jej musíme poskládat. Montáž zabere chvíli času, jelikož potřebujeme namontovat více komponent. Už jen samotné rozbalování a odstranění všech obalových a ochranných materiálů nám zabralo dost času.
Celá montáž sestává z upevnění řídítek, předního kola, předního světla, blatníků a pedálů. My jsme začali právě s montáží řidítek. Ty stačí vložit do připraveného představce a zatáhnout čtveřici šroubů.
Pokračovali jsme uchycením předního kola. V prostoru mezi přední vidlicí je uchycena kovová tyčka, kterou jsme nejprve demontovali. Potom jsme odstranili plastový kryt z kola a vložili ho na své místo do přední vidlice.
Následně stačí z jedné strany vsunout středovou osu, která je přibalena v krabici a na její druhý konec umístit matici. Po jemném zatažení matice jsme středovou osu zajistili rychloupínákem. Podle návodu sem měly jít také podložky, ty jsme ale v balení nenašli.
Když jsme již měli přední kolo na svém místě, vyrovnali jsme řídítka tak, aby byla kolmo na přední kolo a zajistila je pomocí dvojice šroubů v horní části. Pokračovali jsme montáží pedálů, které stačí jednoduše zašroubovat a utáhnout vidlicovým klíčem. Pozor na správný směr závitů. Pedály jsou označeny písmunami L (levý) a R (pravý).
Na závěr jsme ještě namontovali blatníky pomocí přibalených šroubů s maticemi, přední světlo a také držák na chytrý telefon. Jelikož držák slouží i jako nabíječka na chytrý telefon, připojili jsme i příslušný kabel.
Kvalita zpracování, design a velikost kola
Elektrické kolo DUOTTS C29 vypadá už na první pohled velmi atraktivní. Nejde o žádné malé kolo pro nízké Číňany. Naopak jeho rám je vhodný pro výšku postavy 170 – 200 cm. Vyroben je z hliníku a ve skutečnosti vypadá zpracování překvapivě velmi dobře. Rám je pevný a nemá žádné viditelné nedokonalosti.
Co se týká celkové kvality zpracování, ta je velmi dobrá. Jedinou chybičkou v našem případě bylo zmiňované mírně poškozené sedlo, které se pravděpodobně poškodilo ještě během výroby nebo balení. Prodejce nám však obratem zaslal nové sedlo.
Jak jsme zmínili, rám je poměrně velký. Jeho konkrétní rozměry si můžeš prohlédnout na obrázku níže. Skvělou zprávou je, že zatímco mnoho čínských elektrických kol má jen 26″ kola, DUOTTS C29 má velká, až 29″ kola. Ty umožňují jízdu při vyšších rychlostech a snazší překonávání terénu.
Náš redaktor, který toto kolo testoval má výšku 185 cm a velikostí mu kolo sedlo výborně.
Komponenty a prvky ovládání
Elektrické kolo má poměrně dobrou výbavu, ale použity byly spíše levnější modely komponentů. Začněme od řídítek. Ty mají velkorysou šířku 72 cm a jsou vybaveny jednoduchým displejem se třemi ovládacími tlačítky, kovovými brzdovými páčkami, řazením, ergonomickými gripy, jednoduchým ovladačem plynu a tlačítky pro ovládání světla a klaksonu.
Řazení disponuje i zobrazením zařazeného stupně. Jedná se o jednoduché řazení pomocí pák a tlačítka, Shimano TX50. Převodník disponuje třemi ozubenými koly, zatímco zadní kazeta je 8rychlostní. O řazení vzadu se stará přehazovačka Shimano ze série Tourney TZ. Celkově tak máme k dispozici až 21 rychlostí.
Sedlo je poměrně velké a na horské kolo až neobvykle pohodlné. Jedinou výhradu máme k jeho mírnému sklonu dozadu. Sklon si ovšem můžeme přizpůsobit.
Brzdy nejsou značkové, ale jsou kotoučové, mechanické s lankem a 160 mm kotoučem. Co se týká jejich účinnosti, ta není nejlepší. Při prudším brzdění jsme museli mačkat brzdové páky poměrně silně, ale na druhé straně, po pár kilometrech jsou brzdy stále ještě v záběhu.
Chválíme kvalitu pedálů, které jsou kovové s dostatečnou plochou a dobrým gripem, takže vůbec nekloužou. V neposlední řadě zde máme přední odpruženou vidlici, která je v této cenové kategorii jen pružinová.
Disponuje zámkem pro její uzamčení a otočným voličem pro změnu tuhosti. Celkově je pružení dost tuhé a při přechodu nerovnostmi cítíme v rukou dost velké otřesy. Jde samozřejmě o poměrně levnou odpruženou vidlici, od které není třeba mnoho očekávat. Je lepší než žádná, ale po výměně za vzduchovou bychom určitě cítili výrazné zlepšení v pohodlí jízdy.
Motor a baterie
Elektrické kolo od značky DUOTTS disponuje 750W motorem, který je umístěn v náboji zadního kola. Ovladač, který řídí tento motor je umístěn poměrně netradičně, na spodní straně rámu, hned před převodníky ve velkém plastovém krytu. Tento prvek asi nejvýrazněji kazí celkový design kola. Ovladač mohl být raději schován na jiném místě.
Baterie je poměrně velká, mohutná a působí alespoň navenek kvalitně svým zpracováním. Jedná se o 48V/15 Ah baterii, což je velmi dobrým znamením. Naposledy jsme testovali elektrické horské kolo Eleglide M1 Plus, který měl jen 36V systém s 12.5 Ah baterií a motorem o maximálním výkonu 500 W. DUOTTS nabízí v podobné ceně mnohem lákavější parametry.
Nabíjení pomocí přibalené nabíječky trvá přibližně 6.5 hodiny.
Jízdní režimy, reálný výkon a pohodlí jízdy
Pojďme nyní k té nejzajímavější části, kterou je samotná jízda a reálný výkon kola. Jak jsme již zmínili iv úvodu, kolo má na řídítkách jednoduchý displej se třemi tlačítky. Konkrétně jde o tlačítko pro zapnutí/vypnutí či změnu režimu a dvojici tlačítek „+“ a „-“ pro nastavení výkonu.
K dispozici máme 3 možnosti použití kola. První možností je klasická jízda na kole bez elektrického pohonu. Druhou možností je šlapání, během kterého se aktivuje elektromotor, který nás dostane na požadovanou rychlost a do třetice můžeme motor ovládat také pomocí páky na řídítkách.
U režimů s pohonem pomocí elektrického motoru máme na výběr z pěti výkonových úrovní, které se liší maximální rychlostí. S naší hmotností 80 kg jsme ve zmiňovaných pěti režimech dosahovali maximální rychlosti 18/26/34/40/45 km/h.
Je však třeba poznamenat, že elektrické kolo DUOTTS C29 se podobně jako ostatní čínská elektrická kola, vždy při otáčení pedály rozjede až na maximální rychlost zvoleného režimu. Pokud si tedy vybereme první režim a začneme točit pedály, elektromotor se rozjede až k rychlosti 18 km/h, kterou bude udržovat bez ohledu na to, jak točíme pedály. Stačí tak točit pedály i takříkajíc naprázdno, bez záběru.
Elektrický motor má velmi slušný výkon a akcelerace kola je až překvapivě dobrá. Výborně zvládá i strmější kopce bez rozběhu, takže s kolem DUOTTS se bez obav můžeš vybrat i do kopcovitého terénu.
Co se týče pohodlí během jízdy, díky velkým kolům je jízda poměrně pohodlná. Větší nerovnosti však už cítit, zvláště kvůli méně kvalitní odpružené vidlici. Celkově jsme ovšem s pohodlím jízdy spokojeni.
Dojezd na jedno nabití a údaje na displeji
DUOTTS C29 by měl se svou 15 Ah baterií vydržet přibližně 50 km jízdy v čistě elektrickém režimu. Výrobce ale neudává, ve kterém režimu měřil takový dojezd. Předpokládáme, že to bylo v jednom ze slabších režimů s nižší maximální rychlostí.
My jsme kolo využívali naplno, a tak jsme dojezd měřili v elektrickém režimu s nejvyšším výkonovým stupněm, ve kterém jsme dosahovali maximální rychlosti kolem 45 km/h. Jezdili jsme v Košicích a okolí, převážně po cyklostezkách, vždy maximální možnou rychlostí, jakou nám aktuální podmínky umožňovaly.
Dojezd jsme měřili nejen na displeji kola, ale také pomocí aplikace Runkeeper v našem smartphonu. Na jedno nabití jsme prošli přesně 30.61 km podle aplikace Runkeeper a téměř stejně i podle displeje na kole (31 km). Vzdálenost tak měří zcela přesně, ale rychlost je v porovnání s GPS na chytrém telefonu o něco vyšší na displeji kola. Průměrně o 3-4 km/h při vyšších rychlostech.
Dojezd je tak vzhledem k maximální rychlosti a výkonu motoru vcelku slušný. Připomínáme, že jsme jezdili pořád v nejvyšším režimu a jen na elektřinu, takže 30 km je spodní hranice dojezdu.
Pokud bychom používali slabší režim nebo občas i využívali pedály, bylo by to určitě víc. Nezapomeňme ale zmínit, že na takovém kole se jízda na kole bez pohonu těžší než na klasickém kole, protože musíme jednak překonat odpor motoru a za druhé, už jen samotné kolo je poměrně těžké.
Co se týče LCD displeje, přejděme si ještě jednotlivými údaji, které zobrazuje. Dominantním prvkem je aktuální rychlost, která se však zobrazuje někdy mírně opožděně. Dále zde najdeme grafické zobrazení kapacity baterie a také aktuální výkonnostní režim.
Stojan, světla a držák na chytrý telefon
Na závěr bychom se ještě rádi věnovali některým komponentům, které si zaslouží pár slov. Prvním je stojan kola. Ten je mimořádně mohutný, pevný a kolo se o něj opírá velmi stabilně.
Zajímavý je i držák na chytrý telefon, který umožňuje i nabíjení chytrého telefonu během jízdy. USB kabel jsme sice v balení nenašli, což je škoda, protože by nám zde stačil naprosto krátký kabel. Smartfon se zde sice nenabíjí nijak rychle, ale pro jakési nouzové dobití poslouží.
Do třetice zmiňme ještě osvětlení. Zde máme k dispozici jen přední bílé světlo, které svítí poměrně silně a je velmi dobře patrné již z dálky. Zapíná se tlačítkem vedle levé rukojeti, kde mimochodem najdeme i hlasitou houkačku. Zadní červené světlo chybí a kolo nemá ani oranžové odrazky ve výpletu kol. Ty najdeme jen na pedálech.
Kvůli absenci zadní červené odrazky a oranžových odrazek v kolech tak toto kolo nemá povinnou výbavu stanovenou zákonem pro Slovensko. Odrazky je však podle zákona možné nahradit reflexními prvky na oblečení.
DUOTTS C29: Závěrečné zhodnocení
Elektrické kolo DUOTTS C29 nás velmi mile překvapilo. Jelikož se jedná o jeden z nejlevnějších horských elektrických kol, neměli jsme příliš vysoká očekávání. Celková kvalita zpracování je ale velmi dobrá, kolo má 29“ kola a rám vhodný i pro vyšší postavy.
Potěší skvělý výkon motoru až 750 W a 48V 15Ah baterie. Díky této kombinaci má kolo dobrou akceleraci a maximální rychlost téměř 45 km/h při naší váze 80 kg. Během našeho testování jsme na jedno nabití udělali 30 km v nejvyšším režimu, kdy jsme jezdili jen na elektrický pohon.
Jelikož se jedná o poměrně levné kolo v porovnání s jinými, je třeba počítat s jistými kompromisy. Nelíbí se nám umístění elektroniky v plastové krabičce na spodku rámu a také některé komponenty. Patří sem například základní model řazení Shimano, které je na dnešní dobu poměrně zastaralé a obyčejná pružinová přední vidlice, která je dost tuhá. Jízda v terénu tak při vyšších rychlostech není příliš pohodlná.
Elektrokolo DUOTTS C29
Pokud jsme tě recenzí přesvědčili o koupi tohoto elektrického kola, učiň tak přes naše ověřené partnery. Jako tradičně ti nabízíme nejlepší cenu díky kuponu.