Základní model koloběžky Kugoo S1 zaujal okamžitě po představení zejména nízkou cenou, která více zpřístupnila elektrické koloběžky široké veřejnosti. Kvůli několika nedostatkem byla tato koloběžka ale mnohými zatracovaná. Tentokrát přichází její nástupce v podobě koloběžky Kugoo S1 Plus, Která slibuje nápravu hlavních nedostatků starší verze.
Podařilo se výrobci zlepšit systém sklápění a odstranit nepříjemné chrastění během jízdy? Přečti si naši podrobnou recenzi.
Kde stojí Kugoo S1 Plus?
Koloběžky značky Kugoo se prodávají u mezinárodního prodejce této značky – Geekbuying. Její cena se stále drží pod hranicí 300 €, čímž absolutně poráží většinu jiných elektrických koloběžek na trhu.
Kugoo S1 Plus
Potěší i dostupnost v evropském skladu, díky čemuž nemusíš na koloběžku čekat dlouhé měsíce. Doručena ti bude kurýrem bez jakýchkoliv poplatků přímo domů bez nutnosti platit DPH a clo.
Balení a jeho obsah
Elektrická koloběžka Kugoo S1 Plus přichází v černé krabici s potiskem, který je ještě vložen do další, ochranné krabice oblepené fólií. Uvnitř se nachází samotná koloběžka, která je okamžitě připravena k jízdě.
V krabici je totiž jen sklopena tak, jak si ji víš sklopit kdykoliv, když ji potřebuješ ručně přenést. Odpadá tak jakákoli dodatečná montáž dílů. Koloběžku stačí vybrat z krabice, zasunout řídítka na své místo a zvednout celou tyč s řízením do vertikální polohy.
V balení se tím pádem nenacházejí žádné šrouby ani klíče potřebné k montáží, což je škoda, protože ne všechny šrouby byly dostatečně utaženy. Kromě koloběžky tu najdeš jen stručný návod a nabíječku. Balení je tak velmi jednoduché a obsahuje jen úplný základ. Potěšila by alespoň přítomnost náhradních šroubů.
Kvalita zpracování a konstrukce
Celá konstrukce koloběžky působí na první pohled velmi mohutně a pevně. Její celková váha je 12,5 kg, což je o něco méně v porovnání s hlavním konkurentem v podobě koloběžky od Xiaomi. Většina dílů je vyrobených z kovu, případně z pevných plastů, které také působí kvalitně.
Plocha pro nohy má rozměry přibližně 53 x 15.5 cm, což je zcela dostatečné. Potažená je gumou v šedé barvě, na níž však okamžitě vidět nečistoty, ale díky použitému materiálu poskytuje dostatečný grip a boty se na ní nekloužou. Tato guma ale není přilepena velmi kvalitně.
Koloběžka má teleskopickou tyč, takže výška řídítek je přizpůsobitelná, ale jen do dvou poloh. V nižší poloze je výška řidítek od země 88 cm a ve vyšší poloze je to 105 cm. Koloběžka je tak vhodná spíše pro nižší postavy. Náš redaktor s výškou 185 cm by potřeboval mít řidítka ještě o něco výše, a tak pro něj nebyla jízda na koloběžce úplně pohodlná.
Výrobce udává maximální nosnost až 120 kg. Kola mají průměr 8" a jsou plné, gumové s dírami po obvodu. Na dotek jsou tyto bezdušové pneumatiky tuhé, ale nemusíme se obávat žádného defektu během jízdy.
Duální odpružení
Jelikož má koloběžka plné (bezdušové), pryžové pneumatiky, pro pohodlí během jízdy ji bylo nutné odpružit. Vzadu na spodní části vidět klasický tlumič s pružinou a vpředu je pružení schované pod krytem.
Musíme uznat, že pružení funguje skutečně překvapivě dobře. Při přejezdu přes nerovnosti sice koloběžka není úplně tichá a ozývají se otřesy a občas i mírně buchotanie, ale nerovnosti tlumí velmi dobře.
V porovnání s klasickou koloběžkou od Xiaomi, která nemá odpružení, ale má pneumatiky s dušemi, je jízda na koloběžce Kugoo S1 Plus pohodlnější.
Je tu ale jeden problém, který výrobce nevyřešil. Během jízdy se uvolňují šrouby, kterými se upínají řídítka k teleskopické tyči. My jsme sice všechny skutky před první jízdou dotáhli, ale přesto se nám podařilo jednu z nich během první, hodinové testovací jízdy ztratit.
Zamrzí nepřítomnost náhradních šroubů, protože najít úplně stejné v lokálních obchodech může být problém. Doporučujeme tak tyto šrouby před první jízdou zalepit lepidlem na závity.
sklápěcí mechanismus Kugoo S1 Plus
Jedním z nepříjemných problémů první verze koloběžky Kugoo S1 byl sklápěcí mechanismus, na který mnozí potřebovali kladivo, aby uměli koloběžku sklopit. Později přišel grif jak to zvládnout se zapřením koloběžky o pevnou překážku, ale pořád to nebylo ideální. Sklápěcí mechanismus byl tak skutečně řešen nešťastně.
Kugoo S1 Plus ale přináší úplně jiný a konečně funkční mechanismus pro sklopení koloběžky. Na boční straně je plastová spona, kterou stačí zvednout spolu s malou pojistkou a koloběžku umíme krásně sklopit bez jakýchkoli problémů. Spona je dostatečně velká a pracuje se s ní jednoduše.
Sklápějí se i řídítka, které je třeba odjistit otočením červených pojistek vedle pák pro ovládání plynu a brzdy. Po jejich odjištění se vytáhnou ze své pozice a dají se sklopit rovnoběžně s teleskopickou tyčí.
Výkon, jízdní režimy a dojmy z jízdy
Kugoo S1 Plus má výkon 350 W s motorem uloženým v předním kole. Maximální rychlost je 30 km / h. K dispozici jsou ale 3 jízdní režimy, které jsou rozlišeny na základě maximální rychlosti. První režim má maximální rychlost limitovanou na 20 km / h, druhý na 25 km / ha třetí zvládá až 30 km / h.
Režimy se mění pomocí tlačítka na páce plynu. Pomocí tohoto tlačítka se koloběžka také zapíná a vypíná (delším podržení). Na páce brzdy je zas umístěno tlačítko pro zapínání a vypínání osvětlení. Obě tlačítka jsou pogumované a stlačují se poměrně těžko.
Rychlost a aktuálně zvolený režim se zobrazují na displeji uprostřed řidítek. Ten disponuje od výroby i ochranným sklem, které ale v našem případě nebylo nalepené příliš precizní a obsahovalo nejen vzduchové bubliny ale také škrábance hned od vybalení z krabice. Z naší zkušenosti jsme se ale s váhou jezdce 78 kg nedostali na rychlost 30 km / h. Displej zobrazoval maximálně 28 km / h.
Jak jsme již zmínili výše, jízda na koloběžce s naší výškou nebyla úplně pohodlná, ale celkově hodnotíme jízdní vlastnosti velmi pozitivně. Nižším osobám se na ní jezdí podstatně lépe. Co se týče kopců, výrobce udává maximální stoupání 15 °. S koloběžkou jsme během testování jezdili po Košicích, kde je množství stoupání a klesání.
Ve srovnání s Xiaomi Mi Electric Scooter Pro zvládá Kugoo kopce horší, což je pravděpodobně způsobeno slabší baterií.
Reálný dojezd a nabíjení Kugoo S1 Plus
Kugoo udává maximální dojezd 30 km na jedno nabití, ale nespecifikuje za jakých podmínek. Samotná baterie má kapacitu 7.5 Ah při napětí 36 V. Sestává z několika článků typu Li-ion 18650.
Během našeho testu výdrže jsme jezdili převážně po rovině na cyklostezky, abychom nemuseli často zastavovat a byli jsme zvědaví, jaký bude reálný dojezd. S naší váhou 78 kg a neustálým použitím nejrychlejšího režimu se nám podařilo dostat maximálně na 17 km do úplného vybití.
O procentuálním zůstatku baterie koloběžka neinformuje, na displeji zobrazuje pouze symbol baterie rozdělen na 5 dílů. Přibližně od poloviny kapacity již cítit pokles výkonu, který se nadále snižuje a při konci je již výraznější.
Nabíjecí port je umístěn u skládacím mechanismu, na opačné straně než je umístěna spona. Port je chráněn pryžovou krytkou, aby se do něj nedostaly nečistoty, ta ale velmi dobře nedrží na svém místa a často vypadává.
Nabíjení od úplného vybití do plna trvá s použitím nabíjecího adaptéru přibližně 4 hodiny a 45 minut. O stavu nabíjení informuje pouze LED dioda na adaptéru. Pokud koloběžku během nabíjení zapneme, nezobrazuje na displeji žádnou informaci o nabíjení.
Absence kotoučové brzdy
Kugoo S1 Plus chybí klasická kotoučová brzda. Najdeme zde jen elektronickou brzdu, která je ovládána pákou v levé části řídítek a mechanickou brzdu v podobě nášlapného blatníku. Elektronická brzda je ale docela účinná, ale pokud potřebuješ prudce zabrzdit a co nejdříve zastavit, není ideální. Také zvykne při počátečním stlačení brzdové páčky prudčeji zabrzdit a tedy brzdění není nejplynulejší.
Při kritických situacích je tak třeba použít i sešlápnutí zadního blatníku, které ale umí poslat koloběžku poměrně rychle do smyku, takže na takový styl brzdění je třeba si zvyknout. Osobně preferujeme raději klasickou kotoučovou brzdu, kterou známe nejen z kol, ale také z jiných konkurenčních koloběžek.
efektní osvětlení
Zajímavé je osvětlení koloběžky, které se zapíná dvojitým stisknutím tlačítka na brzdové páce. Červená světla jsou umístěny ve všech čtyřech rozích našlapávacej části koloběžky a během snížené viditelnosti jsou velmi efektní.
Samozřejmostí jsou brzdová světla, které se rozsvítí automaticky při brzdění a přední bílé světlo, které se zapíná spolu s červeným osvětlením v rozích.
Kugoo S1 Plus: Závěrečné zhodnocení
Elektrická koloběžka Kugoo S1 Plus je skvělou volbou pro ty, kteří hledají základní model koloběžky do města za příznivou cenu. Kromě nízké ceny je výhodou dobré odpružení, které nebývá standardem v tomto cenovém pořadu, dobré jízdní vlastnosti, efektní osvětlení a pevná konstrukce.
Výdrž na jedno nabití překvapeni, ale řadí se mezi průměr. Plné pneumatiky zaručí, že nedostaneš defekt a sklápěcí mechanismus je velmi jednoduchý a praktický.
Nevýhodou je absence kotoučové brzdy a Bluetooth, takže v aplikaci si přes smartphone nic nenastavil ani nezkontroloval stav článků baterie, tak jak je to možné u konkurence. Na druhé straně, základní informace se zobrazují na displeji koloběžky, takže aplikace není nezbytností.
Kugoo S1 Plus je zároveň vhodná spíše pro nižší postavy, jelikož člověk o výšce 185 cm by potřeboval posunout řídítka o něco výše, což ale koloběžka neumožňuje. Ve srovnání s koloběžkou od Xiaomi ve verzi Pro, která má 300 W motor a 12.8 Ah baterii, zvládá Kugoo S1 Plus kopce o něco horší, navzdory silnějšímu, 350 W motoru. Příčinou je pravděpodobně baterie, která má „jen“ 7,5 Ah a maximální výkon motoru. Mezi těmito koloběžkami je ale rozdíl přes 100 € a proto si Kugoo S1 Plus počíná velmi dobře.
Kugoo S1 Plus
Opakujeme, že si ji můžeš zakoupit u našeho ověřeného prodejce Geebuying, který ji má v EU skladu. Na Kugoo koloběžky mají také v Polsku servisní centrum, takže ji nemusíš v případě reklamace posílat do Číny.
Mam tą hulajnogę i zrobiłem jiż prawie 1700 km, co mogę powiedzieć to to że z minusów wszystkie łrubki od koła przedniego do góry zdarzyły wypaść i jiż jin jinně po plusy są taky że bat