Objednáváš-li produkty z nejznámějšího čínského tržiště AliExpress, určitě tě bude zajímat i proces případné reklamace zboží. Právě tomuto tématu se budeme věnovat v tomto návodu. Toto jsou základní body jak kontaktovat AliExpres.
Jak jistě víš, AliExpress je tržiště, kde nabízejí své zboží různí prodejci. Bohužel se zde objevuje také mnoho podvodníků a ty tak budeš muset komunikovat případnou reklamaci či včetně peněz. Automaticky se dostaneš k botovi, ale my známe způsoby, jak se dostat k reálným lidem.
Hlavní věc je kontaktovat daného prodejce
Ještě předtím, než využiješ jiné dostupné metody pro spojení se s AliExpressem, je hlavní napsat prodejci, od kterého si koupil daný produkt. Je zde možné i vytvořit spor do 15 dnů od doručení a ihned tak řešit vzniklý problém, ale o tom si připravíme později samostatný návod.
V rámci roční záruky tak budeš většinou komunikovat jen přímo přes chatovou komunikaci s prodejcem. Samozřejmě je třeba ovládat anglický jazyk nebo používat Google překladač.
Takto se dostaneš k tlačítku na kontaktování prodejce z běžné stránky:
Takto kontaktuješ prodejce přímo ze seznamu svých objednávek:
Takto kontaktuješ prodejce z detailu své objednávky:
Nezapomínej, že na Facebooku tvoříme aktivní komunitu lidí, kteří využívají k nákupům i AliExpress. Pokud máš nějaké dotazy, můžeš se obrátit na naši skupinu Xiaomi Planet - Místo pro pravé Xiaomi fanoušky.
Nepřetržitý AliExpress chat
Při indikaci problému se svojí objednávkou můžeš využít asi nejrychlejší možnosti komunikace, kterou je chat. AliExpress nabízí chatového bota (Eva), který se ti automaticky přihlásí při komunikaci. Existuje ale možnost spojit se přes chat přímo s reálným člověkem (agentem). Aktivovat ho můžeš přes odkaz zkusit.

Tento chat bot ti dokáže pomoci se základními dotazy ohledně tvé objednávky či problémům při poškození produktu. Detailní odpovědi však nečekej, obvykle totiž bot pracuje s daty od prodejce a přeposílá ti automatické a předpřipravené odpovědi.
Jak komunikovat s reálným člověkem
Pokud ti nebude umět robot pomoci, lze se spojit i přímo s agentem ze zákaznického centra. Nejprve musíš stručnými odpověďmi vysvětlit, o jaký problém se jedná ve stylu: „My order has not arrived“ nebo „My card has been declined“ a podobně. Nepoužívej dlouhé odpovědi, protože chatbot bude pokládat příliš mnoho otázek.
Chatbot bude chvíli odpovídat naučenými frázemi. Je možné použít i větu: „I want to talk to an agent“ a dostaneš se k reálnému člověku ze zákaznického centra rychleji. Pokud ti bude agent přidělen, uvidíš to v chatu zvýrazněním jména agenta. Následně můžeš s ním komunikovat o problému.
Obvykle budeš přidělen k agentovi okamžitě, ale může se stát, že budeš muset chvilku počkat, protože v řadě čeká už několik lidí.
Chat přes webovou aplikaci
K online chatu se dostaneš přes stránku AliExpress.com nebo mobilní aplikaci. Na webu přejdi do sekce “Účet / Account”. V pravém dolním rohu se ti objeví vyskakovací okno s emotikonem asistenta Eva. Po klepnutí na tlačítko “Potřebujete pomoc? / Need Help?” se ti otevře okno pro chat.
Pokud toto okno nevidíš, můžeš také kliknout na položku „Služba zákazníkům / Help Center“ umístěnou vlevo dole. Následně přejdi na ikonku "Rozhovor nyní / Chat now". Na výběr máš výchozí a nejčastěji používané otázky, ale také můžeš napsat i svůj dotaz o problému.
Chat přes mobilní aplikaci
Asistentku Evu najdeš také v mobilní aplikaci AliExpress. Stačí, když přejdeš na svůj účet, klikni na „Help Center“ a následně na „Online Service“.
Způsob, jakým funguje chat v aplikaci, je stejný jako na webu. Můžeš si vybrat výchozí otázku, která ti nejvíc vyhovuje, nebo ji přímo napsat.
Pokud však chceš realizovat reálný rozhovor se skutečným pracovníkem prodejce na AliExpress, jsou k dispozici další možnosti.
V našem Telegram najdeš TOP produkty iz AliExpressu
E-mailová komunikace
Alternativou je e-mailová komunikace. Každý zákazník může prodejce kontaktovat na adrese AEbuyerservice@aliexpress.com. Zpráva by měla obsahovat údaje o objednávce, jakož i popis problému. Operátoři AliExpressu si pravděpodobně požádají i fotografickou dokumentaci.
Při této možnosti je však třeba být trpělivý. Odpověď na e-mail pravděpodobně potrvá několik dní. Neposílej opakovaně další e-mailové zprávy o stejném problému, vzhledem k tomu, že takové chování vede pouze k prodloužení řešení, pro zahlcení systému.
Kontakt přes sociální sítě
Poslední možností je kontaktování prodejce přes sociální sítě internetového tržiště AliExpress.com. I touto formou ti příslušní administrátoři mohou pomoci s tvým problémem nebo tě usměrnit na konkrétního prodejce či linku.

Přestože AliExpress nabízí svůj oficiální profil na Facebook či Instagramu, nejrychlejší odpověď dostaneš pravděpodobně při příspěvku na twitteru nebo zprávou přes Messenger. Navíc, k dispozici je i WhatsApp, výběr platformy je tak jen na tobě a tvých osobním preferencích.
V některých zemích i telefonický hovor
V některých zemích existuje také možnost požádat AliExpress operátora, aby ti pomohl telefonicky. Pokud si chceš hovor s operátorem zarezervovat, potřebuješ označit objednávku, na kterou se chceš zeptat. Operátor tak bude předem vědět podrobnosti o produktu, který je problémový.
Upozorňujeme však, že tato možnost je však poměrně nová, a proto není ve většině zemí celosvětově dostupná. Rovněž možnost vyhrazení telefonického hovoru na určité časové období je k dispozici pouze ve vybraných regionech.
Jak se ti líbí naše návody? Pokud máš jakékoli další otázky, klidně nám je můžeš napsat níže do diskuse pod článkem. Sleduj také náš web China Planet, naši skupinu na Telegramu plnou aktuálních článků, přihlas se k odběru novinek a přidej se k nám i do naší skupiny na Facebooku.
Kolik je záruční doba na koupené zboží na Aliexpressu?
Dobrý den, velmi záleží na prodejci a na tom, co je uvedeno v popisu produktu. Na ALi se již najdou produkty, které mají 2 roky záruku, ale musí to být vysloveně uvedeno v popisu nebo produktových fotografiích. Jinak mají produkty 1 rok záruku. O který přesně produkt máte zájem? Můžete vám prověřit záruční dobu.
mám koloběžku IScooter v listopadu bude rok od koupě teď mi na displeji ukázalo chybu E06. Napsal jsem prodejci odepsal, že mám poslat do Německa a mám si zaplatit za dopravu a nový displej.